MD/ASK-Methodology Module-of social-cultural animation
General data
Course ID: | 2300-MD/ASK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MD/ASK-Methodology Module-of social-cultural animation |
Name in Polish: | MD/ASK - MODUŁ METODYCZNY - ANIMACJA SPOŁECZNO-KULTURALNA |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Moduł metodyczny integruje wiedzę i umiejętności zdobyte przez studenta podczas kursu „Animacji grup zadaniowych”, „Animacji grupy metodami pedagogiki zabawy”, „Aktywnych metod kształcenia”, a także „Wprowadzenia do działania” i „Laboratorium specjalnościowego”. |
Full description: |
(in Polish) Moduł metodyczny integruje wiedzę i umiejętności zdobyte przez studenta podczas kursu „Animacji grup zadaniowych”, „Animacji grupy metodami pedagogiki zabawy”, „Aktywnych metod kształcenia”, a także „Wprowadzenia do działania” i „Laboratorium specjalnościowego” - przedmiotów powiązanych z praktykami, w ramach których student zapoznaje się z pracą instytucji, zajmujących się organizacją i animacją kultury. Mogą to być: samorządy, instytucje prowadzące działalność artystyczną (jak muzea, teatry, galerie i inne), media oraz instytucje podejmujące przedsięwzięcia kulturalno-społeczne na rzecz społeczności lokalnej (organizacje społeczne, stowarzyszenia, fundacje, domy kultury, kluby osiedlowe, świetlice). Celem przedmiotów wchodzących w zakres modułu metodycznego jest przygotowanie studenta do pracy z grupą, nabycie przez niego umiejętności samodzielnego zaplanowania i realizacji projektu animacyjnego oraz opracowania programu i przeprowadzenia cyklu szkoleniowego. Studenci zostaną zapoznani z aktywnymi metodami pracy z grupą przydatnymi w pracy animatora, przybliżone zostaną zasady projektowania zajęć prowadzonych metodami pedagogiki zabawy. Student będzie miał również możliwość praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy w trakcie prowadzonych zajęć. |
Bibliography: |
(in Polish) Studenta obowiązuje znajomość lektur podanych w ramach poszczególnych przedmiotów wchodzących w zakres modułu metodycznego. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu kursu student potrafi: Wiedza: - podać metody i techniki animacyjne w pracy z dziećmi i młodzieżą, - przedstawić typologię aktywnych metod kształcenia, - wymienić techniki i zasady budowania „grupy zadaniowej”, podejmowania decyzji w grupie, sposoby motywowania grupy, sposoby rozwiązywania konfliktów przez grupę, - analizować cele działań animacyjnych, - dobrać odpowiednie formy i metody pracy z grupą w odniesieniu do założonych celów działań animacyjnych, - zaplanować odpowiednie działania animacyjne w odniesieniu do konkretnej grupy w jej środowisku lokalnym, - przedstawić etapy konstruowania projektów animacyjnych, - opisać uwarunkowania cyklu kształcenia, - ocenić przydatność metod kształcenia, - opracować cykl szkolenia dla wybranej grupy uczestników, Umiejętności: - zastosować wybrane metody i techniki animacyjne w pracy z grupą, - zrealizować własny projekt animacyjny, - przygotować diagnozę grupy docelowej, - zaplanować ewaluację projektu animacyjnego, - ocenić przebieg i efekty działań animacyjnych, - zdiagnozować potrzeby szkoleniowe wybranej grupy, - opracować kartę szkolenia, - przygotować od strony formalnej i organizacyjnej różne typy projektów szkoleniowych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą egzaminu jest znajomość zagadnień omawianych w ramach poszczególnych przedmiotów wchodzących w skład modułu oraz analiza projektu animacyjnego lub szkoleniowego – szczegóły przedstawione zostaną w trakcie zajęć. |
Copyright by University of Warsaw.