MENTIMETER online i na żywo. Prosta aplikacja do interakcji ze studentami podczas wykładów, ćwiczeń i warsztatów – ZIP
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0508-MEN-OG-ZIP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MENTIMETER online i na żywo. Prosta aplikacja do interakcji ze studentami podczas wykładów, ćwiczeń i warsztatów – ZIP |
Jednostka: | Biuro Programu ZIP i Innowacji Dydaktycznych |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie w ramach ZIP dla doktorantów |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie i podpisanie (podczas pierwszych zajęć) Deklaracji uczestnika/uczestniczki projektu i Oświadczenia uczestnika/uczestniczki projektu. Rezygnacja z udziału w zajęciach w trakcie ich trwania wiąże się ze zwrotem kosztów żetonów ZIP wykorzystanych do rejestracji na zajęcia. Oczekiwania pod adresem uczestników (umiejętności, oprogramowanie, sprzęt) komputer z kamerą i mikrofonem, aplikacja Google Meet, założenie indywidualnego bezpłatnego konta na Mentimeter (uczestnicy zrobią to razem z trenerką w trakcie zajęć), korzystanie z przeglądarki Chrome. Program – może być bardzo wstępny – prowadzonych przez siebie zajęć, najlepiej planowanych na najbliższy semestr. |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
W trakcie różnych zajęć czasem potrzebujemy zebrać opinie studentów szybko, najlepiej anonimowo i w sposób angażujący i ciekawy. Aplikacja Mentimeter pozwala zadawać wcześniej przygotowane, a także przygotowane na szybko pytania zarówno otwarte jak i zamknięte, robić quizy, a także wyświetlać zwykłe slajdy. Zajęcia są przeznaczone przede wszystkim dla osób nigdy nie korzystających z tej aplikacji. W trakcie różnych zajęć czasem potrzebujemy zebrać opinie studentów szybko, najlepiej anonimowo i w sposób angażujący i ciekawy. Aplikacja Mentimeter pozwala zadawać pytania zarówno otwarte jak i zamknięte, robić quizy, a także wyświetlać zwykłe slajdy. W trakcie kursu, uczestnicy nabędą podstawowe umiejętności do jej stosowania, korzystając z jej bezpłatnej wersji. |
Pełny opis: |
Na wykładach, ćwiczeniach, a nawet warsztatach, trudno nie zauważyć studentów, którzy korzystają z telefonów albo laptopów. Ucząc się online, część osób także równolegle wykonuje różne zadania na komputerze. Z kolei, gdy zadajemy pytania na forum, tylko część osób się angażuje. Jak zaangażować wszystkich? Jak zrobić to w komfortowy dla nich sposób? Jak zrobić to bez konieczności drukowania pytań? W trakcie zajęć uczestnicy będą mieli okazję wykształcić podstawowe umiejętności stosowania prostej aplikacji do interakcji ze studentami w trakcie wykładów, ćwiczeń i warsztatów, zarówno prowadzonych online jak i na żywo. Nabędą też wiedzę, jak planować i przeprowadzać takie techniki by maksymalizować ich efekty edukacyjne. Szkolenie będzie prowadzone w oparciu o możliwości dostępne w ramach bezpłatnej wersji aplikacji Mentimeter. Uniwersytet Warszawski nie zapewnia uczestnikom możliwości wykupu płatnej wersji narzędzia. Zajęcia prowadzone w formie synchronicznej w trybie zdalnym na Google Meet. W trakcie różnych zajęć czasem potrzebujemy zebrać opinie studentów szybko, najlepiej anonimowo i w sposób angażujący i ciekawy. Aplikacja Mentimeter pozwala zadawać pytania zarówno otwarte jak i zamknięte, robić quizy, a także wyświetlać zwykłe slajdy. W trakcie kursu, uczestnicy nabędą podstawowe umiejętności do jej stosowania, korzystając z jej bezpłatnej wersji. Prowadząca pracuje na Wydziale Psychologii UW, stosując interaktywne metody prowadzenia zajęć, do których wykorzystuje m.in. Mentimeter. Od 2004 roku prowadzi zajęcia specjalizacyjne i podyplomowe przygotowujące do pracy trenerskiej i prowadzenia zajęć metodami interaktywnymi. |
Literatura: |
Dla chętnych: Christopherson, K.M., (2018). Going Mobile in the College Classroom. W R. J. Harnish, K. R. Bridges, D. N. Sattler, M. L. Signorella, & M. Munson (Eds.). The Use of Technology in Teaching and Learning. Retrieved from the Society for the Teaching of Psychology web site: http://teachpsych.org/ebooks/ Stutts, L. (2018). Class, Please Take Out Your Smartphone: Using Personal Response Systems to Increase Student Engagement and Performance. W R. J. Harnish, K. R. Bridges, D. N. Sattler, M. L. Signorella, & M. Munson (Eds.). The Use of Technology in Teaching and Learning. Retrieved from the Society for the Teaching of Psychology web site: http://teachpsych.org/ebooks/ |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu szkolenia uczestnik: ● Zna podstawowe funkcje Mentimeter takie jak pytania otwarte i zamknięte w różnych formatach, quizy, pytania zaawansowane, prezentacje, obsługa zdalna przez telefon komórkowy, usuwanie odpowiedzi przy wizualizacjach typu chmura i przeglądanie i zapisywanie wyników. ● Zna wybrane przykładowe możliwości zastosowania Mentimeter – do zbierania informacji o uczestnikach, do wprowadzania nowej wiedzy, do oceny reakcji i uczenia się. ● Potrafi przygotować pytanie w Mentimeter i wyświetlić je online, potrafi je wprowadzić, przeanalizować i wyciągnąć wnioski zgodnie z cyklem Kolba. ● Rozumie reakcje odbiorców prezentacji z użyciem Mentimeter dzięki uczestniczeniu w prezentacjach innych osób i wymianie doświadczeń. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie. Kryterium zaliczenia jest obecność na zajęciach i przygotowanie w trakcie zajęć kilkuminutowej prezentacji z użyciem Mentimeter. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.