MD/WNJA - MODUŁ METODYCZNY - WCZESNE NAUCZANIE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MD/WNJA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MD/WNJA - MODUŁ METODYCZNY - WCZESNE NAUCZANIE JĘZYKA ANGIELSKIEGO |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat przyswajania i uczenia się języka obcego, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku od 5 r. ż. do końca I etapu edukacyjnego posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat metod nauczania języka obcego oraz metod pracy z dziećmi zna i wykorzystuje na poziomie rozszerzonym podstawową terminologię z zakresu psycholingwistyki oraz metodyki nauczania języka obcego w języku polskim oraz w języku angielskim ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat celów, struktury i organizacji nauczania języków obcych w Polsce, zwłaszcza na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym zna i wykorzystuje dokument podstawy programowej dla języka obcego w obszarze pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat sposobów indywidualizacji nauczania ze względu na różne potrzeby i style uczenia się dzieci posiada pogłębioną wiedzę o kształtowaniu współoddziaływania podmiotów procesu edukacji (uczniów, rodziców nauczycieli) oraz środowiska lokalnego jako kontekstu ich funkcjonowania na nauczanie i naukę języka obcego UMIEJĘTNOŚCI potrafi samodzielnie pogłębiać swoją wiedzę na temat przyswajania i uczenia się języka obcego, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku od 5 r. ż. do końca I etapu edukacyjnego potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w polskich i obcojęzycznych źródłach, posługując się również zdobyczami nowoczesnej technologii (ICT) w celu poszerzania wiedzy metodycznej oraz przygotowania i prowadzenia lekcji z języka angielskiego z dziećmi potrafi analizować i oceniać swoje działania oparte na wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka obcego oraz metod pracy z dziećmi sprawnie i elastycznie dostosowuje język angielski jako język poleceń w klasie do rosnących umiejętności uczniów potrafi zaplanować zajęcia z języka angielskiego, ocenić przydatność metod, środków, materiałów i dobrych praktyk w nauczaniu języka angielskiego potrafi opracować indywidualny program nauczania języka angielskiego w zależności od zróżnicowanych potrzeb i możliwości językowych uczniów potrafi organizować pracę w klasie podczas lekcji języka angielskiego biorąc pod uwagę różne potrzeby rozwojowe dzieci w wieku od 5 r. ż. do końca I etapu edukacyjnego potrafi dogłębnie przeanalizować własne działania pod kątem ich poprawności metodycznej oraz przydatności dla realizacji wyznaczonych celów i wskazywać obszary wymagające modyfikacji KOMPETENCJE SPOŁECZNE wykazuje aktywność i zaangażowanie w doskonaleniu własnych kompetencji językowych i dydaktycznych w zakresie metod nauczania języka angielskiego poszukuje nowych rozwiązań i jest otwarta na pomysły innych nauczycieli poddając je krytycznej analizie przydatności w konkretnych kontekstach nauczania języka angielskiego (np. wiek uczniów, wielkość grupy, intensywność nauki) w swoich działaniach uwzględnia rolę i wpływ nauczyciela na stosunek dzieci do nauki języka angielskiego ma przekonanie o potrzebie podejmowania różnorodnych działań metodycznych służących budowaniu motywacji uczniów podejmuje indywidualne działania wynikające z refleksji nad umiejętnościami uczniów oraz własnymi działaniami dydaktycznymi i dokonuje samooceny własnych kompetencji językowych i dydaktycznych służy radą innym nauczycielom i w życzliwy sposób dzieli się refleksją nad obserwowanymi lekcjami prowadzonymi przez innych nauczycieli |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.