MKJO - Socio-cognitive development: theory and practice
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-KJO-49/SCD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MKJO - Socio-cognitive development: theory and practice |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest: Zapoznanie studentów, przez dobór lektur i dyskusję nad nimi, z pojęciem rozwoju społeczno-poznawczego, w tym teorii umysłu, jej znaczeniem dla rozwoju człowieka, czynnikami wpływającymi na jej rozwój oraz jej konsekwencjami dla różnych sfer funkcjonowania. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest: Zapoznanie studentów, przez dobór lektur i dyskusję nad nimi, z pojęciem rozwoju społeczno-poznawczego teorii umysłu, jej znaczeniem dla rozwoju człowieka, czynnikami wpływającymi na jej rozwój oraz jej konsekwencjami dla różnych sfer funkcjonowania. Zakres tematów realizowanych na zajęciach obejmuje: - Pojęcie rozwoju społeczno-poznawczego, teorię i praktykę (metody rozwijania um. społecznych i poznawczych oraz ich efektywność) - Pojęcie teorii umysłu i sposoby jej rozumienia, - Poznawcze teorie rozwoju teorii umysłu, - Indywidualne cechy znaczące dla rozwoju teorii umysłu, tj. umiejętności społeczne, umiejętności językowe, funkcje wykonawcze, niepełnosprawność i in., - Rodzinne czynniki znaczące dla rozwoju teorii umysłu, tj. przywiązanie, styl wychowawczy, SES, mind-mindedness rodziców i in., - Pozarodzinne czynniki środowiskowe wpływające na teorię umysłu, - Konsekwencje teorii umysłu dla społecznego i poznawczego funkcjonowania człowieka. |
Literatura: |
Apperly, I. (2012). Mindreaders. The Cognitive Basis of “Theory of Mind”. New York: Psychology Press. Doherty, M. J. (2009). Theory of Mind. How Children Understanding Others’ Thoughts and Feelings. New York: Psychology Press. Miller, S. A. (2012). Theory of Mind. Beyond the Preschool Years. New York: Psychology Press. Miller, S. A. (2016). Parenting and Theory of Mind. New York: Oxford. Oraz artykuły analizowane w czasie zajęć. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Student zna pojęcie rozwoju społeczno-poznawczego, - Student zna pojęcie teorii umysłu, - Student potrafi sformułować różnice między kilkoma poznawczymi teoriami rozwoju teorii umysłu, - Student zna czynniki istotne dla rozwoju teorii umysłu i potrafi uzasadnić ich znaczenie. Umiejętności: - Student potrafi dokonać analizy tekstu anglojęzycznego i zreferować najważniejsze informacje na temat tekstu, - Student czyta ze zrozumieniem i krytycznie analizuje teksty naukowe w języku angielskim, - Student potrafi streścić ustnie i pisemnie przeczytany tekst naukowy. Kompetencje społeczne: - Student potrafi pracować w zespole w celu przygotowania prezentacji tekstu, - Student prezentuje swoje argumenty i polemizuje z argumentami innych rozmówców w sposób asertywny. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: - Student może być nieobecny na 2 zajęciach, dodatkowe nieobecności można zaliczyć po wcześniejszym umówieniu się z prowadzącym, - Studenci w kilkuosobowych zespołach przygotowują prezentację wybranego przez siebie tekstu anglojęzycznego, - Student czyta teksty i bierze udział w dyskusji na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.