Zdalne nauczanie uniwersyteckie (grupa początkująca) – ZIP
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0508-ZNUP-OG-ZIP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zdalne nauczanie uniwersyteckie (grupa początkująca) – ZIP |
Jednostka: | Biuro Programu ZIP i Innowacji Dydaktycznych |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie w ramach ZIP dla doktorantów |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie i podpisanie (podczas pierwszych zajęć) Deklaracji uczestnika/uczestniczki projektu i Oświadczenia uczestnika/uczestniczki projektu. Rezygnacja z udziału w zajęciach w trakcie ich trwania wiąże się ze zwrotem kosztów żetonów ZIP wykorzystanych do rejestracji na zajęcia. |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Przedmiotem zajęć będzie e-learning i cyfrowe narzędzia w dydaktyce uniwersyteckiej, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii potencjału ich zastosowania w nauczaniu humanistyki. |
Pełny opis: |
Zajęcia oferowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju UW, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach PO WER, ścieżka 3.5. Zasady korzystania z oferty zajęć ogólnouniwersyteckich dla doktorantów w ZIP (pn. Regulamin Zintegrowanego kształcenia doktorantów UW) dostępne są na stronie: www.zip.uw.edu.pl. Zajęcia prowadzone w formie synchronicznej na platformie Kampus. Zakres tematów: 1. Interakcja w przestrzeni cyfrowej (formy komunikacji pod kątem potencjału dydaktycznego, specyfika form komunikacji i konsekwencje dydaktyczne). 2. Praca z wykorzystaniem zasobów internetowych (tworzenie biblioteki na potrzeby zajęć, dostępne bazy, kwerenda zbiorów cyfrowych). 3. Od idei do realizacji, czyli jak przygotować zajęcia online i je przeprowadzić. 4. Pilotażowanie metod – zajęcia praktyczne. 5. Ku aktywizacji studentów, czyli praca zespołowa w sieci – cele, zastosowania, ocenianie, projekty studenckie, czyli miękkie i twarde metody zarządzania, korzyści i bariery. 6. Prezentacja przygotowanych konspektów zajęć – ewaluacja dydaktyczna w praktyce. |
Literatura: |
A. Landowska, Proces wytwarzania e-kursu. Studium przypadku, „Eduakcja” 2014, nr 1, na stronie: http://eduakcja.eu/index.php/pl/archiwum/nr-1-6-2014/45-archiwum/nr-1-7-2017/197-proces-wytwarzania-e-kursu-studium-przypadku.html Wieczorkowska G., Madey J., Dekalog edukacji internetowej, w: P. Wiemann, & G. Domańska-Żurek (Red.), VI konferencja Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka, Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa 2007, str. 10-17, na stronie: https://come.uw.edu.pl/sites/default/files/mainfiles/tresc/metodologia/dekalog_edukacji_internetowej.pdf Wieczorkowska G., Zalety i wady edukacji internetowej. Model dydaktyczny: COME, na stronie: https://come.uw.edu.pl/sites/default/files/mainfiles/tresc/metodologia/model_dydaktyczny.pdf |
Efekty uczenia się: |
Zna: - podstawowe formy zajęć i ich specyfikę pod kątem celów i form pracy dydaktycznej - ograniczenia i potencjał metod e-learningu - zna strukturę i zasady działania Ogólnouniwersyteckiej Platformy Internetowej Kampus - podstawowe narzędzia komunikacji internetowej Potrafi: - opracować szczegółową koncepcję zajęć online - przygotować zasoby i formy aktywności podczas zajęć - wykorzystać narzędzia internetowe w celu aktywizacji podczas zajęć, samodzielnej pracy studentów i ich ewaluacji - dokonać autorefleksji dydaktycznej i ocenić |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo i wykonanie zadań (pilotaż metod, prezentacja konspektów zajęć). Zaliczenie bez oceny = zal/nzal |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.