Język tybetański współczesny9
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3600-5-MT5-JTW9 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.4
|
Nazwa przedmiotu: | Język tybetański współczesny9 |
Jednostka: | Wydział Orientalistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | mongolski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | UKOŃCZONY I ROK STUDIÓW II STOPNIA I PRZEDMIOT JĘZYK TYBETAŃSKI WPSÓŁCZENY NA JEGO POZIOMIE |
Skrócony opis: |
NAUKA JĘZYKA TYBETAŃSKIEGO WSPÓŁCZESNEGO NA POZIOMIE ZAAWANSOWANYM. ZAJĘCIA POLEGAJĄ NA DOSKONALENIU I POSZERZANIU PRAKTYCZNYCH UMIEJĘTNOŚCI Z POZIOMU LICENCJATA, NA CZYTANIU I TŁUMACZENIU TEKSTÓW Z ZASTOSOWANIEM FACHOWEJ TERMINOLOGII I PROWADZENIU KONWERSACJI W ZAKRESIE RÓŻNYCH DZIEDZIN ŻYCIA KULTUROWEGO, SPOŁECZNEGO I POLITYCZNEGO. |
Pełny opis: |
NAUKA JĘZYKA TYBETAŃSKIEGO WSPÓŁCZESNEGO NA POZIOMIE ZAAWANSOWANYM. ZAJĘCIA POLEGAJĄ NA DOSKONALENIU I POSZERZANIU PRAKTYCZNYCH UMIEJĘTNOŚCI Z POZIOMU LICENCJATA, NA CZYTANIU I TŁUMACZENIU TEKSTÓW Z ZASTOSOWANIEM FACHOWEJ TERMINOLOGII I PROWADZENIU KONWERSACJI W ZAKRESIE RÓŻNYCH DZIEDZIN ŻYCIA KULTUROWEGO, SPOŁECZNEGO I POLITYCZNEGO. |
Efekty uczenia się: |
PO UKOŃCZENIU KURSU PRZEWIDZIANEGO PROGRAMEM STUDENT: WIEDZA MA ROZSZERZONĄ WIEDZĘ O WYBRANYCH PROBLEMACH KULTURY MONGOLII I TYBETU (Z ZAKRESU KULTURY I LITERATURY LUB JĘZYKA LUB FILOZOFII I RELIGII LUB HISTORII I ZAGADNIEŃ SPOŁECZNO-POLITYCZNYCH) W PERSPEKTYWIE PORÓWNAWCZEJ K_W02 MA POSZERZONĄ I POGŁĘBIONĄ WIEDZĘ O JĘZYKU MONGOLSKIM K_W04 ZNA I ROZUMIE RODZIMĄ TRADYCJĘ NAUKOWĄ (METODY ANALIZY, INTERPRETACJI I WARTOŚCIOWANIA) MONGOLII K_W07 MA ORIENTACJĘ WE WSPÓŁCZESNYM ŻYCIU KULTURALNYM MONGOLII K_W08 MA RZETELNĄ WIEDZĘ O ZASADACH KOMUNIKOWANIA SIĘ, PISANIA I CZYTANIA W JĘZYKU MONGOLSKIM (WSPÓŁCZESNYM I/LUB KLASYCZNYM/MARTWYM) K_W09 MA OBSZERNĄ, POGŁĘBIONĄ WIEDZĘ O STRUKTURACH I RELACJACH SPOŁECZNYCH ORAZ ZACHOWANIACH SPOŁECZNO-KULTUROWYCH MONGOLII W ZAKRESIE WARUNKUJĄCYM PROFESJONALNĄ WERBALNĄ KOMUNIKACJĘ SPOŁECZNĄ I INTERKULTUROWĄ K_W10 ZNA I ROZUMIE ZAAWANSOWANE METODY ANALIZY I INTERPRETACJI RÓŻNYCH WYTWORÓW KULTURY WŁAŚCIWE DLA WYBRANYCH TRADYCJI, TEORII I SZKÓŁ BADAWCZYCH W ZAKRESIE STUDIÓW