MS2-Rozwój kompetencji trenerskich
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS2-EPOZ-RKT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS2-Rozwój kompetencji trenerskich |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest rozwój umiejętności umożliwiających pracę z grupą szkoleniową w różnych sytuacjach. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest rozwój umiejętności umożliwiających pracę z grupą szkoleniową pod kątem rozwoju kompetencji komunikacyjnych; wykorzystywania dynamiki procesu grupowego; pracy ze słuchaczami w różnych sytuacjach, ze szczególnym uwzględnieniem oporu i metod radzenia sobie z oporem grupy, a także oddziaływania na relacje pomiędzy ludźmi. |
Literatura: |
A. Kozak: Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, OnePress 2010. F.S. von Thun: Sztuka rozmawiania, Kraków 2001 E. Parsloe, M. Wray: Trener i mentor, Kraków 2002 R.M Belbin: Twoja rola w zespole, Gdańsk 2003 E.M. Griffin: Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003 A. Hardingham, ,,Praca w zespole”, Warszawa 2004 C. M. Schneider, ,,Grupy. Zasady i techniki grupowej pomocy psychologicznej”, Warszawa2002 P. Hartley, ,,Komunikacja w grupie”, Poznań 2000 R. Brown, ,,Procesy grupowe”, Gdańsk 2006 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: 1. zna podstawową terminologię związaną z procesem szkoleniowym 2. zna i rozumie zasady determinujące dynamikę procesu grupowego 3. zna i rozumie wymiary roli trenera w organizacji Umiejętności Student: 1. potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, umożliwiającą rozumienie funkcjonowania dorosłych w sytuacjach szkoleniowych 2. potrafi samodzielnie przeprowadzić proces szkolenia łącząc wiedzę z różnych dziedzin 3. potrafi ocenić stopień wykorzystania kompetencji trenerskich przez inne osoby 4. potrafi wykorzystać nabyte kompetencje trenerskie podczas szkolenia Kompetencje społeczne Student: 1. ma poczucie odpowiedzialności za realizowane procesy organizacyjne i diagnostyczne związane z przeprowadzeniem działań szkoleniowych 2. potrafi analizować nietypowe sytuacje występujące w pracy szkoleniowej i zaproponować optymalne rozwiązania |
Metody i kryteria oceniania: |
Regularne uczestnictwo w zajęciach. Dopuszczalne są maksymalnie dwie nieobecności na zajęciach w semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.