MPR - Laboratorium praktyki edukacyjnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MPR-PWT-LE1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MPR - Laboratorium praktyki edukacyjnej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem praktyk jest umożliwienie studentom/tkom konfrontacji wiedzy teoretycznej oraz metodycznej z praktyką edukacyjną. |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Studenci/tki obserwują placóki edukacyjne (przedszkola i szkoły podstawowe) oraz poddają krytycznej refleksji obserwowane sytuacje. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy student zna i rozumie: - sposoby wykorzystania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyk szczegółowych w procesie obserwacji, planowania i ewaluacji placówek oraz sytuacji edukacyjnych i wychowawczych organizowanych przez nauczycieli w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej. W zakresie umiejętności student potrafi: - planować i prowadzić obserwacje placówek przedszkolnych i wczesnoszkolnych formułować na ich podstawie wnioski teoretyczne i praktyczne, - dokonywać refleksji pedagogicznej obserwowanych placówek oraz sytuacji edukacyjnych i zdarzeń krytycznych. W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: - przyjmowania refleksyjnej postawy wobec obserwowanej praktyki edukacyjnej, - samodzielnego i we współpracy doskonalenia swoich umiejętności zawodowych, - podejmowania dyskusji na tematy pedagogiczne, formułowania opinii i ocen oraz ich argumentowania z wykorzystaniem wiedzy naukowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki uzyskania zaliczenia: - obecność na zajęciach (możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności), - realizacja zadań pisemnych stanowiących element portfolio, ustalonych na początku zajęć z prowadzącym (obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela, refleksje dotyczące wskazanych przez prowadzącego elementów przestrzeni odwiedzanych placówek, rozwiązań organizacyjnych i stosowanych metod pracy). Kryteria oceny zadań: poprawność merytoryczna i metodyczna wymaganej dokumentacji, - profesjonalny język opisu, zakres odniesień do teoretycznych podstaw rozwoju i uczenia się dzieci/uczniów, - pogłębione refleksje studenta/tki. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.