MKJO - Moduł: Kształcenie językowe dla celów akademickich
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MKJO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MKJO - Moduł: Kształcenie językowe dla celów akademickich |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Moduł "Kształcenie językowe dla celów akademickich" to zbiór zajęć na poziomie B2+, które wzmacniają kompetencje językowe studentów zwłaszcza w obszarze różnorodnych zagadnień pedagogicznych. |
Pełny opis: |
Moduł "Kształcenie językowe dla celów akademickich" składa się z zajęć, które przygotowują studentów do samodzielnego poruszania się w literaturze obcojęzycznej z zakresu różnych (zgodnych z zainteresowaniami studentów) obszarami badań pedagogicznych i praktyki edukacyjnej. Zajęcia wspierają studentów zarówno w pracy z tekstami naukowymi, jak i w prowadzeniu dyskusji w językach obcych z zakresu pedagogiki. W ramach Modułu KJCA student wybiera konwersatorium w języku obcym (obwiązkowe zaliczenie jednego KJO) oraz dwa inne kursy spośród ogłoszonych w ramach Modułu w danym roku akademickim (np. translatorium, wykład konwersatoryjny w języku obcym, Międzynarodowe Seminarium WPUW). |
Literatura: |
Podana w opisie składowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza • Student zna język obcy na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ). • Student posługuje się terminologią specjalistyczną z zakresu studiów pedagogicznych. • Student rozumie i przetwarza usłyszane lub przeczytane informacje, podsumowuje, wyciąga wnioski oraz potrafi przekazywać informacje na tematy związane z pedagogiką. Umiejętności • Student czyta ze zrozumieniem i krytycznie analizuje teksty naukowe w języku obcym. • Student potrafi streścić ustnie i pisemnie przeczytany tekst naukowy. • Student identyfikuje główną myśl tekstu i wie, jak wyszukać interesujące go informacje w tekstach naukowych. • Student potrafi w jasny sposób sformułować wnioski i opinie na temat przeczytanego lub usłyszanego tekstu naukowego, używając przy tym fachowego słownictwa. Kompetencje • Student prezentuje swoje argumenty i polemizuje z argumentami innych rozmówców w sposób asertywny. • Student akceptuje różnorodność postaw, opinii i argumentów w kontaktach interpersonalnych. • Student sprawnie pracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i innym zadania. • Student identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Osiągnięcia studenta są oceniane przez poszczególnych prowadzących wybrane przez studenta składowe Modułu. Ocena jest formułowana na podstawie (szczegółowe kryteria danego kursu składowego znajdują się w jego opisie): - osiągnięć merytorycznych studenta (np. wyniki prezentacji, bieżących testów lub kolokwium, prac pisemnych) - umiejętności wykorzystywania nowoczesnych mediów do pracy naukowej w języku obcym (np. korzystanie z bazy e-czasopism, e-booków ze zbiorów BUW) - jakość aktywności na zajęciach (np. jakość wprowadzeń, referatów, przygotowanych i przedstawionych prezentacji). Oceniający uwzględnia kompetencje w zakresie wykorzystania znajomości języka obcego w dyscyplinie pedagogika. Ostateczna ocena jest wystawiana na podstawie ocen cząstkowych (składowych Modułu). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Godoń | |
Prowadzący grup: | Rafał Godoń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Godoń | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.