Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika z elementami psychologii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-3N18
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika z elementami psychologii
Jednostka: Wydział Fizyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Założenia (opisowo):

Celem zajęć jest przygotowanie przyszłych nauczycieli do pracy z młodzieżą szkół ponadpodstawowych. W organizowaniu procesów kształcenia będą uwzględnione zmiany rozwojowe dorastającej młodzieży i ich wpływ na style uczenia się i planowanie drogi rozwoju zawodowego.

Pełny opis:

Program

1. Zmiany rozwojowe w okresie dorastania i ich wpływ na organizowanie proceów kształcenia.

2. Rola autorytetów w procesie kształcenia.

3. Wpływ mediów na postawy młodzieży.

4. Rozwiązywanie problemów wieku młodzieńczego.

5. Wpływ kultury na kształtowanie się stylu życia.

6. Rozwój zawodowy nauczyciela.

7. Planowanie drogi własnego rozwoju zawodowego.

8. Programy wychowawcze różnych placówek wychowawczych -

analiza programów instytucji oświatowych odwiedzanych podczas

praktyk.

9. Etyczny wymiar zawodu nauczyciela.

10. Działalność nauczyciela i jego rozwój w perspektywie polityki

oświatowej państwa.

Warunki zaliczenia:

Zaliczenie na ocenę ( aktywny udział w zajęciach)

Prace zaliczeniowe: przgotoanie projektu własnego rozwoju zawodowego oraz innowacyjnego planu rozoju wybranej placówk oświatowej

Literatura:

Ann Birch, Tony Malim. Psychologia rozojowa w zarysie. Od niemowlęctwa do dorosłości. Wydawnictwo naukowe PWN.

Ann Brzezińska (red.). Portrety psychologiczne człowieka. Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)