Fotografia w animacji społeczno-kulturalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-FASK/A-AS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fotografia w animacji społeczno-kulturalnej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Zajęcia przeznaczone są dla osób: - mających zaliczenie z "Technicznych środków animacji"; - posiadających umiejętność obsługi średnio zaawansowanego cyfrowego aparatu fotograficznego (z regulatorami P, S, A, M, nie telefonu); - znających podstawowe prawa fotografii: zakres tolerancji ostrości, odwzorowanie perspektywiczne, światłocień. - Mile widziani entuzjaści fotografii. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
- projektowanie wybranej formy fotograficznej komunikacji społecznej, - poznanie prezentacji fotograficznej, reportażu, reklamowy - materiał fotograficzny w publikacjach - projektowanie oraz realizacja fotograficznych diagnoz społecznych i kulturalnych. - zastosowanie wybranych narzędzi i technik przetwarzania i gromadzenia materiałów fotograficznych, |
Pełny opis: |
- fotografia jako narracja społeczna w formie obrazkowej, - fotografia jako jeden z podstawowych sposobów komunikacji społecznej, - czy odwzorowanie optyczne nie kłamie? - reportaż fotograficzny, scenariusz, - selekcja materiału fotograficznego przeznaczonego do końcowej publikacji. - możliwości ingerencji elektronicznej w obraz a realizacja tematu reklamowego, - wybór tematu: produkt, idea, przekaz społeczny, - relacje miedzy formą a treścią. - wybrane problemy socjologii wizualnej, - fotografia jako uzupełnienie innych metod badawczych, - wybrane problemy prezentacji wyników fotograficznej diagnozy społecznej, - zagadnienia estetyki fotograficznej. |
Literatura: |
1. Andreas Feninger, Nauka o fotografii, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, 1987 2. Tom Ang, Podręcznik fotografii cyfrowej, PWN 2009, 3. John Hedecore, Fotografia, Arkady 1996, 4. David Blater, Bruce Fraser, Photoshop CS2, Helion 2006 5. Sztompka Piotr, Socjologia wizualna, PWN, 2005 r. 6. Wybrane materiały filmowe, prezentacje przygotowane przez prowadzącego oraz wybrane aktualne artykuły z czasopism specjalistycznych i społeczno-kulturalnych. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu kursu student: - zrealizuje projekt wybranej formy fotograficznej komunikacji społecznej, - wykona prezentację fotograficzną, reportaż, projekt reklamowy - opracuje materiał fotograficzny dla potrzeb publikacyjnych - umie projektować oraz realizować fotograficzne diagnozy społeczne i kulturalne. - zna i umie zastosować wybrane komputerowe techniki przetwarzania i gromadzenia materiałów fotograficznych, |
Metody i kryteria oceniania: |
- Aktywna obecność, dopuszczalne nie więcej niz 2 nieobecności - sprawdzian testowy, - prace fotograficzne z pisemnym opracowaniem koncepcyjnym |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.