Projekt kulturowy: Warsztaty dziennikarskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4206-I-P-PK-5 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Projekt kulturowy: Warsztaty dziennikarskie |
Jednostka: | Centrum Studiów Latynoamerykańskich (CESLA) |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci zostaną zapoznani z popularnymi gatunkami dziennikarskimi oraz językiem wypowiedzi dziennikarskiej. Projekt zakłada pracę studentów indywidualnie nad tekstami dziennikarskimi oraz pracę w zespole newsroomu. Na koniec studenci będą mogli zaprezentować swój dorobek dziennikarski, poddać go ocenie koleżeńskiej i wymienić się doświadczeniami |
Pełny opis: |
I. Wprowadzenie do dziennikarstwa II. Warsztat dziennikarza- popularne gatunki dziennikarskie (informacyjne i publicystyczne)- język wypowiedzi dziennikarskiej- etyka zawodowa- dobór wiarygodnych źródeł III. Prezentacja dorobku dziennikarskiego- wystąpienia publiczne- uzasadnienie tematyki własnej pracy dziennikarza- zabieranie głosu w dyskusji- odpowiedź na krytykę oraz na pochwałę |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Adamski A., Media w analogowym i cyfrowym świecie. Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji społecznej, Warszawa 2012 Furman W., Kaliszewski A., Wolny-Zmorzyński K., Gatunki dziennikarskie. Specyfika ich tworzenia i redagowania, Rzeszów 2001 Furman W., Kaliszewski A., Wolny-Zmorzyński K., Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język, Kraków 2007 Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa 2004 Literatura uzupełniająca: Adamowski J. (red.), O warsztacie dziennikarskim, Warszawa 2002 Kunczik M, Zipfel A., Wprowadzenie do nauki o dziennikarstwie i komunikowaniu, Warszawa 2000 Możdżonek A. (red.), Mistrzowie felietonu, Warszawa 1999 Mroziewicz K., Dziennikarz w globalnej wiosce, Warszawa 2004 Mrozowski M., Media masowe. Władza, rozrywka, biznes, Warszawa 2001 Olszański L., Dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2006 |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu zajęć student: - zna różne źródła informacji i potrafi przeprowadzać ich selekcję pod kątem ich użyteczności dla opracowywanego tematu - rozróżnia gatunki dziennikarskie i język wypowiedzi dziennikarskiej każdego z nich i potrafi zastosować je w swojej pracy - rozumie zadania i wyzwania zawodu dziennikarza oraz pojęcie etyki zawodowej - posiada umiejętność krytycznego odbioru przekazu medialnego - potrafi redagować samodzielnie teksty dziennikarskie na temat Ameryki Łacińskiej - wie jak organizować swoją pracę w ramach newsroomu - umie prezentować wyniki swojej pracy podczas wystąpień publicznych oraz uczestniczyć w dyskusji - jest przygotowany do rozpoczęcia pracy w dynamicznym środowisku mediów |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena zostanie dokonana na podstawie złożenia samodzielnie zredagowanych tekstów (newsy, artykuł oraz felieton). Pod uwagę będzie brana kreatywność, jakość artykułów oraz terminowość wykonywanych zadań dziennikarskich. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.