Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fotografia w animacji społeczno-kulturalnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-FASK/A-AS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fotografia w animacji społeczno-kulturalnej
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Zajęcia przeznaczone są dla osób:


- mających zaliczenie z "Technicznych środków animacji";


- posiadających umiejętność obsługi średnio zaawansowanego cyfrowego

aparatu fotograficznego (z regulatorami P, S, A, M, nie telefonu);


- znających podstawowe prawa fotografii: zakres tolerancji ostrości,

odwzorowanie perspektywiczne, światłocień.


- Mile widziani entuzjaści fotografii.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

- projektowanie wybranej formy fotograficznej komunikacji

społecznej,

- poznanie prezentacji fotograficznej, reportażu, reklamowy

- materiał fotograficzny w publikacjach

- projektowanie oraz realizacja fotograficznych diagnoz

społecznych i kulturalnych.

- zastosowanie wybranych narzędzi i technik przetwarzania i gromadzenia

materiałów fotograficznych,

Pełny opis:

- fotografia jako narracja społeczna w formie obrazkowej,

- fotografia jako jeden z podstawowych sposobów komunikacji

społecznej,

- czy odwzorowanie optyczne nie kłamie?

- reportaż fotograficzny, scenariusz,

- selekcja materiału fotograficznego przeznaczonego do

końcowej publikacji.

- możliwości ingerencji elektronicznej w obraz a realizacja

tematu reklamowego,

- wybór tematu: produkt, idea, przekaz społeczny,

- relacje miedzy formą a treścią.

- wybrane problemy socjologii wizualnej,

- fotografia jako uzupełnienie innych metod badawczych,

- wybrane problemy prezentacji wyników fotograficznej diagnozy

społecznej,

- zagadnienia estetyki fotograficznej.

Literatura:

1. Andreas Feninger, Nauka o fotografii, Wydawnictwo

Artystyczne i Filmowe, 1987

2. Tom Ang, Podręcznik fotografii cyfrowej, PWN 2009,

3. John Hedecore, Fotografia, Arkady 1996,

4. David Blater, Bruce Fraser, Photoshop CS2, Helion 2006

5. Sztompka Piotr, Socjologia wizualna, PWN, 2005 r.

6. Wybrane materiały filmowe, prezentacje przygotowane przez prowadzącego oraz wybrane aktualne artykuły z czasopism specjalistycznych i społeczno-kulturalnych.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu kursu student:

- zrealizuje projekt wybranej formy fotograficznej komunikacji

społecznej,

- wykona prezentację fotograficzną, reportaż, projekt reklamowy

- opracuje materiał fotograficzny dla potrzeb publikacyjnych

- umie projektować oraz realizować fotograficzne diagnozy

społeczne i kulturalne.

- zna i umie zastosować wybrane komputerowe techniki

przetwarzania i gromadzenia materiałów fotograficznych,

Metody i kryteria oceniania:

- Aktywna obecność, dopuszczalne nie więcej niz 2 nieobecności

- sprawdzian testowy,

- prace fotograficzne z pisemnym opracowaniem koncepcyjnym

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)