Praktyczna Nauka Języka Niemieckiego - moduł B
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4103-3M1S-PNJN |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna Nauka Języka Niemieckiego - moduł B |
Jednostka: | Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Niemieckiego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Założenia (opisowo): | Ćwiczenia przeznaczone dla studentów, którzy zaliczyli moduł A (opanowali język niemiecki na poziomie B1 wg. ESOKJ). |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu opanowanie języka niemieckiego na poziomie B2 po semestrze letnim. |
Pełny opis: |
Uczestnicy rozumieją znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy specjalistyczne z zakresu nauczania języków obcych. Potrafią porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron. Potrafią w szerokim zakresie tematów formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne i pisemne, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań. W celu wzmocnienia sprawności pisania w semestrze zimowym zajęcia z zakresu PNJN oferują także pogłębiony kurs tej sprawności. W ramach tych godzin student opanowuje 10 rodzajów tekstów pisemnych oraz rozwija kreatywność w zakresie tej sprawności. Zakres tematyczny na semestr zimowy: • Freunde • In der Firma • Medien • Nach der Schule • Körperbewusstsein • Städte erleben Zakres tematyczny na semestr letni: • Beziehungen • Ernährung • An der Uni • Service • Gesundheit • Sprache und Regionen oraz zagadnienia gramatyczne i Moodle-Kursraum, Nakład pracy studenta: – 210 godzin uczestnictwa w ćwiczeniach, – od 210 godzin pracy własnej (przygotowanie do zajęć i egzaminu, praca na platformie Moodle, praca konieczna do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się). |
Literatura: |
- materiały radiowe, - fragmenty filmów, reportaży telewizyjnych - dodatkowe materiały leksykalne (np. teksty i artykuły z prasy niemieckojęzycznej) przygotowane przez prowadzącego zajęcia; - materiały gramatyczne przygotowane przez prowadzącego zajęcia - inne materiały, np. audiowizualne, przygotowane przez prowadzącego zajęcia |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu zajęć student: K_W03 zna podstawowe słownictwo i struktury gramatyczne z zakresu praktycznej nauki języka niemieckiego nawiązujące do przerabianych tematów K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów potrzebnych do poszerzenia znajomości języka niemieckiego, np. poprzez przygotowywanie prezentacji czy odpowiedzi ustnych z wykorzystaniem powyższych źródeł K_U02 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności analizy, streszczenia, formułowania różnych wypowiedzi, referowania itd. w języku niemieckiego, korzystając z różnych źródeł (radio, internet, telewizja, prasa, kino) i nowoczesnych technologii (ICT) K_U09 potrafi formułować wypowiedź ustną na zadany temat związany z programem zajęć ze szczególnym uwzględnieniem formułowania przyczynku do dyskusji, tez i wniosków, argumentowania, prowadzenia dyskusji z wykorzystaniem adekwatnego dla danego obszaru tematycznego słownictwa K_U10 potrafi bez trudności rozumieć skomplikowane rozmowy i dyskusje, audycje radiowe na znane mu i omawiane na zajęciach tematy K_U12 posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych i pisemnych, w języku niemieckim, dotyczących zagadnień omawianych na zajęciach, z wykorzystaniem różnych źródeł K_U24 potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, K_K05 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia |
Metody i kryteria oceniania: |
I. Informacje ogólne Elementy obowiązkowe w systemie oceniania: • pisemne zadania domowe (większe teksty pisane w domu), • wypowiedzi ustne – ustna aktywność na zajęciach, • prace sprawdzające, pisane na zajęciach, • aktywność, obecność, przygotowanie do zajęć – w tym przygotowanie tekstów, mniejszych zadań pisemnych itp., • przygotowywana, dłuższa wypowiedź studenta (może być przygotowana i przedstawiona w parach), np. prezentacja, krótki referat, • rozwiązane zadania z Arbeitsbuch, praca systematyczna • praca w Moodle-Kursraum • test semestralny w semestrze zimowym II. Kryteria oceny dłuższych wypowiedzi ustnych Prezentacja, krótki referat, dłuższa wypowiedź ustna, a także wypowiedź na egzaminie ustnym oceniane są według następujących kryteriów: Gramatyka: 2,5 - 3 pkt. Słownictwo: 2 - 2, 5 pkt. Treść: 1 - 2 pkt. Płynność wypowiedzi : 0,5 - 1 pkt. Wymowa: 1, 5 - 2 pkt ŁĄCZNIE 10 punktów Dokładne kryteria oceny są także podane studentom przed każdym ocenianym wystąpieniem ustnym. III. Kryteria oceny prac pisemnych Ocena prac pisemnych obejmuje następujące elementy: Poprawność językowa + Słownictwo + Komunikatywność oraz zgodność z tematem + Budowa tekstu – kompozycja i spójność tekstu. Każde z wymienionych kryteriów oceniane jest w punktach. IV. Uwagi końcowe i sposób wyliczenia oceny za semestr Ocenę wyliczamy na podstawie ilości punktów uzyskanych u poszczególnych wykładowców. Na koniec semestru zimowego punkty uzyskane u wszystkich prowadzących oraz punkty z testu (Abschlusstest) są sumowane. Aby zaliczyć semestr student musi: - uzyskać minimum 60% punktów u każdego wykładowcy oraz - uzyskać minimum 60% punktów z testu końcowego. Test końcowy składa się z następujących części: - HV, LV, Schreiben oraz z testu leksykalno-gramatycznego. Ocenę zaliczeniową za semestr letni wylicza się z punktów uzyskanych u wykładowców. Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym i ustnym w sesji letniej. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.