Prawne i etyczne aspekty rozwoju technologicznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2200-1S356 |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.0
|
Nazwa przedmiotu: | Prawne i etyczne aspekty rozwoju technologicznego |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
Blok: Prawo wobec nowych technologii |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Zajęcia mają wprowadzić do pozostałych zajęć, których główną osia jest analiza zachodzących zmian cywilizacyjny i wynikających z tego konsekwencji dla dotychczasowych pojęć czy rozumowań prawniczych. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają uczulić uczestników na problemy jakie wynikają z nowoczesnych technologii dla stosowania prawa, w jego dotychczasowych konstrukcjach, jak i tez uwrażliwić na etyczne kwestie z tym związane. W szczególności pozwalać na wypracowanie granic, których przekroczenie może rodzić poważne zagrożenia społeczne, bądź też starać się je minimalizować. |
Literatura: |
https://www.nytimes.com/2019/03/05/nyregion/west-point-peter-zhu-death.html https://www.sciencefocus.com/science/lise-meitner-the-nuclear-pioneer-who-escaped-the-nazis/ https://www.bbc.com/news/world-us-canada-47780124 https://www.nytimes.com/2018/03/22/opinion/democracy-survive-data.html https://www.washingtonpost.com/technology/2019/05/28/its-middle-night-do-you-know-who-your-iphone-is-talking/?utm_term=.75fe60087ff4 https://www.nytimes.com/2019/05/30/opinion/hate-speech-law-singapore.html?rref=collection%2Ftimestopic%2FPrivacy https://www.forbes.com/sites/kashmirhill/2012/02/16/how-target-figured-out-a-teen-girl-was-pregnant-before-her-father-did/?sh=527b4a486668 https://archiwum.rp.pl/artykul/1437803-Bylismy-pralnia-brudnych-danych.html [C. Wylie, Byliśmy pralnią brudnych danych, "Plus Minus" z 17-18 października 2020] https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2020/04/what-covid-revealed-about-internet/610549/ https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/news/ethics-guidelines-trustworthy-ai |
Efekty uczenia się: |
Uczestnik powinien umieć wskazać czynniki, które wymuszają nowe spojrzenie na konstrukcje ustalone na dotychczasowym etapie rozwoju myśli prawniczej . Powinien również rozpoznawać problemy etyczne z tym związane, jak i umieć wskazać podstawowe kryteria oceny słuszności kierunków tych przeobrażeń. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wystawiona będzie z uwzględnieniem aktywności podczas zajęć oraz obecności. |
Praktyki zawodowe: |
Nie przewiduje się |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.