Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MPR - Praktyka nauczycielska językowa w przedszkolu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MPR-PWT-PJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MPR - Praktyka nauczycielska językowa w przedszkolu
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

Student:

- prowadzi wstępną rozmowę z nauczycielem dotyczącą charakterystyki pracy nauczyciela języka angielskiego w przedszkolu oraz bieżącej sytuacji i potrzeb grup, w których praktyka będzie się odbywać,

- obserwuje 15-20 zajęć języka angielskiego w różnych grupach wiekowych i omawia je z nauczycielem-mentorem w celu lepszego zrozumienia podejść, metod i strategii wykorzystywanych w grupie,

- współpracuje z opiekunem praktyk z ramienia przedszkola, wspiera go w codziennych działaniach edukacyjnych, np. przygotowuje materiały, pomaga w pracy z uczniami, dba o dyscyplinę, etc.,

- na bieżąco samodzielnie prowadzi blog (dziennik praktyk), w którym zapisuje refleksje z praktyk, publikuje materiały przygotowane do prowadzenia zajęć: materiały dydaktyczne, gry edukacyjne, plany zajęć, etc. Materiały zebrane na blogu mogą zostać włączone do Portfolio studenta. Do bloga mają dostęp nauczyciel-mentor oraz koordynator praktyki, którzy na bieżąco śledzą działania studenta i udzielają konstruktywnej informacji zwrotnej. Blog traktowany jest jako dziennik praktyk i jedno z narzędzi do komunikacji między studentem, mentorem i koordynatorem praktyki.

- samodzielnie przygotowuje scenariusze i prowadzi 3-5 zajęć z uwzględnieniem znanych mu metod i technik pracy na lekcjach jęz. angielskiego oraz TIK,

- analizuje pomoc dydaktyczną wykorzystywaną podczas zajęć przez nauczyciela (do wyboru: podręcznik - jeśli jest wykorzystywany, gra edukacyjna, karta pracy, etc.)

- samodzielnie opracowuje materiały dydaktyczne niezbędne do prowadzenia bieżących zajęć,

- obserwuje dzieci i dobiera metody i techniki pracy do konkretnej grupy,

prowadzi krytyczną refleksję własnej aktywności w toku realizacji programu praktyk,

- jest w stałym kontakcie z nauczycielem-mentorem i koordynatorem praktyki, omawia z nimi kwestie związane z odbywaniem praktyki,

- po zakończeniu praktyki dokonuje samooceny (z uwzględnieniem m.in. swoich mocnych i słabych stron jako przyszłego nauczyciela jęz. angielskiego, obszarów do rozwoju zawodowego) i omawia ją z nauczycielem-mentorem i koordynatorem praktyk.

Literatura:

• Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001

• Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press.

• Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006

• Philips S. 2001. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Praktyki zawodowe:

praktyki w przedszkolu (30h)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)