Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4103-5M7S-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: niemiecki
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria licencjackie

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Seminarium ma na celu zapoznanie studentów z teorią pisania pracy dyplomowej a także służy konsultacjom przy pisaniu pracy licencjackiej na temat wybranego przez studenta zagadnienia z dziedziny dostępnej w ofercie seminariów na dany rok akademicki.

Seminarium dyplomowe może być prowadzone w następujących dziedzinach: językoznawstwo, literaturoznawstwo, kulturoznawstwo, dydaktyka przedmiotowa.

Pełny opis:

Seminarium ma na celu zapoznanie studentów z teorią pisania pracy dyplomowej a także służy konsultacjom przy pisaniu pracy licencjackiej na temat wybranego przez studenta zagadnienia z dziedziny dostępnej w ofercie seminariów na dany rok akademicki. W trakcie seminarium student przygotowany jest do napisania pracy licencjackiej na temat wybranego przez studenta zagadnienia z zakresu tematów omówionych w ramach konwersatorium z historii literatury krajów niemieckiego obszaru językowego, historii krajów niemieckiego obszaru językowego, językoznawstwa lub dydaktyki przedmiotowej. Studenci konsultują z promotorem metodologię części teoretycznej i praktycznej pracy, zawierającej konspekty lekcji. Praca dyplomowa powinna łączyć wiedzę teoretyczną z jej praktycznym wykorzystaniem w szkolnictwie, w różnych grupach wiekowych i na różnych poziomach nauczania. W związku z powyższym student zobowiązany jest do przygotowania trzech konspektów lekcji pozwalających zaprezentować możliwość wprowadzenia zagadnień związanych z pracą dyplomową na lekcjach języka obcego w szkołach.

Literatura:

Bausch, K.-R. (red.). 2007. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Francke

Bischoff, E. Leitfaden für das Schreiben einer wissenschaftlichen Arbeit. www.arbeitschreiben.de. 30.09.2008

Coste, D. i in. 2003. Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie. Warszawa: CODN

Konarzewski, K. 2000. Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa: WSiP

Roche, J. (2005): Fremdsprachenerwerb Fremdsprachendidaktik

Wilczyńska, W; Michońska-Stadnik, A. (2010): Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. Kraków: Avalon

Efekty uczenia się:

Wiedza- absolwent zna i rozumie:

K_W01 w podstawowym stopniu wybrane fakty, teorie, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku nauczanie języków obcych ew. przedmiotu wiedza o społeczeństwie zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu i na pierwszym i/lub drugim etapie edukacyjnym

K_W02 wybrane obszary z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zorientowaną na zastosowania praktyczne w dziedzinie nauczania języków obcych

K_W03 podstawową terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla nauczania języków obcych

K_W21 podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego

Umiejętności - absolwent potrafi:

K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów

K_U02 samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i innych instytucji nauczających języków obcych

K_U03 w sposób podstawowy dokonać oceny jakości w nauczaniu języków obcych

K_U06 ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania

K_U09 posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności nauczycielskiej

K_U10 w podstawowym zakresie analizować przykłady działań badawczych oraz konstruować i prowadzić proste badania pedagogiczne; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań

K_U15 w sposób podstawowy prowadzić badania edukacyjne niezbędne do opracowania diagnoz potrzeb podmiotów edukacji

K_U16 argumentować merytorycznie z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski

K_U17 porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, w języku polskim i języku obcym

K_U18 przygotować typowe prace pisemne w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł

K_U19 przygotować wystąpienia ustne, w języku polskim i języku obcym, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł

K_U20 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień psychologicznych i pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku psychologii, pedagogiki, jak i innych powiązanych z nimi dyscyplin

K_U21 w sposób zaawansowany w zakresie komunikacji interpersonalnej używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie nauczania i wychowania, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów

K_U22 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów

K_U26 samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych i ew. nauczaniem przedmiotu wiedza o społeczeństwie korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT)

Kompetencje społeczne - absolwent jest gotów do:

K_K01 uczenia się przez całe życie

K_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia

K_K03 świadomego dostrzegania etycznego wymiaru w badaniach naukowych

K_K07 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

K_K13 odpowiedzialnego przygotowywania się do swojej pracy, projektowania i wykonywania działań pedagogicznych

Metody i kryteria oceniania:

W semestrze zimowym: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pierwszego rozdziału pracy.

W semestrze letnim: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie całości pracy.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)