Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

E-learning informatyczny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3800-KOG-WI-SZK
Kod Erasmus / ISCED: 11.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0612) Database and network design and administration Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: E-learning informatyczny
Jednostka: Wydział Filozofii
Grupy: Przedmioty obowiązkowe, kognitywistyka, studia stacjonarne, pierwszego stopnia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem kursu jest przedstawienie podstawowych pojęć z technologii informacyjnych i matematyki potrzebnych do uczestniczenia w zajęciach z Wstępu do Programowania w drugim semestrze. Kurs ma formę zajęć zdalnych prowadzonych na platformie e-learningowej (np. Moodle).

Pełny opis:

Celem kursu jest:

- umożliwienie studentom głębszego zrozumienia architektury współczesnych komputerów i pełniejszego wykorzystania ich możliwości,

- pogłębienie wiedzy studentów o podstawowych pojęciach z matematyki dyskretnej i logiki stosowanych w informatyce,

- przekazanie studentom wiedzy o gramatykach i językach formalnych.

Tematy poruszane na kursie to:

- prezentacja zasad działania i struktury współczesnych komputerów.

- opis roli i zadań systemów operacyjnych.

- przedyskutowanie systemów liczbowych i rozmaitych sposobów reprezentacji danych stosowanych w informatyce.

- przypomnienie operatorów logicznych logiki pierwszego-rzędu, ich semantyki i stosowania.

- wprowadzenie do języków formalnych i gramatyk.

Literatura:

1. Logika matematyczna w informatyce, Mordechai Ben-Ari, PWN 2006.

2. Wprowadzenie do teorii automatów, języków i obliczeń, John E. Hopcroft, Rajeev Motwani, Jeffrey D. Ullman, PWN 2012.

3. Publikacje (czasopisma, Internet) o bieżących zagadnieniach z zakresu technologii informacyjnych.

Efekty uczenia się:

Nabyta wiedza:

Student zna zasady działania współczesnych komputerów (zna rolę procesora, pamięci operacyjnej oraz pamięci dyskowych).

Rozumie cel istnienia systemów operacyjnych.

Zna pozycyjne systemy zapisu liczb, rozumie ogólne zasady przechowywania danych w pamięci komputerów.

Zna semantykę podstawowych operatorów logicznych.

Zna definicje języków formalnych, gramatyk, języków regularnych i bezkontekstowych.

K_W02, K_W25, K_W38, K_W48

Nabyte umiejętności:

Student umie zapisywać liczby przy różnych podstawach.

Potrafi formułować proste warunki logiczne stosując operatory dostępne w większości języków programowania.

Potrafi tworzyć gramatyki regularne lub bezkontekstowe dla prostych języków (odpowiedniej klasy).

K_U02, K_U07, K_U13, K_U36, K_U45

Nabyte kompetencje społeczne:

Student rozumie ogólne zasady działania komputerów

Rozumie matematykę w podstawowym zakresie niezbędnym do programowania.

K_K01, K_K04, K_K12

Metody i kryteria oceniania:

a) Metody weryfikacji efektów uczenia się: Studenci pracują na platformie do zdalnego nauczania rozwiązując testy podsumowujące poszczególne moduły kursu. Końcowa ocena jest wyliczana na podstawie łącznej liczby punktów zdobytych z poszczególnych testów.

b) Składowe oceny końcowej i ich waga: Wyniki testów 100%

c) Skala ocen: Żeby zaliczyć ten kurs trzeba zdobyć co najmniej 50% wszystkich punktów. Skala ocen (powyżej 50%) liniowa: >=50% 3, >= 60% 3+, >= 70% 4, >= 80% 4+, >= 90% 5.

d) Warunki dopuszczenia do poprawy: Ze względu na rodzaj zaliczania – rozciągnięte na cały semestr zdobywanie punktów – nie ma osobnej poprawy. Można natomiast podchodzić po kilka razy (do trzech razy) do poszczególnych testów.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 100 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Janusz Jabłonowski
Prowadzący grup: Janusz Jabłonowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 100 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Janusz Jabłonowski
Prowadzący grup: Janusz Jabłonowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)