Gry planszowe w dydaktyce i wychowaniu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-F-145/GP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gry planszowe w dydaktyce i wychowaniu |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Umiejętność wykorzystania gier planszowych w procesach edukacyjnych i wychowawczych. Umiejętność wyboru odpowiednich gier dopasowanych do celu i tematyki planowanych zajęć. |
Skrócony opis: |
Charakterystyka nowoczesnych gier planszowych Obszary zastosowań gier planszowych Wybrane gry planszowe w praktyce |
Pełny opis: |
Czym są nowoczesne gry planszowe, omówienie występujących w grach mechanik, rodzaje gier planszowych, do kogo kierowane są gry. Cechy dobrej gry. Gry w edukacji: wybrane gry w nauczaniu poczatkowym, doskonaleniu wiedzy przedmiotowej oraz różnych umiejętności jak komunikacja, pamięć, umiejętności społeczne czy logiczne myślenie. Wykorzystanie gier w procesach wychowawczych Zagadnienia dotyczące problemów pojawiających się w grupie podczas pracy z grą i sposoby radzenia sobie z nimi. Jak wybrać odpowiednią grę, gdzie szukać, jak przygotować się do zajęć z grą planszową. Praktyka, czyli pokazy omawianych gier |
Literatura: |
Renata Korolczuk, Małgorzata Zambrowska. Pozwólmy dzieciom grać. O wykorzystaniu gier planszowych w edukacji matematycznej www.BoardGameGeek.com – zapoznanie się z nawiększą bazą danych gier planszowych (w języku angielskim) www.GamesFanatic.pl – sekcja „dla początkujących”, wybrane felietony i recenzje gier planszowych (m.in. cykl „świetlicowe potyczki”) |
Efekty uczenia się: |
Umiejętność wykorzystania gier planszowych w procesach edukacyjnych i wychowawczych. Umiejętność wyboru odpowiednich gier dopasowanych do celu i tematyki planowanych zajęć. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywna obecność na zajęciach Dopuszczalne 2 nieobecności |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.