Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS2 - Analiza potencjału człowieka dorosłego w sytuacjach edukacyjnych i zawodowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MS2-DZ-ANC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS2 - Analiza potencjału człowieka dorosłego w sytuacjach edukacyjnych i zawodowych
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodami i narzędziami umożliwiającymi rozwój i analizę potencjału człowieka dorosłego.

Pełny opis:

Podczas zajęć studenci poznają metody i narzędziami umożliwiającymi rozwój i analizę potencjału człowieka dorosłego.

Główne tematy:

Pojęcie potencjału. Talent – diagnozowanie i wykorzystywanie (edukacja, praca). Identyfikacja Mocnych Stron.

Umiejętności społeczne.

Budowanie nawyków jako sposób rozwijania potencjału edukacyjnego.

Kompetencja biograficzna i refleksyjność.

Coaching – metoda rozwijania potencjału człowieka.

Narzędzia w coachingu.

Literatura:

Clutterbuck, D (2009), Coaching zespołowy, Poznań.

Dilts R. (2006), Od przewodnika do inspiratora. Coaching przed duże „C”, Warszawa.

Gallwey W. Timothy, The Inner Game of Tennis.

Huflejt-Łukasik, M., (2012), Coaching a psychoterapia.

Rogers, J. (2010), Coaching, Sopot.

Stoltzfud Tony, Sztuka Zadawania Pytań w Coachnigu. Jak opanować najważniejszą umiejętność coacha.

Zubrzycka-Nowak, M., Rybczyńska, K., Monostori, S., (2010), Czym (nie) jest coaching. Prawdy i mity o coachingu, Sopot.

Efekty uczenia się:

Wiedza:student

- zna metody szkoleniowe stosowane w pracy edukacyjnej z dorosłym i umie je dostosowywać do klienta;

- zna różnice między kursem, szkoleniem i warsztatem, a także mentoringiem, coachingiem i tutoringiem;

- zna koncepcje dotyczące planowania (ustalanie priorytetów, tworzenie planu, określanie celu).

Umiejętności: student

- tworzy plany rozwoju edukacyjnego uwzględniając potrzeby indywidualne;

- potrafi przeprowadzić rozmowę coachingową;

- rozróżnia poszczególne typy orientacji temporalnych i potrafi określić ich ogólny wpływ na sposób planowania klienta.

Kompetencje społeczne: student

- docenia konieczność uczenia się przez całe życie;

- w planowy sposób potrafi kierować własnym rozwojem edukacyjno-zawodowym, a także wspierać innych w tym procesie.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach (można mieć maksymalnie 2 nieobecności), zaliczenie zadań cząstkowych.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)