MS2 - Taniec w pracy pedagoga
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS2/ASK-L-TA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS2 - Taniec w pracy pedagoga |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Zajęcia przeznaczone są dla tych, którzy chcieliby poszerzyć swój warsztat pedagogiczny o metody pracy związane z tańcem, ruchem i muzyką. Jest to okazja do spotkania się osób, które są specjalistami w określonej technice tanecznej, jak i tych którzy do tej pory nie mieli do czynienia z tańcem. Celem zajęć jest pokazanie w jaki sposób można wykorzystać wybrane formy tańca w pracy animacyjnej. |
Pełny opis: |
Zajęcia będą prezentować wybrane techniki taneczne. Studenci będą mieli okazję zapoznać się z podstawami tańców dawnych, baletu klasycznego, tańca towarzyskiego, ludowego, współczesnego, a także sposobami wykorzystania tańca w terapii. Zajęcia będą miały wymiar praktyczny – prezentowane techniki taneczne będą połączone z nauką podstawowych kroków, a każde zajęcia będą się rozpoczynać nauką jednego tańca integracyjnego. Studenci będą mieli również okazję podzielić się z innymi swoimi umiejętnościami w zakresie wybranej techniki tanecznej lub zaproponować inną niż wyżej wymienione. |
Literatura: |
- Kuźmińska O., Taniec w teorii i praktyce, AWF w Poznaniu, Poznań 2002 - Taniec w edukacji dzieci i młodzieży. Podręcznik dla nauczycieli, red. Biliński W., Siedlecka B., Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Wrocław 2003 - Lange R., O istocie tańca i jego przejawach w kulturze. Perspektywa antropologiczna, Rhytmos, Poznań 2009 - Dąbrowska G., Tańcujże dobrze – tańce polskie, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1991. - Bernard A., Wessel-Therhorn D., Taniec jazzowy, Iskry, Warszawa 2000 - Psychoterapia tańcem I ruchem, t.1 I 2, red. Pędzich Z., GWP, Sopot 2014 - Nowy taniec. Rewolucje ciała, red. Mrozek W., Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2012 - Wiszniewski M., Taniec jaako terapia, Mandala Wiedzy, 2016 - Konieczna E. J., Arteterapia w teorii I praktyce, Impuls, Kraków 2014 - Ciało tańczące, “Kultura Współczesna”, nr 3 (69)/2011 – wybrane artykuły - “Studia choreologica” – wybrane artykuły |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: - wie jakie funkcje taniec pełnił na przestrzeni wieków; - zna podstawowe style taneczne; - wie jakie formy tańca można stosować w pracy z grupą w zależności od jej wieku i stopnia zaawansowania. Umiejętności: Student: - rozpoznaje podstawowe style taneczne; - potrafi zaprezentować dwie kombinacje z dwóch różnych technik tanecznych; - potrafi przeprowadzić trzy tańce integracyjne; - potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia wykorzystujące taniec jako środek dydaktyczny. Kompetencje Student: - docenia znaczenie tańca i ruchu w pracy pedagogicznej; - rozumie potrzebę stałego doskonalenia swojego warsztatu pedagogicznego – również w zakresie form ruchowych; - rozumie konieczność dostosowania form pracy z ruchem w zależności od preferencji i poziomu umiejętności grupy; - wykazuje się dużym wyczuciem w proponowaniu form ruchowych podopiecznym, dostrzega i akceptuje ich stosunek do tańca. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia jest: - udział w zajęciach z minimum 10 różnych technik tanecznych - opracowanie w zespołach 2-3 osobowych scenariusza zajęć z wykorzystaniem tańca i ruchu - przeprowadzenie zajęć z wybranej techniki tanecznej lub przeprowadzenie fragmentu zajęć na podstawie napisanego scenariusza lub podjęcie się przez całą grupę wyzwania tanecznego (opracowanie i zaprezentowanie na forum publicznym tematycznej choreografii przez całą grupę). Z przedmiotu student otrzymuje ocenę – do wewnętrznych rozliczeń w ramach modułu „Metody działań w animacji i edukacji nieformalnej”. Uzyskanie średniej oceny powyżej 4,5 ze wszystkich przedmiotów w module zwalnia z części ustnej egzaminu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT WAR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Palamer-Kabacińska | |
Prowadzący grup: | Ewa Palamer-Kabacińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Uwagi: |
Warsztaty mają charakter praktyczny - konieczny jest odpowiedni strój do ćwiczeń i obuwie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Palamer-Kabacińska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Uwagi: |
Warsztaty mają charakter praktyczny - konieczny jest odpowiedni strój do ćwiczeń i obuwie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.