KS - MODUŁ SPECJALNOSCIOWY-EDUKACJA POZAFORMALNA DOROSŁYCH: kompetencje szkoleniowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS1-KS-EPD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | KS - MODUŁ SPECJALNOSCIOWY-EDUKACJA POZAFORMALNA DOROSŁYCH: kompetencje szkoleniowe |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem modułu jest nabycie przez studentów podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w obszarze szeroko rozumianych kompetencji szkoleniowych niezbędnych w pracy trenerskiej. |
Pełny opis: |
Celem modułu jest nabycie przez studentów podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w obszarze szeroko rozumianych kompetencji szkoleniowych niezbędnych w pracy trenerskiej. Podczas zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi zarządzania procesem edukacji oraz istniejącymi modelami polityki edukacyjnej w organizacji, a także z funkcjonowaniem typowych dla firm modeli procesu szkoleniowego i diagnozowania rynku usług szkoleniowych w Polsce. Ponadto będą mieli okazję do poszerzania wiedzy z zakresu projektowania procesu szkoleniowego z uwzględnieniem metod ewaluacyjnych oraz do praktycznego ćwiczenia umiejętności trenerskich. |
Literatura: |
1. M.S. Knowles, E.F Holton III, R.A Swanson, Edukacja dorosłych, Warszawa 2009 2. R. Kwiecińska, J. Łukasik: Zmiana społeczna. Edukacja - polityka oświatowa – kultura, Kraków 2012 3. T. Waściński, K. Kiedrowska: Ekonomiczność szkoleń pracowniczych. Poradnik menedżera, Warszawa 2002 4. T. Witkowski, S. Jarmuż: Podręcznik trenera, Kraków 2008. 5. A. Mayo, Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju pracowników, Kraków 2002. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student: 1. posiada interdyscyplinarną wiedzę na temat uwarunkowań i funkcjonowania człowieka dorosłego w sytuacjach edukacyjnych 2. posiada uporządkowaną wiedzę na temat rynku szkoleniowego w Polsce 3. posiada znajomość ogólnych zasad funkcjonowania instytucji szkoleniowych 4. zna podstawową terminologię związaną z zarządzaniem procesem edukacyjnym 5. posiada wiedzę z zakresu diagnozowania metod i potrzeb szkoleniowych 6. zna i rozumie zasady determinujące przygotowanie procesu szkoleniowego 7. posiada wiedzę na temat przygotowania i zastosowania narzędzi do ewaluacji szkoleń 8. zna podstawowe modele polityki edukacyjnej w organizacji 9. posiada wiedzę z zakresu gromadzenia informacji i wykorzystywania ich do projektowania rozwiązań edukacyjnych w organizacji 10. zna i rozumie wymiary roli trenera w organizacji Umiejętności: student: 1. potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, umożliwiającą rozumienie funkcjonowania dorosłych w sytuacjach edukacyjnych 2. potrafi zastosować podejście procesowe w zarządzaniu edukacją w organizacji 3. potrafi samodzielnie przygotować i przeprowadzić proces szkolenia łącząc wiedzę z różnych dziedzin 4 potrafi wskazać adekwatne do celów szkolenia formy organizacji szkolenia 5. potrafi krytycznie ocenić program szkolenia wymieniając jego zalety i mankamenty 6. potrafi przygotować procedurę realizacji przedsięwzięcia edukacyjnego w organizacji 7. potrafi adekwatnie dobrać narzędzia ewaluacji szkolenia 8. potrafi sformułować wymagania w zakresie oferty szkoleniowej 9. potrafi ocenić stopień wykorzystania kompetencji trenerskich przez inne osoby 10. potrafi wykorzystać nabyte kompetencje trenerskie podczas szkolenia Kompetencje społeczne: student: 1. efektywnie współdziała w zespole osób zaangażowanych w proces przygotowania, przeprowadzenia i oceny działań szkoleniowych 2. ma poczucie odpowiedzialności za realizowane procesy organizacyjne i diagnostyczne związane z przygotowaniem, przeprowadzeniem i oceną działań szkoleniowych 3. potrafi analizować nietypowe sytuacje występujące w pracy szkoleniowej i zaproponować optymalne rozwiązania |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia modułu będzie przygotowanie scenariusza 8h zajęć dydaktycznych dla dorosłych oraz prezentacji multimedialnej z tematyki rozwoju kompetencji osobistych i/lub społecznych. Egzamin będzie odbywał się w formie rozmowy na temat przygotowanej przez studenta pracy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.