NAD KULTURĄ ORAZ LITERATUROZNAWSTWA, JĘZYKOZNAWSTWA, FILOZOFII I RELIGIOZNAWSTWA I HISTORII K_W11 UMIEJĘTNOŚCI POTRAFI WYSZUKIWAĆ, ANALIZOWAĆ, OCENIAĆ I WYKORZYSTYWAĆ INFORMACJE Z WYKORZYSTANIEM RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ ORAZ FORMUŁOWAĆ NA ICH PODSTAWIE KRYTYCZNE SĄDY K_U01 POTRAFI WSKAZAĆ ŹRÓDŁA RÓŻNIC KULTUROWYCH MONGOLII, TYBETU I POLSKI, RÓWNIEŻ NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW ŹRÓDŁOWYCH K_U02 UMIE SAMODZIELNIE ZDOBYWAĆ WIEDZĘ I POSZERZAĆ UMIEJĘTNOŚCI BADAWCZE ORAZ ROZWIJAĆ ZDOLNOŚCI POZWALAJĄCE NA OSIĄGNIĘCIE KARIERY ZAWODOWEJ K_U03 POTRAFI WYKORZYSTAĆ WIEDZĘ Z ZAKRESU ORIENTALISTYKI DO POSZERZANIA WIEDZY Z ZAKRESU NAUK HUMANISTYCZNYCH K_U04 POTRAFI ZASTOSOWAĆ WIEDZĘ Z ZAKRESU ORIENTALISTYKI W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z ODMIENNOŚCIĄ KULTUROWĄ W SYTUACJACH PROFESJONALNYCH K_U05 POTRAFI POSŁUGIWAĆ SIĘ POJĘCIAMI Z DZIEDZINY FILOZOFII I RELIGII WYBRANEGO REGIONU W CELU ANALIZOWANIA I INTERPRETOWANIA ZJAWISK RELIGIJNYCH, MOTYWÓW ETYCZNYCH I ZACHOWAŃ LUDZKICH, A TAKŻE RÓŻNIC MIĘDZY KULTURAMI K_U06 POTRAFI CZYTAĆ, ANALIZOWAĆ I INTERPRETOWAĆ ZAAWANSOWANE TEKSTY LITERACKIE I/LUB INNE DZIEŁA TWÓRCZOŚCI KULTURALNEJ (FILM, PRASA, PIŚMIENNICTWO O CHARAKTERZE SPOŁECZNYM) PRAWIDŁOWO UMIESZCZAJĄC JE W KONTEKŚCIE KULTUROWYM K_U08 UMIE PORÓWNAĆ I DOGŁĘBNIE PRZEANALIZOWAĆ ZALEŻNOŚCI MIĘDZY WYBRANYMI TEKSTAMI LITERACKIMI I/LUB INNYMI DZIEŁAMI TWÓRCZOŚCI KULTURALNEJ (FILM, PRASA, PIŚMIENNICTWO O CHARAKTERZE SPOŁECZNYM), A ZAGADNIENIAMI TRADYCJI I WSPÓŁCZESNOŚCI K_U09 POTRAFI ZANALIZOWAĆ NAJWAŻNIEJSZE ZJAWISKA Z ZAKRESU HISTORII/SYTUACJI SPOŁECZNO-POLITYCZNEJ/ JĘZYKOWEJ/ KULTUROWEJ K_U11 POTRAFI OCENIĆ, WYSELEKCJONOWAĆ I OBJAŚNIĆ NAJWAŻNIEJSZE WYTWORY WSPÓŁCZESNEJ KULTURY MONGOLII K_U12 POTRAFI WYSELEKCJONOWAĆ I PRZEŁOŻYĆ NA JĘZYK POLSKI NAJCENNIEJSZE DZIEŁA LITERATURY/PIŚMIENNICTWA MONGOLII K_U13 POSŁUGUJE SIĘ JĘZYKIEM MONGOLSKIM NA POZIOMIE B2+ K_U15 POTRAFI W PROFESJONALNY SPOSÓB ZACHOWAĆ SIĘ, ZAREAGOWAĆ WERBALNIE I POŚREDNICZYĆ W KOMUNIKACJI I NEGOCJACJACH W SPOŁECZNO-KULTUROWYM KONTEKŚCIE MONGOLII K_U16 POTRAFI WYBRAĆ I SFORMUŁOWAĆ TEMAT PRACY MAGISTERSKIEJ, DOBRAĆ I ODSZUKAĆ ŹRÓDŁA W JĘZYKU