PO - Konstruowanie projektów edukacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS1-PO-KPE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PO - Konstruowanie projektów edukacyjnych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest poznanie zasad i procedur konstruowania projektów edukacyjnych. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest usystematyzowanie pojęć i koncepcji związanych z przygotowaniem programów kształcenia: diagnozowanie potrzeb edukacyjnych, projektowanie programu kształcenia, kontrola wyników nauczania. Studenci poznają rozwinięte koncepcje doboru treści kształcenia i wyposażenia technicznego nauczania oraz metod i organizacji prowadzenia zajęć. Przygotują projekty programów nauczania, które będą stosowane w szkołach lub innych placówkach wykonujących zadania edukacyjne. |
Pełny opis: |
Student zaktualizuje wiedzę dotyczącą diagnozowania potrzeb edukacyjnych, tworzenia celów kształcenia i kontrolowania wyników kształcenia. Nauczy się przygotowywać mapę wiedzy i umiejętności związanych z projektowanymi kwalifikacjami, ułoży listę celów kształcenia, przygotuje materiały lekcyjne, opracuje formy organizacyjne i metody prowadzenia zajęć, wykona symulację realizacji elementów przygotowanego programu. Integralną częścią przedmiotu jest warsztat, podczas którego studenci samodzielnie przygotowują programy cyklu lekcji lub zajęć z zakresu wybranej przez siebie problematyki. |
Literatura: |
1. Sztuka nauczania t. 1 Czynności nauczyciela (red: Krzysztof Kruszewski) PWN Warszawa 2002 2. Pedagogika w pokoju nauczycielskim (red.: Krzysztof Kruszewski) WSiP Warszawa 2000 3. Komorowska Hanna O programach prawie wszystko; Biblioteka nauczyciela WSiP W-wa1999 |
Efekty uczenia się: |
Student powtórzy i zaktualizuje wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej. Wykona ćwiczenia przygotowujące do przygotowania programów kształcenia. Przygotuje program edukacyjny – ogólny opis programu i kilka zapisów szczegółowych scenariuszy zajęć. |
Metody i kryteria oceniania: |
Frekwencja na zajęciach. Przygotowanie do zajęć i aktywność na zajęciach. Ocena przygotowanego materiału dydaktycznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.