MS2 - Analiza potencjału człowieka dorosłego w sytuacjach edukacyjnych i zawodowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS2-DZ-ANC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS2 - Analiza potencjału człowieka dorosłego w sytuacjach edukacyjnych i zawodowych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodami i narzędziami umożliwiającymi rozwój i analizę potencjału człowieka dorosłego. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć studenci poznają metody i narzędziami umożliwiającymi rozwój i analizę potencjału człowieka dorosłego. Główne tematy: Pojęcie potencjału. Talent – diagnozowanie i wykorzystywanie (edukacja, praca). Identyfikacja Mocnych Stron. Umiejętności społeczne. Budowanie nawyków jako sposób rozwijania potencjału edukacyjnego. Kompetencja biograficzna i refleksyjność. Coaching – metoda rozwijania potencjału człowieka. Narzędzia w coachingu. |
Literatura: |
Clutterbuck, D (2009), Coaching zespołowy, Poznań. Dilts R. (2006), Od przewodnika do inspiratora. Coaching przed duże „C”, Warszawa. Gallwey W. Timothy, The Inner Game of Tennis. Huflejt-Łukasik, M., (2012), Coaching a psychoterapia. Rogers, J. (2010), Coaching, Sopot. Stoltzfud Tony, Sztuka Zadawania Pytań w Coachnigu. Jak opanować najważniejszą umiejętność coacha. Zubrzycka-Nowak, M., Rybczyńska, K., Monostori, S., (2010), Czym (nie) jest coaching. Prawdy i mity o coachingu, Sopot. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza:student - zna metody szkoleniowe stosowane w pracy edukacyjnej z dorosłym i umie je dostosowywać do klienta; - zna różnice między kursem, szkoleniem i warsztatem, a także mentoringiem, coachingiem i tutoringiem; - zna koncepcje dotyczące planowania (ustalanie priorytetów, tworzenie planu, określanie celu). Umiejętności: student - tworzy plany rozwoju edukacyjnego uwzględniając potrzeby indywidualne; - potrafi przeprowadzić rozmowę coachingową; - rozróżnia poszczególne typy orientacji temporalnych i potrafi określić ich ogólny wpływ na sposób planowania klienta. Kompetencje społeczne: student - docenia konieczność uczenia się przez całe życie; - w planowy sposób potrafi kierować własnym rozwojem edukacyjno-zawodowym, a także wspierać innych w tym procesie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach (można mieć maksymalnie 2 nieobecności), zaliczenie zadań cząstkowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.