Seminar on Mongolian and Tibetan culture and religon
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3600-7-MTS5-SMTC |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Seminar on Mongolian and Tibetan culture and religon |
Jednostka: | Wydział Orientalistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
SEMINARIUM POSWIĘCONE WYBRANYM ZAGADNIENIOM STUDIÓW MONGOLISTYCZNYCH I TYBETOLOGICZNYCH W ZAKRESIE KULTURY I RELIGII |
Pełny opis: |
Zajęcia poświęcone przedstawieniu studentom podstawowej wiedzy i zrozumieniu buddyzmu tybetańskiego. W trakcie zajęć poruszane będą zagadnienia z zakresu: 1. Życia i dyscypliny klasztornej w buddyzmie tybetańskim. 2. Porównania systemu edukacji klasztornej dawniej i dziś. 3. Praktyk buddyjskich każdego dnia, zgodnych z wytycznymi buddyzmu tybetańskiego. 4. Buddyjskiego spojrzenia (poglądów) w oparciu o doktryny głoszone przez tybetańskich mistrzów buddyjskich. |
Literatura: |
1, "Kindness, Clarity and Insight" by the 14th Dalai Lama Tenzin Gyatso. 2, "Tibetan Literature, Studies in Genre," edited by Jose Igncio Cabezon and Roger R. Jackson. |
Efekty uczenia się: |
STUDENT PO UKOŃCZENIU KURSU: Ma rozszerzoną wiedzę o wybranych problemach kultur Orientu/Afryki (z zakresu kultury i literatury lub języka lub filozofii i religii lub historii i zagadnień społeczno-politycznych) w perspektywie porównawczej Ma rozszerzoną wiedzę o wybranych problemach kultur Azji Środkowej, Mongolii i Tybetu (z zakresu kultury i literatury lub języka lub filozofii i religii lub historii i zagadnień społeczno-politycznych) Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę o językach Azji Środkowej, Mongolii i Tybetu Ma szczegółową wiedzę o stanie badań w zakresie wybranej problematyki Azji Środkowej, Mongolii i Tybetu i ośrodkach badawczych w Polsce i na świecie Zna i rozumie rodzimą tradycję naukową (metody analizy, interpretacji i wartościowania) Azji Środkowej, Mongolii i Tybetu Ma orientację we współczesnym życiu kulturalnym Mongolii i Tybetu Ma rzetelną wiedzę o zasadach komunikowania się, pisania i czytania we współczesnym i klasycznym języku mongolskim, współczesnym i klasycznym języku tybetańskim Potrafi wskazać źródła różnic kulturowych krajów Orientu/Afryki, również na podstawie materiałów źródłowych Potrafi posługiwać się pojęciami z dziedziny filozofii i religii Mongolii i Tybetu w celu analizowania i interpretowania zjawisk religijnych, mo tywów etycznych i zachowań ludzkich, a także różnic między kulturami Potrafi czytać, analizować i interpretować zaawansowane teksty literackie i inne dzieła twórczości kulturalnej (film, prasa, piśmiennictwo o charakterze społecznym) Mongolii i Tybetu prawidłowo umieszczając je w kontekście kulturowym Umie porównać i dogłębnie przeanalizować zależności między wybranymi tekstami literackimi i innymi dziełami twórczości kulturalnej Mongolii i Tybetu (film, prasa, piśmiennictwo o charakterze społecznym), a zagadnieniami tradycji i współczesności Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych wytworów kultury Mongolii i Tybetu w sposób właściwy dla wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w zakresie językoznawstwa lub literaturoznawstwa i nauk o kulturze i religii, filozofii lub historii, stosując oryginalne podejścia uwzględniające wiedzę z zakresu orientalistyki Potrafi ocenić, wyselekcjonować i objaśnić najważniejsze wytwory współczesnej kultury Mongolii i Tybetu Potrafi wyselekcjonować i przełożyć na język polski najcenniejsze dzieła literatury/piśmiennictwa Mongolii i Tybetu Posługuje się językiem mongolskim i tybetańskim na poziomie B2 Potrafi wybrać i sformułować temat pracy magisterskiej, dobrać i odszukać źródła we współczesnym i klasycznym języku mongolskim i/lub tybetańskim, odnieść się do różnych ujęć teoretycznych, a także innych źródeł Potrafi aktywnie współdziałać i pracować w grupie oraz nawiązywać kontakty i budować relacje społeczne Ma świadomość odmienności wynikającej z różnorodności kulturowej, religijnej i filozoficznej i jej wpływu na kształtowanie się postaw społecznych i politycznych oraz procesów gospodarczych Rozumie i docenia wartość własnej tradycji i spuścizny kulturowej oraz Mongolii i Tybetu Dostrzega potrzebę wzbogacenia swojej tradycji o pozytywne wartości filozoficzno-społeczno-kulturowe Mongolii i Tybetu, traktuje kulturową synergię jako wartość dodaną |
Metody i kryteria oceniania: |
ZALICZNIE USTNE LUB PISEMNE |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agata Bareja-Starzyńska, Paulina Koniuch, Byambaa Ragchaa | |
Prowadzący grup: | Paulina Koniuch, Byambaa Ragchaa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agata Bareja-Starzyńska, Paulina Koniuch, Magdalena Szpindler | |
Prowadzący grup: | Paulina Koniuch, Magdalena Szpindler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.