II Język i kultura afrykańskaS
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3600-7-AF1-IIJKAS |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.8
|
Nazwa przedmiotu: | II Język i kultura afrykańskaS |
Jednostka: | Wydział Orientalistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest nauka języka suahili od podstaw z uwzględnieniem kontekstu kulturowego. Nacisk zostanie położony na opanowanie struktur językowych i słownictwa, które umożliwią studentom posługiwanie się językiem suahili w różnych sytuacjach. Przedstawione zostaną szczegółowe informacje dotyczące języka suahili i jego miejsca na mapie językowej Afryki. Szczegółowo omówione zostaną wybrane zagadnienia gramatyczne. Warunkiem zaliczenia jest regularne uczęszczanie i przygotowywanie się na zajęcia, terminowe przesyłanie prac domowych. Na koniec semestru studenci rozwiążą test składający się z pytań otwartych i jednokrotnego wyboru, sprawdzający opanowanie materiału z zajęć. |
Pełny opis: |
Celem kursu jest nauka języka suahili od podstaw z uwzględnieniem kontekstu kulturowego. Zajęcia mają formę ćwiczeń. Ich celem jest rozwijanie znajomości struktur gramatycznych języka suahili oraz jego leksyki, sprawności językowo-komunikacyjnych (umiejętności czytania, rozumienia tekstu pisanego i ustnego, konstruowania wypowiedzi pisemnych oraz wypowiedzi ustnych) na poziomie podstawowym. Program obejmuje poznawanie struktur gramatycznych oraz słownictwa, a następnie ich utrwalanie poprzez różnego typu ćwiczenia, lekturę, tłumaczenie oraz proste konwersacje. Zastosowane zostaną następujące metody nauczania: elementy wykładu, praktyczna nauka języka, praca z tekstem. Wykorzystane zostaną materiały do nauki języka w postaci podręczników, słowników, tekstów oraz nagrań audio i wideo. Warunkiem zaliczenia jest regularne uczęszczanie i przygotowywanie się na zajęcia, terminowe przesyłanie prac domowych. Na koniec semestru studenci rozwiążą test składający się z pytań otwartych i jednokrotnego wyboru, sprawdzający opanowanie materiału z zajęć. |
Literatura: |
Podręczniki: McGrath D., Marten, L. 2015. Colloquial Swahili: the complete course for beginners. Londyn, Nowy Jork: Routledge. Mohamed K., Mazrui A. 2007. Swahili: a complete course for beginners. Nowy Jork: Random House. Dodatkowe lektury i materiały: Almasi O., Fallon M. D., Wared, N. P. 2014. Swahili grammar for introductory and intermediate levels: Sarufi ya kiswahili cha ngazi ya kwanza na kati. Nowy Jork, Oxford: University Press of America. Ohly R., Kraska-Szlenk I., Podobińska Z. 1998. Język suahili. Warszawa: Dialog. Internetowe zasoby do nauki języka suahili. Teksty i ćwiczenia przygotowane przez osobę prowadzącą. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - absolwent ma podstawową wiedzę o drugim języku afrykańskim (suahili), jego strukturze, historii, piśmie (K_W12) - absolwent ma świadomość złożonej natury wybranego języka afrykańskiego (suahili), jego miejsca i znaczenia w kontekście kultury i historii danego regionu Afryki (Afryka Wschodnia, Tanzania, Kenia) (K_W13) UMIEJĘTNOŚCI - absolwent posługuje się drugim językiem afrykańskim (suahili) na poziomie co najmniej podstawowym (K_U12) - absolwent potrafi biegle posługiwać się systemem pisma (stosować reguły standardowej ortografii) wybranego języka afrykańskiego (suahili) i narzędziami służącymi do jego poznania i analizy (słowniki tradycyjne i elektroniczne, leksykony, korpusy językowe, bazy danych, etc.) (K_U16) - absolwent potrafi poprawnie funkcjonować w środowisku językowym i kulturowym wybranego regionu Afryki (Afryka Wschdonia, Tanzania, Kenia) (K_U17) KOMPETENCJE - absolwent potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz nawiązywać kontakty i budować relacje społeczne (K_K02) - absolwent potrafi nawiązywać kontakty i współdziałać z przedstawicielami odmiennych kultur (K_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia mają formę ćwiczeń. Zastosowane zostaną następujące metody nauczania: elementy wykładu, praktyczna nauka języka, praca z tekstem. Wykorzystane zostaną materiały do nauki języka w postaci podręczników, słowników, tekstów oraz nagrań audio i audio-wizualnych. Na ocenę końcową składają się: 1. Test końcowy składający się z pytań otwartych i jednokrotnego wyboru. 2. Prace domowe - oceniane jest wykonanie zadania, poprawność językowa, terminowość oddania pracy. Wykonanie wszystkich prac jest pierwszym warunkiem dopuszczenia do testu końcowego. 3. Kontrola obecności - dopuszczalne trzy nieobecności w semestrze. Uczęszczanie na zajęcia jest drugim warunkiem dopuszczenia do testu końcowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Romańczuk | |
Prowadzący grup: | Izabela Romańczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.