Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gry planszowe w dydaktyce i wychowaniu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-F-145/GP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Gry planszowe w dydaktyce i wychowaniu
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Umiejętność wykorzystania gier planszowych w procesach edukacyjnych i

wychowawczych.

Umiejętność wyboru odpowiednich gier dopasowanych do celu i tematyki

planowanych zajęć.

Skrócony opis:

Charakterystyka nowoczesnych gier planszowych

Obszary zastosowań gier planszowych

Wybrane gry planszowe w praktyce

Pełny opis:

Czym są nowoczesne gry planszowe, omówienie występujących w grach

mechanik, rodzaje gier planszowych, do kogo kierowane są gry. Cechy

dobrej gry.

Gry w edukacji: wybrane gry w nauczaniu poczatkowym,

doskonaleniu wiedzy przedmiotowej oraz różnych umiejętności jak

komunikacja, pamięć, umiejętności społeczne czy logiczne myślenie.

Wykorzystanie gier w procesach wychowawczych

Zagadnienia dotyczące problemów pojawiających się w grupie podczas

pracy z grą i sposoby radzenia sobie z nimi.

Jak wybrać odpowiednią grę, gdzie szukać, jak przygotować się do zajęć z

grą planszową.

Praktyka, czyli pokazy omawianych gier

Literatura:

Renata Korolczuk, Małgorzata Zambrowska. Pozwólmy dzieciom grać. O

wykorzystaniu gier planszowych w edukacji matematycznej

www.BoardGameGeek.com – zapoznanie się z nawiększą bazą danych gier

planszowych (w języku angielskim)

www.GamesFanatic.pl – sekcja „dla początkujących”, wybrane felietony i

recenzje gier planszowych (m.in. cykl „świetlicowe potyczki”)

Efekty uczenia się:

Umiejętność wykorzystania gier planszowych w procesach edukacyjnych i

wychowawczych.

Umiejętność wyboru odpowiednich gier dopasowanych do celu i tematyki

planowanych zajęć.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywna obecność na zajęciach

Dopuszczalne 2 nieobecności

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)