Praktyczna nauka języka fińskiego III - analiza i pisanie tekstów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3320-LLF52C-PF3A |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka fińskiego III - analiza i pisanie tekstów |
Jednostka: | Katedra Hungarystyki |
Grupy: |
Praktyczna nauka drugiego języka kierunkowego |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | fiński |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zdany PNJF IV Teksty w semestrze zimowym. |
Skrócony opis: |
Na zajęciach z praktycznej nauki języka fińskiego studenci III roku rozwijają swoje kompetencje czytania, analizy i pisania tekstów. |
Pełny opis: |
Zapoznanie się z różnymi rodzajami tekstów – przedmiotem analizy będą teksty prasowe i teksty popularnonaukowe z różnych dziedzin nauki. Pisanie własnych tekstów – listu motywacyjnego, referatów, omówień i konspektów. Poszerzenie leksyki. Po ukończeniu kursu student będzie potrafił rozpoznawać i analizować charakterystyczne cechy różnych rodzajów tekstów, pisać referaty i streszczenia oraz krytycznie analizować własne teksty. |
Literatura: |
Bessonoff, Salli-Marja & Hämäläinen, Eila: Kielitaitoa kirjoittamalla. Kirjoitusharjoituksia suomea toisena ja vieraana kielenä opiskeleville. - Helsingin yliopisto, suomen kielen laitos, 2002. Eichhorn, Maila, Nykänen, Jaana, Päivärinne, Sari (toim.): Uusi tekstitulkki. Laatusana 2013. www.hs.fi www.yle.fi http://www.kielitoimistonsanakirja.fi/. Rantonen, Pirjo: Kynä käteen! Finn Lectura 2015. |
Efekty uczenia się: |
Celem zajęć jest osiągnięcie przez studenta znajomości języka fińskiego na poziomie B2+. Po ukończeniu zajęć student czyta ze zrozumieniem skomplikowane teksty z różnych dziedzin i potrafi zreferować ich podstawową treść. Potrafi pisać zrozumiałe, a zarazem szczegółowe teksty, o charakterze zarówno formalnym, jak i nieformalnym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na podstawie testów i opracowań w trakcie semestru. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.