(in Polish) Pedagogika dla nauczycieli
General data
Course ID: | 1100-2N14 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Pedagogika dla nauczycieli |
Organizational unit: | Faculty of Physics |
Course groups: |
(in Polish) Nauczanie fizyki; przedmioty dla II roku Physics, 2nd level; Physics teaching and popularization |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Short description: |
(in Polish) Wprowadzenie do podstaw teoretycznych pedagogiki w ramach przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, z uwzględnieniem czynników kierujących wyborem strategii i programu nauczania oraz odpowiadania na szczególne potrzeby uczniów. |
Full description: |
(in Polish) 1. Teoria i wiedza naukowa w pedagogice oraz ich związek z modelami edukacyjnymi. 2. Podstawy ontologiczne nauczania. Nauczycielska odpowiedzialność za świadomy wybór metod i narzędzi edukacyjnych. 3. Teorie rozwoju człowieka a koncepcje pedagogiczne. 4. Transmisja wartości, formowanie i socjalizacja jako celowe i ukryte działanie edukacyjne. 5. Indywidualizacja i personalizacja nauczania oraz edukacja włączająca. 6. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Uczniowie wymagający wsparcia w zakresie funkcjonowania (ze względów kulturowych, rozwojowych, itd.) 7. Uwarunkowania instytucjonalne szkoły. 8. Struktura systemu edukacyjnego w Polsce na tle wybranych systemów na świecie. 9. Ustawa o systemie oświaty. Podział kompetencji pracowników i organów szkolnych, dokumentacja szkolna. Wielospecjalistyczne zespoły i formy ich współpracy. 10. Rola nauczyciela i etyka zawodowa. 11. Współpraca nauczyciela z rodzicami ucznia oraz innymi osobami i podmiotami wspierającymi ucznia. 12. Charakterystyka wybranych modeli edukacyjnych. 13. Alternatywne formy edukacji |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura wskazana przez wykładowcę, aktualne pozycje ukazujące się na rynku z zakresu pedagogiki i psychologii: M. Łobocki - Wychowanie w kasie szkolnej, A. Brzezińska (red.)- Portret psychologiczny człowieka, S. Kunowski - Podstawy pedagogiki współczesnej; H. Hamer - Klucz do efektywności nauczania |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: ma wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki, którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej (K_W01) zna terminologię z zakresu pedagogiki ogólnej (K_W02) ma wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych obejmującą wybrane obszary z zakresu pedagogiki (K_W06) Umiejętności: umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową (K_U03) posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań (K_U06) Kompetencje społeczne: potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (w tym role nauczyciela i/lub tłumacza) K_K01 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (K_K03) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena końcowa to ocena z egzaminu przeprowadzonego w sesji (100 %). Kryteria oceny: 55%-69% = 3 70%-74% = 3+ 75%-84% = 4 85%-89% = 4+ 90%-100% = 5 |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
TH FR |
Type of class: |
Lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | Stefania Elbanowska-Ciemuchowska | |
Group instructors: | Stefania Elbanowska-Ciemuchowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Examination |
Copyright by University of Warsaw.