Strategie rozwoju lokalnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1900-5-SRL | Kod Erasmus / ISCED: |
14.6
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Strategie rozwoju lokalnego | ||
Jednostka: | Wydział Geografii i Studiów Regionalnych | ||
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe, dzienne studia I stopnia (kierunek Gospodarka przestrzenna) - sem. 4 |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Kierunek podstawowy MISMaP: | gospodarka przestrzenna |
||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Wykład na temat sposobów przygotowania i realizacji strategii rozwoju lokalnego. |
||
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
||
Skrócony opis: |
Przedmiot dotyczy poszczególnych etapów opracowywania strategii rozwoju lokalnego. |
||
Pełny opis: |
Cykl 15 wykładów obejmuje następujące zagadnienia: 1. Jaka powinna być strategia? 2. Łańcuch wartości gminy/regionu 3. Koncepcje i szkoły strategiczne w kontekście rozwoju lokalnego 4. Cykle strategiczne 5. Zespół strategiczny - jak dobrać odpowiednich ludzi 6. Diagnoza strategiczna - jak nas widzą inni 7.Diagnoza strategiczna - techniki analizy gminy 8.Diagnoza strategiczna - najczęściej popełniane błędy i dobre przykłady 9. Analiza SWOT 10. Warsztaty strategiczne 11. Wizja i misja 12. Cele strategiczne 13. Przykłady działań strategicznych 14. Monitoring strategii gminy 15. Ewaluacja strategii - rodzaje i techniki |
||
Literatura: |
Dziemianowicz, Szmigiel-Rawska, Nowicka, Dąbrowska 2012, Planowanie strategiczne. Poradnik dla pracowników administracji publicznej, MRR, Warszawa. Ze względu na liczne odniesienia do praktyki, wyimki z literatury będą podawane w trakcie zajęć (na slajdach). |
||
Efekty uczenia się: |
Przygotowanie studentów do krytycznej oceny dokumentów strategicznych. Wykształcenie umiejętności zadawania ważnych pytań w kontekście celów strategii, dążeń rozwojowych gminy. Po ukończeniu kursu student: • zna przebieg procesu budowania strategii rozwoju lokalnego i potrafi scharakteryzować poszczególne etapy tworzenia strategii; • potrafi analizować i oceniać dokumenty strategiczne opracowywane na poziomie lokalnym; • posiada umiejętności w zakresie samodzielnego tworzenia diagnozy, analizy SWOT, drzewa problemów i celów, formułowania celów strategicznych oraz wskaźników monitoringu. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Test zaliczeniowy otwarty, przekrojowy przez wszystkie wykłady. Na teście obowiązuje wiedza wyłącznie z wykładów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-08-02 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Wojciech Dziemianowicz | |
Prowadzący grup: | Wojciech Dziemianowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-13 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Wojciech Dziemianowicz | |
Prowadzący grup: | Magdalena Cybulska, Anna Dąbrowska, Wojciech Dziemianowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.