(in Polish) Propedeutyka pedagogiki. Akademia sztuki myślenia
General data
Course ID: | 2300-J-MWP-PRP-F2 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Propedeutyka pedagogiki. Akademia sztuki myślenia |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Short description: |
(in Polish) Kurs o charakterze warsztatowym, wprowadzający w podstawowe problemy współczesnej pedagogiki i edukacji, wykorzystujący doświadczenie „Akademii Sztuki Myślenia”. Tematyka spotkań dotyczy wybranych zagadnień edukacyjnych, które mają znaczący wpływ na kształtowanie się kultury pedagogicznej w praktyce oświatowej. Zostanie ona dostosowana do zainteresowań uczestników. Zajęcia odbywają się w blokach, częściowo z udziałem uczniów z liceum w Warszawie. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia wykorzystują doświadczenie wynikające z warsztatów „Akademia Sztuki Myślenia”, projektu (POWR.03.01.00-00-EF10/16) realizowanego przez Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Kurs ma na celu wzmocnienie i wsparcie uczestników w sztuce myślenia, ze szczególnym uwzględnieniem samodzielności namysłu i jego krytycznej wartości. Zajęcia będą kształtowały najważniejsze umiejętności krytycznego i samodzielnego myślenia w taki sposób, aby kompetencje te rzeczywiście służyły społecznej komunikacji i budowaniu porozumienia. Rozwój nauki i technologiczny skok, jaki dokonał się, i wciąż się dokonuje, w zakresie przekazywania informacji powodują, że dziś prawdziwym wyzwaniem staje się nie tyle gromadzenie informacji, ile samodzielne i krytyczne radzenie sobie z informacjami i umiejętne ich wykorzystanie dla własnego rozumienia rzeczywistości. W trakcie spotkań będziemy dążyli do: • Doskonalenia umiejętności myślowo-językowych, takich jak formułowanie pytań i problemów. • Rozwijania osobistych zainteresowań uczestnika i integrowanie wiedzy przedmiotowej z różnych dyscyplin. • Rozwijania umiejętności wglądu we własne procesy poznawcze, wykrywanie błędów w rozumowaniu i porównywanie różnych sposobów myślenia. • Zdobywania umiejętności samodzielnych i przemyślanych sądów i uzasadniania własnych i cudzych sądów w procesie dialogu. • Rozwijania umiejętności komunikacji, słuchania innych. • Kształtowania umiejętności współpracy w grupie, dialogu, tolerancji i otwartości. • Rozwijania poczucia odpowiedzialności za własną naukę. • Rozwijania wrażliwości społecznej, moralnej i estetycznej. • Obcowania z tradycją filozoficzną i wspierania jej rozumienia. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Efekty kształcenia: Po ukończeniu kursu student: - zna wybrane zagadnienia edukacyjne, kształtujące charakter współczesnej praktyki oświatowej, - umie interpretować problemy pedagogiczne w kontekście wybranych zagadnień kulturowych, - umie analizować teksty współczesnej kultury, odczytując ich znaczenie dla współczesnej edukacji, - umie aktywnie i twórczo uczestniczyć w dyskusjach i debatach pedagogicznych, - umie adekwatnie stosować aktywne metody pracy z uczniami. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody i kryteria oceniania: Ocena udziału w zajęciach oraz przygotowanego projektu. Studenci są zobowiązani do aktywnego uczestnictwa w spotkaniach, a także do przygotowania indywidualnych metodycznych projektów tematycznych, związanych z warsztatami. |
Copyright by University of Warsaw.