AND Edukacyjne wspomaganie rozwoju człowieka dorosłego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MK-AND-EWR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | AND Edukacyjne wspomaganie rozwoju człowieka dorosłego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z koncepcjami, metodami i narzędziami umożliwiającymi edukacyjne wspomaganie rozwoju ludzi dorosłych. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z koncepcjami, metodami i narzędziami umożliwiającymi edukacyjne wspomaganie rozwoju ludzi dorosłych. Podczas zajęć poruszane będą następujące tematy: Kiedy zaczyna się dorosłość? Człowiek dorosły czyli kto? Umiejętności życiowe. Rozwój człowieka dorosłego . Wparcie społeczne- czym jest i czy jest nam potrzebne. Sposoby definiowania, rodzaje, źródła wsparcia. Metody określania celów– ustalanie priorytetów. Coaching/mentoring/tutoring. Nowe spojrzenie na szczęście –trening rozwoju dobrostanu. Szkolenia/warsztaty/treningi. Czas i jego wpływ na funkcjonowanie człowieka. |
Literatura: |
Literatura: Z.Pietrasiński, Rozwój człowieka dorosłego, cz.III. Czy człowiek dorosły powinien być ekspertem w sprawach własnego rozwoju? Warszawa 1990. A.Marianowska, Pomiędzy adolescencją a dorosłością - koncepcja emering adulthood Jeffreya J. Arnetta, „Edukacja Dorosłych”, nr 1 r.2013. K. Appelt, Środkowy okres dorosłości. Jak rozpoznać potencjał dojrzałych dorosłych [w:] Psychologiczne portery człowieka, Praktyczna psychologia rozwojowa, A.I. Brzezińska (red.), Gdańsk 2005. M.E.P. Seligman, Pełnia Życia, Poznań 2011, s. 115- 140. J. Boyd, P.Zimbardo, Paradoks czasu, Warszawa 2009, s. 16-26, 186-205. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza:student - zna metody szkoleniowe stosowane w pracy edukacyjnej z dorosłym i umie je dostosowywać do klienta; - zna różnice między kursem, szkoleniem i warsztatem, a także mentoringiem, coachingiem i tutoringiem; - zna koncepcje dotyczące planowania (ustalanie priorytetów, tworzenie planu, określanie celu). Umiejętności:student - tworzy plany rozwoju edukacyjnego uwzględniając potrzeby indywidualne; - potrafi dobrać i zastosować, adekwatne do wymagań edukacyjnych, metody prac z klientem indywidualnym i grupowym; - rozróżnia poszczególne typy orientacji temporalnych i potrafi określić ich ogólny wpływ na sposób planowania klienta. Kompetencje społeczne:student - docenia konieczność uczenia się przez całe życie; - współdziała z innymi w celu realizacji przyjętych zadań; - w planowy sposób potrafi kierować własnym rozwojem edukacyjno-zawodowym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach (można mieć max 2 nieobecności), a także wykonanie dwóch prac zaliczeniowych: 1. skonstruowanie strategii własnego rozwoju edukacyjnego; 2.zaproponowanie potencjalnemu klientowi aktywności edukacyjnej odpowiadającej jego potrzebom (według kryteriów podanych przez prowadzącego). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.