University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Identification of the entrepreneur in business transactions - name, advertising, trademark

General data

Course ID: 2200-1F081
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Identification of the entrepreneur in business transactions - name, advertising, trademark
Name in Polish: Seminarium specjalizacyjne (proseminarium) - Identyfikacja przedsiębiorcy w obrocie gospodarczym - firma, reklama, znak towarowy
Organizational unit: Faculty of Law and Administration
Course groups: (in Polish) Seminaria specjalizacyjne dla studiów prawniczych (nowy program)
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

proseminars

Prerequisites (description):

(in Polish) Rynek wymiany dóbr i usług jest rynkiem konkurencyjnym. Przedsiębiorcy, którzy funkcjonują na tym rynku chcą być rozpoznawalni, chcą się wyróżniać. Elementami, które wyróżniają przedsiębiorców są te, które wiążą się z ich oznaczaniem, a więc przede wszystkim odpowiednie wybranie brzmienia dla swojej firmy, dla prowadzonego przez siebie przedsiębiorstwa oraz znaku towarowego (usługowego) nakładanego na produkowane przez siebie towary (wykonywane usługi). Powyższe oznaczenia identyfikacyjne przedsiębiorcy wykorzystywane są też w jego działalności reklamowej. Wszelkie działania marketingowe budują pozycję przedsiębiorcy na rynku, powodują że jest on rozpoznawalny i poszukiwany przez konsumentów.

Założeniem zajęć o powyższej tematyce jest zapoznanie studentów z podstawami skutecznych metod marketingowych.

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Przedmiotem zajęć jest szeroko rozumiana działalność przedsiębiorcy w sferze marketingu i reklamy. Podstawowe znaczenie mają w tym zakresie elementy identyfikujące przedsiębiorcę w obrocie gospodarczym, takie jak firma, nazwa przedsiębiorstwa w znaczeniu przedmiotowym, znak towarowy (usługowy) a także działalność w sferze marketingu i reklamy wykorzystująca wszystkie wymienione wyżej elementy identyfikacyjne przedsiębiorcy.

Przedmiotem zajęć są też granice prawne możliwości korzystania przez przedsiębiorcę ze środków społecznego przekazu, zarówno tych tradycyjnych (prasa, radio, telewizja), jak i Internetu. Poznanie różnego rodzaju mechanizmów perswazyjnych stosowanych w działalności marketingowej, a przede wszystkim możliwość korzystania z rozmaitego rodzaju nowoczesnych technik manipulacyjnych , jest też istotnym założeniem programowym zajęć.

Full description: (in Polish)

1/ Wprowadzenie - działalność w sferze marketingu i reklamy jako pochodna wolności gospodarczej, wolności mediów i wolności słowa, a także wolności poglądów, pozyskiwania i rozpowszechniania informacji;

2/ Środki społecznego przekazu informacji - tradycyjne i nowe;

3/ Internet jako globalna sieć powszechnego komunikowania;

4/ Content marketing;

5/ Mechanizmy perswazyjne stosowane w komunikacji rynkowej, wykorzystanie technik manipulacyjnych;

6/ Nowe formy zainteresowania konsumenta towarem ( reklama ukryta, neutralna informacja, techniki podprogowe, lokowanie produktu, reklama natywna);

7/ Ograniczenia działalności reklamowej wynikające z ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów;

8/ Ograniczenia w działalności reklamowej wynikające z prawa autorskiego (hasła reklamowe, slogany, wizerunek);

9/ Ograniczenia reklamowe wynikające z ustawy prawo własności przemysłowej (znaki towarowe i usługowe), funkcje znaku towarowego, wykorzystanie cudzego znaku towarowego;

10/ Firma przedsiębiorcy i nazwa przedsiębiorstwa (funkcje, podstawy regulacji).

Bibliography: (in Polish)

- M. Modrzejewska, Umowy w sferze marketingu i reklamy, [w:] M. Stec (red.), Prawo umów handlowych. System Prawa Handlowego, t. 5B, Warszawa 2020;

- K. Grzybczyk, Ilustrowane prawo reklamy, Warszawa 2020;

- J. Sitko, Firma i jej ochrona, Warszawa 2009;

- J. Sitko, Naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego, Warszawa 2019;

- R. Skubisz, Znaki towarowe i ich ochrona, Warszawa 2019;

- J. Barta, R. Markiewicz, Prawo autorskie i prawa pokrewne, Warszawa 2019;

oraz literatura polecana na zajęciach.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu zajęć student uczestniczący w seminarium powinien wykazać się znajomością przedmiotu w ramach wybranej specjalizacji. Powinien dobrze orientować się w tekstach aktów prawnych związanych z wybraną specjalizacją, rozumieć w sposób zaawansowany stosowane konstrukcje prawne, umieć je omówić i poddać analizie z odwołaniem do doktryny i orzecznictwa.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Poziom wiedzy, zrozumienie materiału i umiejętność samodzielnego wnioskowania, aktywność na zajęciach.

Analiza problemowa tekstów prawnych, kazusów, orzecznictwa.

Samodzielne przygotowanie zajęć przez studentów.

Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Specialisation seminar, 60 hours more information
Coordinators: Małgorzata Modrzejewska
Group instructors: Małgorzata Modrzejewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading

Classes in period "Academic year 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-06-08
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Specialisation seminar, 60 hours more information
Coordinators: Małgorzata Modrzejewska
Group instructors: Małgorzata Modrzejewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)