Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Publishing on management - guide to conventions, communities, and journals

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1600-SZD-WN-PoM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Publishing on management - guide to conventions, communities, and journals
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych
Warsztat naukowca w dziedzinie nauk społecznych - Szkoła Doktorska Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Pełny opis:

1. Hierarchia pism w naukach o zarządzaniu: które periodyki nadają ton dyscyplinie? Co to jest pismo A+? Periodyki ogólne i specjalistyczne.Web of Science Journal Citation List UT Dallas ranking

The Financial Times 50 list. Macdonald and Kam (2007)

2. Zróżnicowanie periodyków: różnice w konwencjach, preferowanej zawartości, rodzajach zgłoszeń (empiryczne-teoretyczne, ilościowe-jakościowe, podział atlantycki).Hensel (2017); Vogel (2012)

3. Jak znaleźć odpowiednie pismo dla swojego tekstu?Clark et al. (2016)

4.Konwencja przede wszystkim: jak zapewnić, że przygotowany tekst pasuje do konwencji wybranego periodyku (struktura, język, odwołania literaturowe). Bansal and Corley (2012); Bono and McNamara (2011); Colquitt and George (2011); Geletkanycz and Tepper (2012); George (2012); Grant and Pollock (2011); Habib Bajwa et al. (2016); Hyland (1998); Sparrowe and Mayer (2011); Zhang and Shaw (2012)

5. Czego nie robić: typowe błędy popełniane przez polskich autorów próbujących publikować w zagranicznych pismach. Hensel (2018)

6. Jak radzić sobie z recenzentami i redaktorami: czego się spodziewać, jak reagować. Patrz źródła do sekcji “Konwencja przede wszystkim”

7. Narzędzia pisania: oprogramowanie do zarządzania literaturą (EndNote, Mendeley), narzędzia do przygotowywania schematów i wykresów, najlepsze bazy bibliograficzne do badań w naukach o zarządzaniu.

8. Podsumowanie: jeśli uważasz, że publikowanie w pismach o zarządzaniu rządzi się szalonymi prawami to masz rację. Alvesson and Gabriel (2013); Barley (2015)

Literatura:

Alvesson, M., & Gabriel, Y. (2013). Beyond Formulaic Research: In Praise of Greater Diversity in Organizational Research and Publications. Academy of Management Learning & Education, 12(2), 245-263. doi:10.5465/amle.2012.0327

Bansal, P., & Corley, K. (2012). Publishing in AMJ-Part 7: WHAT'S DIFFERENT ABOUT QUALITATIVE RESEARCH? Academy of Management Journal, 55, 509-513. doi:10.5465/amj.2012.4003

Barley, S. R. (2015). 60th Anniversary Essay: Ruminations on How We Became a Mystery House and How We Might Get Out. Administrative Science Quarterly, 61(1), 1-8. doi:10.1177/0001839215624886

Bono, J. E., & McNamara, G. (2011). Publishing in AMJ-Part 2: Research Design. Academy of Management Journal, 54(4), 657-660. doi:10.5465/AMJ.2011.64869103

Clark, T., Wright, M., & Ketchen, D. J. (2016). How to Get Published in the Best Management Journals. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing.

Colquitt, J. A., & George, G. (2011). Publishing in AMJ-Part 1: TOPIC CHOICE. Academy of Management Journal, 54, 432-435.

Geletkanycz, M., & Tepper, B. J. (2012). Publishing in AMJ-Part 6: DISCUSSING THE IMPLICATIONS. Academy of Management Journal, 55, 256-260. doi:10.5465/amj.2012.4002

George, G. (2012). From the Editors: Publishing in AMJ for Non-U.S. Authors. Academy of Management Journal, 55(5), 1023-1026. doi:10.5465/ami.2012.4005

Grant, A. M., & Pollock, T. G. (2011). Publishing in AMJ-Part 3: SETTING THE HOOK. Academy of Management Journal, 54, 873-879. doi:10.5465/amj.2011.4000

Habib Bajwa, N. U., König, C. J., & Harrison, O. S. V. (2016). Toward Evidence-Based Writing Advice: Using Applied Linguistics to Understand Reviewers' Expectations. Academy of Management Learning & Education, 15(3), 419-434. doi:10.5465/amle.2015.0002

Hensel, P. (2018). Institutionalized Publishing Practices as a Barrier to Participation in the Global Management Discourse. International Journal of Contemporary Management, 17(4).

Hensel, P. G. (2017). Legitymizacja badań organizacji. Warszawa: PWN.

Hyland, K. (1998). Hedging in scientific research articles. Amsterdam: John Benjamins.

Macdonald, S., & Kam, J. (2007). Ring a Ring o’ Roses: Quality Journals and Gamesmanship in Management Studies*. Journal of Management Studies, 44(4), 640-655. doi:10.1111/j.1467-6486.2007.00704.x

Sparrowe, R. T., & Mayer, K. J. (2011). Publishing in AMJ-Part 4: GROUNDING HYPOTHESES. Academy of Management Journal, 54, 1098-1102. doi:10.5465/amj.2011.4001

Vogel, R. (2012). The Visible Colleges of Management and Organization Studies: A Bibliometric Analysis of Academic Journals. Organization Studies, 33(8), 1015-1043. doi:10.1177/0170840612448028

Zhang, Y., & Shaw, J. D. (2012). Publishing in AMJ-Part 5: CRAFTING THE METHODS AND RESULTS. Academy of Management Journal, 55, 8-12. doi:10.5465/amj.2012.4001

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu kursu uczestnicy powinni:

- rozumieć hierarchię periodyków w naukach o zarządzaniu,

- rozumieć zróżnicowanie badań i miejsc publikacji,

- potrafić zidentyfikować właściwy periodyk dla swojego tekstu,

- rozumieć konwencję przygotowywania tekstów do pism z listy JCR,

- być w stanie przygotować manuskrypt zgodny z oczekiwaniami najlepszych pism w dyscyplinie nauki o zarządzaniu,

- być w stanie uniknąć typowych błędów popełnianych przez polskich autorów składających artykuły do zagranicznych pism naukowych.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wiedza:

zna i rozumie:

- podstawowe zasady transferu wiedzy do sfery gospodarczej i społecznej oraz komercjalizacji wyników działalności naukowej i know-how związanego z tymi wynikami.

- metodologię badań naukowych.

Umiejętności:

potrafi:

- wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności:

- definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą

- rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować

- wnioskować na podstawie wyników badań naukowych

- dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych, działalności eksperckiej

i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy.

- komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym

- planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcia badawcze, także

w środowisku międzynarodowym.

- samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób.

Kompetencje:

jest gotów do:

- krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny naukowej lub artystycznej.

Metody i kryteria oceniania:

Zgodność ze standardami i konwencjami obowiązującymi w docelowym piśmie naukowym.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)