MONGOLSKIM ODNIEŚĆ SIĘ DO RÓŻNYCH UJĘĆ TEORETYCZNYCH, A TAKŻE INNYCH ŹRÓDEŁ K_U17 POSIADA POGŁĘBIONĄ UMIEJĘTNOŚĆ PREZENTACJI ZAGADNIEŃ SZCZEGÓŁOWYCH Z ZAKRESU PROBLEMATYKI KULTUROWEJ MONGOLII W JĘZYKU POLSKIM ORAZ W JĘZYKU MONGOLSKIM, Z UWZGLĘDNIENIEM TRADYCJI INTELEKTUALNEJ MONGOLII K_U18 POSIADA POGŁĘBIONĄ UMIEJĘTNOŚĆ FORMUŁOWANIA W MOWIE I PIŚMIE WŁASNYCH OPINII I WNIOSKÓW W JĘZYKU POLSKIM ORAZ W JĘZYKU MONGOLSKIM K_U19 POTRAFI BIEGLE KORZYSTAĆ Z ZAAWANSOWANYCH NARZĘDZI ELEKTRONICZNYCH I INTERNETOWYCH W JĘZYKU POLSKIM I W JĘZYKU MONGOLSKIM K_U21 UMIE SAMODZIELNIE ZDOBYWAĆ WIEDZĘ I ROZWIJAĆ UMIEJĘTNOŚCI BADAWCZE K_U22 KOMPETENCJE SPOŁECZNE ROZUMIE POTRZEBĘ UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE, POTRAFI INSPIROWAĆ I ORGANIZOWAĆ PROCES UCZENIA SIĘ INNYCH OSÓB K_K01 POTRAFI AKTYWNIE WSPÓŁDZIAŁAĆ I PRACOWAĆ W GRUPIE ORAZ NAWIĄZYWAĆ KONTAKTY I BUDOWAĆ RELACJE SPOŁECZNE K_K02 POTRAFI AKTYWNIE NAWIĄZYWAĆ KONTAKTY I WSPÓŁDZIAŁAĆ Z PRZEDSTAWICIELAMI ODMIENNYCH KULTUR K_K03 JEST OTWARTY NA NOWE IDEE I NURTY I ODMIENNOŚĆ KULTUROWĄ K_K05 MA ŚWIADOMOŚĆ ODMIENNOŚCI WYNIKAJĄCEJ Z RÓŻNORODNOŚCI KULTUROWEJ, RELIGIJNEJ I FILOZOFICZNEJ I JEJ WPŁYWU NA KSZTAŁTOWANIE SIĘ POSTAW SPOŁECZNYCH I POLITYCZNYCH ORAZ PROCESÓW GOSPODARCZYCH K_K06 ROZUMIE I DOCENIA WARTOŚĆ WŁASNEJ TRADYCJI I SPUŚCIZNY KULTUROWEJ ORAZ MONGOLII K_K08 DOSTRZEGA POTRZEBĘ WZBOGACENIA SWOJEJ TRADYCJI O POZYTYWNE WARTOŚCI FILOZOFICZNO-SPOŁECZNO-KULTUROWE MONGOLII, TRAKTUJE KULTUROWĄ SYNERGIĘ JAKO WARTOŚĆ DODANĄ K_K09 AKTYWNIE DZIAŁA NA RZECZ WZAJEMNEGO ZROZUMIENIA I EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ, WSPÓŁPRACY KULTURALNEJ I GOSPODARCZEJ, KONTAKTÓW NA GRUNCIE WŁASNYM I W MONGOLII K_K10 AKTYWNIE DZIAŁA NA RZECZ UDOSTĘPNIANIA I PROMOWANIA SPUŚCIZNY KULTUROWEJ ORAZ NAJWAŻNIEJSZYCH WYTWORÓW WSPÓŁCZESNEJ KULTURY MONGOLII K_K11 POTRAFI WYKORZYSTAĆ KOMPETENCJE JĘZYKOWE I KULTUROWE W SYTUACJACH PROFESJONALNYCH, TAKICH JAK PROGRAMY POMOCOWE, RZĄDOWE, PROBLEMY IMIGRACJI, DZIAŁANIE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA KRAJU K_K12 |
Metody i kryteria oceniania: |
OBECNOŚĆ NA ZAJĘCIACH I EGZAMIN USTNY I PISEMNY |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.