Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MD/ANDR - Komunikacja interpersonalna w pracy dydaktycznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MD/ANDR-KIPD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MD/ANDR - Komunikacja interpersonalna w pracy dydaktycznej
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Cel zajęć: Doskonalenie kompetencji komunikacyjnej.

Studenci zostaną zaznajomieni z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi komunikacji interpersonalnej.

Pełny opis:

Cel zajęć: Doskonalenie kompetencji komunikacyjnej.

Studenci zostaną zaznajomieni z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi komunikacji interpersonalnej. W trakcie zajęć będą mieli możliwość rozwijania swoich umiejętności asertywnego komunikowania się, wykorzystywania komunikatu typu JA, a także określenia swojego stylu komunikacji.

Najważniejsze zagadnienia poruszane na zajęciach:

1. Komunikacja interpersonalna- podstawy teoretyczne,

2. Bariery w komunikowaniu się,

3. Aktywne słuchanie,

4. Komunikaty typy "JA",

5. Asertywność w relacjach,

6. Mowa niewerbalna.

Literatura:

J. Baney, Komunikacja interpersonalna, Warszawa 2009.

L. Derks, Techniki NLP w tworzeniu dobrych związków z ludźmi. Gdańsk 2003.

E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2002.

M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2005.

A. Pease, B. Pease, Mowa ciała, Poznań 2007.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student:

wiedza:

-Zna i rozróżnia style komunikacyjne.

-Wie jak i kiedy wykorzystywać różne sposoby słuchania.

-Zna i potrafi stosować zasady etykiety w biznesie.

Umiejętności:

-Potrafi komunikować się z innymi ludźmi w sposób asertywny (wykorzystując odpowiednie procedury i techniki).

-Posiada umiejętność prowadzenia dyskusji w sposób asertywny.

-Potrafi parafrazować i klaryfikować wypowiedzi.

Kompetencje społeczne:

-Docenia konieczność stałego rozwijania swoich umiejętności komunikacyjnych.

Metody i kryteria oceniania:

- Kontrola obecności;

- Pisemne testy kontrolne;

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)