Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

AND Edukacyjne wspomaganie rozwoju człowieka dorosłego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MK-AND-EWR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: AND Edukacyjne wspomaganie rozwoju człowieka dorosłego
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z koncepcjami, metodami i narzędziami umożliwiającymi edukacyjne wspomaganie rozwoju ludzi dorosłych.

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z koncepcjami, metodami i narzędziami umożliwiającymi edukacyjne wspomaganie rozwoju ludzi dorosłych.

Podczas zajęć poruszane będą następujące tematy:

Kiedy zaczyna się dorosłość? Człowiek dorosły czyli kto?

Umiejętności życiowe.

Rozwój człowieka dorosłego .

Wparcie społeczne- czym jest i czy jest nam potrzebne. Sposoby definiowania, rodzaje, źródła wsparcia.

Metody określania celów– ustalanie priorytetów.

Coaching/mentoring/tutoring.

Nowe spojrzenie na szczęście –trening rozwoju dobrostanu.

Szkolenia/warsztaty/treningi.

Czas i jego wpływ na funkcjonowanie człowieka.

Literatura:

Literatura:

Z.Pietrasiński, Rozwój człowieka dorosłego, cz.III. Czy człowiek dorosły powinien być ekspertem w sprawach własnego rozwoju? Warszawa 1990.

A.Marianowska, Pomiędzy adolescencją a dorosłością - koncepcja emering adulthood Jeffreya J. Arnetta, „Edukacja Dorosłych”, nr 1 r.2013.

K. Appelt, Środkowy okres dorosłości. Jak rozpoznać potencjał dojrzałych dorosłych [w:] Psychologiczne portery człowieka, Praktyczna psychologia rozwojowa, A.I. Brzezińska (red.), Gdańsk 2005.

M.E.P. Seligman, Pełnia Życia, Poznań 2011, s. 115- 140.

J. Boyd, P.Zimbardo, Paradoks czasu, Warszawa 2009, s. 16-26, 186-205.

Efekty uczenia się:

Wiedza:student

- zna metody szkoleniowe stosowane w pracy edukacyjnej z dorosłym i umie je dostosowywać do klienta;

- zna różnice między kursem, szkoleniem i warsztatem, a także mentoringiem, coachingiem i tutoringiem;

- zna koncepcje dotyczące planowania (ustalanie priorytetów, tworzenie planu, określanie celu).

Umiejętności:student

- tworzy plany rozwoju edukacyjnego uwzględniając potrzeby indywidualne;

- potrafi dobrać i zastosować, adekwatne do wymagań edukacyjnych, metody prac z klientem indywidualnym i grupowym;

- rozróżnia poszczególne typy orientacji temporalnych i potrafi określić ich ogólny wpływ na sposób planowania klienta.

Kompetencje społeczne:student

- docenia konieczność uczenia się przez całe życie;

- współdziała z innymi w celu realizacji przyjętych zadań;

- w planowy sposób potrafi kierować własnym rozwojem edukacyjno-zawodowym.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach (można mieć max 2 nieobecności), a także wykonanie dwóch prac zaliczeniowych:

1. skonstruowanie strategii własnego rozwoju edukacyjnego; 2.zaproponowanie potencjalnemu klientowi aktywności edukacyjnej odpowiadającej jego potrzebom (według kryteriów podanych przez prowadzącego).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)