Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MKJO - Socio-cognitive development: theory and practice

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-KJO-49/SCD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MKJO - Socio-cognitive development: theory and practice
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

Celem zajęć jest:

Zapoznanie studentów, przez dobór lektur i dyskusję nad nimi, z pojęciem rozwoju społeczno-poznawczego, w tym teorii umysłu, jej znaczeniem dla rozwoju człowieka, czynnikami wpływającymi na jej rozwój oraz jej konsekwencjami dla różnych sfer funkcjonowania.

Pełny opis:

Celem zajęć jest:

Zapoznanie studentów, przez dobór lektur i dyskusję nad nimi, z pojęciem rozwoju społeczno-poznawczego teorii umysłu, jej znaczeniem dla rozwoju człowieka, czynnikami wpływającymi na jej rozwój oraz jej konsekwencjami dla różnych sfer funkcjonowania.

Zakres tematów realizowanych na zajęciach obejmuje:

- Pojęcie rozwoju społeczno-poznawczego, teorię i praktykę (metody rozwijania um. społecznych i poznawczych oraz ich efektywność)

- Pojęcie teorii umysłu i sposoby jej rozumienia,

- Poznawcze teorie rozwoju teorii umysłu,

- Indywidualne cechy znaczące dla rozwoju teorii umysłu, tj. umiejętności społeczne, umiejętności językowe, funkcje wykonawcze, niepełnosprawność i in.,

- Rodzinne czynniki znaczące dla rozwoju teorii umysłu, tj. przywiązanie, styl wychowawczy, SES, mind-mindedness rodziców i in.,

- Pozarodzinne czynniki środowiskowe wpływające na teorię umysłu,

- Konsekwencje teorii umysłu dla społecznego i poznawczego funkcjonowania człowieka.

Literatura:

Apperly, I. (2012). Mindreaders. The Cognitive Basis of “Theory of Mind”. New York: Psychology Press.

Doherty, M. J. (2009). Theory of Mind. How Children Understanding Others’ Thoughts and Feelings. New York: Psychology Press.

Miller, S. A. (2012). Theory of Mind. Beyond the Preschool Years. New York: Psychology Press.

Miller, S. A. (2016). Parenting and Theory of Mind. New York: Oxford.

Oraz artykuły analizowane w czasie zajęć.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- Student zna pojęcie rozwoju społeczno-poznawczego,

- Student zna pojęcie teorii umysłu,

- Student potrafi sformułować różnice między kilkoma poznawczymi teoriami rozwoju teorii umysłu,

- Student zna czynniki istotne dla rozwoju teorii umysłu i potrafi uzasadnić ich znaczenie.

Umiejętności:

- Student potrafi dokonać analizy tekstu anglojęzycznego i zreferować najważniejsze informacje na temat tekstu,

- Student czyta ze zrozumieniem i krytycznie analizuje teksty naukowe w języku angielskim,

- Student potrafi streścić ustnie i pisemnie przeczytany tekst naukowy.

Kompetencje społeczne:

- Student potrafi pracować w zespole w celu przygotowania prezentacji tekstu,

- Student prezentuje swoje argumenty i polemizuje z argumentami innych rozmówców w sposób asertywny.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia:

- Student może być nieobecny na 2 zajęciach, dodatkowe nieobecności można zaliczyć po wcześniejszym umówieniu się z prowadzącym,

- Studenci w kilkuosobowych zespołach przygotowują prezentację wybranego przez siebie tekstu anglojęzycznego,

- Student czyta teksty i bierze udział w dyskusji na zajęciach.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)