Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS2-Rozwój kompetencji trenerskich

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MS2-EPOZ-RKT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS2-Rozwój kompetencji trenerskich
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest rozwój umiejętności umożliwiających pracę z grupą szkoleniową w różnych sytuacjach.

Pełny opis:

Celem zajęć jest rozwój umiejętności umożliwiających pracę z grupą szkoleniową pod kątem rozwoju kompetencji komunikacyjnych; wykorzystywania dynamiki procesu grupowego; pracy ze słuchaczami w różnych sytuacjach, ze szczególnym uwzględnieniem oporu i metod radzenia sobie z oporem grupy, a także oddziaływania na relacje pomiędzy ludźmi.

Literatura:

A. Kozak: Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, OnePress 2010.

F.S. von Thun: Sztuka rozmawiania, Kraków 2001

E. Parsloe, M. Wray: Trener i mentor, Kraków 2002

R.M Belbin: Twoja rola w zespole, Gdańsk 2003

E.M. Griffin: Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003

A. Hardingham, ,,Praca w zespole”, Warszawa 2004

C. M. Schneider, ,,Grupy. Zasady i techniki grupowej pomocy psychologicznej”, Warszawa 2002

P. Hartley, ,,Komunikacja w grupie”, Poznań 2000

R. Brown, ,,Procesy grupowe”, Gdańsk 2006

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student:

1. zna podstawową terminologię związaną z procesem szkoleniowym

2. zna i rozumie zasady determinujące dynamikę procesu grupowego

3. zna i rozumie wymiary roli trenera w organizacji

Umiejętności

Student:

1. potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, umożliwiającą rozumienie funkcjonowania dorosłych w sytuacjach szkoleniowych

2. potrafi samodzielnie przeprowadzić proces szkolenia łącząc wiedzę z różnych dziedzin

3. potrafi ocenić stopień wykorzystania kompetencji trenerskich przez inne osoby

4. potrafi wykorzystać nabyte kompetencje trenerskie podczas szkolenia

Kompetencje społeczne

Student:

1. ma poczucie odpowiedzialności za realizowane procesy organizacyjne i diagnostyczne związane z przeprowadzeniem działań szkoleniowych

2. potrafi analizować nietypowe sytuacje występujące w pracy szkoleniowej i zaproponować optymalne rozwiązania

Metody i kryteria oceniania:

Regularne uczestnictwo w zajęciach. Dopuszczalne są maksymalnie dwie nieobecności na zajęciach w semestrze.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)