Identification of the entrepreneur in business transactions - name, advertising, trademark
General data
Course ID: | 2200-1F081 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Identification of the entrepreneur in business transactions - name, advertising, trademark |
Name in Polish: | Seminarium specjalizacyjne (proseminarium) - Identyfikacja przedsiębiorcy w obrocie gospodarczym - firma, reklama, znak towarowy |
Organizational unit: | Faculty of Law and Administration |
Course groups: |
(in Polish) Seminaria specjalizacyjne dla studiów prawniczych (nowy program) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
5.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | proseminars |
Prerequisites (description): | (in Polish) Rynek wymiany dóbr i usług jest rynkiem konkurencyjnym. Przedsiębiorcy, którzy funkcjonują na tym rynku chcą być rozpoznawalni, chcą się wyróżniać. Elementami, które wyróżniają przedsiębiorców są te, które wiążą się z ich oznaczaniem, a więc przede wszystkim odpowiednie wybranie brzmienia dla swojej firmy, dla prowadzonego przez siebie przedsiębiorstwa oraz znaku towarowego (usługowego) nakładanego na produkowane przez siebie towary (wykonywane usługi). Powyższe oznaczenia identyfikacyjne przedsiębiorcy wykorzystywane są też w jego działalności reklamowej. Wszelkie działania marketingowe budują pozycję przedsiębiorcy na rynku, powodują że jest on rozpoznawalny i poszukiwany przez konsumentów. Założeniem zajęć o powyższej tematyce jest zapoznanie studentów z podstawami skutecznych metod marketingowych. |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Przedmiotem zajęć jest szeroko rozumiana działalność przedsiębiorcy w sferze marketingu i reklamy. Podstawowe znaczenie mają w tym zakresie elementy identyfikujące przedsiębiorcę w obrocie gospodarczym, takie jak firma, nazwa przedsiębiorstwa w znaczeniu przedmiotowym, znak towarowy (usługowy) a także działalność w sferze marketingu i reklamy wykorzystująca wszystkie wymienione wyżej elementy identyfikacyjne przedsiębiorcy. Przedmiotem zajęć są też granice prawne możliwości korzystania przez przedsiębiorcę ze środków społecznego przekazu, zarówno tych tradycyjnych (prasa, radio, telewizja), jak i Internetu. Poznanie różnego rodzaju mechanizmów perswazyjnych stosowanych w działalności marketingowej, a przede wszystkim możliwość korzystania z rozmaitego rodzaju nowoczesnych technik manipulacyjnych , jest też istotnym założeniem programowym zajęć. |
Full description: |
(in Polish) 1/ Wprowadzenie - działalność w sferze marketingu i reklamy jako pochodna wolności gospodarczej, wolności mediów i wolności słowa, a także wolności poglądów, pozyskiwania i rozpowszechniania informacji; 2/ Środki społecznego przekazu informacji - tradycyjne i nowe; 3/ Internet jako globalna sieć powszechnego komunikowania; 4/ Content marketing; 5/ Mechanizmy perswazyjne stosowane w komunikacji rynkowej, wykorzystanie technik manipulacyjnych; 6/ Nowe formy zainteresowania konsumenta towarem ( reklama ukryta, neutralna informacja, techniki podprogowe, lokowanie produktu, reklama natywna); 7/ Ograniczenia działalności reklamowej wynikające z ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów; 8/ Ograniczenia w działalności reklamowej wynikające z prawa autorskiego (hasła reklamowe, slogany, wizerunek); 9/ Ograniczenia reklamowe wynikające z ustawy prawo własności przemysłowej (znaki towarowe i usługowe), funkcje znaku towarowego, wykorzystanie cudzego znaku towarowego; 10/ Firma przedsiębiorcy i nazwa przedsiębiorstwa (funkcje, podstawy regulacji). |
Bibliography: |
(in Polish) - M. Modrzejewska, Umowy w sferze marketingu i reklamy, [w:] M. Stec (red.), Prawo umów handlowych. System Prawa Handlowego, t. 5B, Warszawa 2020; - K. Grzybczyk, Ilustrowane prawo reklamy, Warszawa 2020; - J. Sitko, Firma i jej ochrona, Warszawa 2009; - J. Sitko, Naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego, Warszawa 2019; - R. Skubisz, Znaki towarowe i ich ochrona, Warszawa 2019; - J. Barta, R. Markiewicz, Prawo autorskie i prawa pokrewne, Warszawa 2019; oraz literatura polecana na zajęciach. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć student uczestniczący w seminarium powinien wykazać się znajomością przedmiotu w ramach wybranej specjalizacji. Powinien dobrze orientować się w tekstach aktów prawnych związanych z wybraną specjalizacją, rozumieć w sposób zaawansowany stosowane konstrukcje prawne, umieć je omówić i poddać analizie z odwołaniem do doktryny i orzecznictwa. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Poziom wiedzy, zrozumienie materiału i umiejętność samodzielnego wnioskowania, aktywność na zajęciach. Analiza problemowa tekstów prawnych, kazusów, orzecznictwa. Samodzielne przygotowanie zajęć przez studentów. |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH SEM-SPE
FR |
Type of class: |
Specialisation seminar, 60 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Modrzejewska | |
Group instructors: | Małgorzata Modrzejewska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Classes in period "Academic year 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W TH SEM-SPE
FR |
Type of class: |
Specialisation seminar, 60 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Modrzejewska | |
Group instructors: | Małgorzata Modrzejewska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Copyright by University of Warsaw.