Nauka języka włoskiego z wykorzystaniem elementów językoznawstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3700-CS1-1-NJWEJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka włoskiego z wykorzystaniem elementów językoznawstwa |
Jednostka: | Wydział "Artes Liberales" |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Nauka języka nowożytnego - włoskiego na poziomie sprawności językowej A2 (wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). |
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są nauce języka włoskiego w połączeniu ze zdobywaniem wiadomości na temat kultury, historii i tradycji Włoch. Kurs wpisuje się w podstawowy program zajęć kulturoznawstwa – cywilizacji śródziemnomorskiej. Studenci opanowują materiał gramatyczny, szybko rozwijają zasób słów dzięki intensywnej pracy na tekstach oryginalnych, a także poznają etymologię wyrazów, język gestów, włoskie zwyczaje, święta oraz najważniejszych przedstawicieli włoskiej kultury – poetów i pisarzy, od Dantego przez Petrarkę po twórców współczesnych, muzyków, kompozytorów oper (Giacomo Puccini, Giuseppe Verdi), śpiewaków (Luciano Pavarotti) i autorów piosenki poetyckiej (tzw. cantautori, np. Edoardo Bennato, Fabrizio De André). |
Literatura: |
Lektorat prowadzony jest w oparciu o teksty przygotowane przez prowadzącą specjalnie tak, aby umożliwić studentom jak najszybszą realizację materiału gramatycznego i opanowanie podstawowego słownictwa, a także przyswojenie wiadomości z zakresu włoskiej kultury. Studenci będą otrzymywali z wyprzedzeniem kserokopie na zajęcia. Opanowanie tych materiałów będzie obowiązkowe. Ponadto wykorzystane zostaną materiały z następujących podręczników: 1. A. Chiuchiù & F. Minciarelli & M. Silvestrini (1986): In italiano. Corso di lingua e civiltà a livello iniziale e avanzato. Editrice Guerra. Perugia; 2. M. Ernst & E. Karwowska-Redas & B. Newecka-Ernst & M. Rozpędowska (1997): L’italiano per tutti. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Warszawa; 3. K. Katerinov (1988): La lingua italiana per stranieri – corso elementare e intermedio. Editrice Guerra. Perugia; 4. B. Storni (1993): Gramatyka języka włoskiego. Oficyna Wydawnicza „Delta W-Z”. Warszawa; 5. A. Tylusińska (1996): Ciao! Język włoski dla początkujących (podręcznik). Oficyna Wydawnicza „Delta W-Z”. Warszawa; 6. A. Tylusińska (1996): Ciao! Język włoski dla początkujących (ćwiczenia). Oficyna Wydawnicza „Delta W-Z”. Warszawa; 7. A. Tylusińska: Ciao! Corso intermedio (podręcznik), Oficyna Wydawnicza „Delta W-Z”. Warszawa; 8. A. Tylusińska: Ciao! Corso intermedio (ćwiczenia), Oficyna Wydawnicza „Delta W-Z”. Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie - kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza Umiejętności: absolwent potrafi - samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w wybranym języku Śródziemnomorza - posługiwać się wybranym językiem Śródziemnomorza na poziomie A2 Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do - pracy w grupie zarówno jako jej moderator, jak i wykonawca powierzonego zadania - zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych - zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza - aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku Śródziemnomorza, szanując poglądy partnerów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.