Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS3 - Wprowadzenie do nauczania dzieci języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MS3-PWT-WNJA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS3 - Wprowadzenie do nauczania dzieci języka angielskiego
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

Celem kursu jest wprowadzenie do przygotowanie do zawodu nauczyciela języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i podstawowej. Studenci zdobywają wiedzę teoretyczną na temat zagadnień związanych z dydaktyką nauczania języka oraz rozwojem językowym dzieci. Elementem nadrzędnym jest wprowadzenie koncepcji teoretycznych w praktykę edukacyjną poprzez planowanie aktywności i lekcji. Wszyscy uczestnicy mają okazję na zdobywanie doświadczenia w uczeniu poprzez przygotowanie krótkich mikro-lekcji, które następnie są omawiane w grupach zajęciowych.

Pełny opis:

Kurs ten jest pierwszym z serii dotyczącej nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Jego celem jest wprowadzenie pojęć oraz praktyczne ich wykorzystanie poprzez mikro-lekcje, obserwacje oraz refleksję nauczycielską.

Tematy kursu obejmują następujące zagadnienia:

• Organizacja zajęć w klasie językowej (układ sali - układ biurka, użycie ścian; wzorce grupowania i interakcji)

• Język w klasie (udzielanie instrukcji, korzystanie z L1 i L2, język interakcji społecznych: procedury, procedury i zasady)

• Zarządzanie klasą (strefa działania nauczyciela, pozycja, gesty i kontakt wzrokowy, głos; rozprzestrzenianie uwagi uczniów, zasady w klasie, obowiązki w klasie, dyscyplina w klasie i postępowanie z problematycznymi zachowaniami)

• Planowanie lekcji i aktywności

• Nauczanie słuchania na wczesnych etapach

• Korzystanie z piosenek i filmów

• Nauczanie słownictwa

• Nauczanie mówienia na wczesnych etapach

• Nauczanie czytania na wczesnych etapach

• Opowiadanie historii

• Nauczanie pisania na wczesnych etapach

• Nauczanie zintegrowanych umiejętności

• Projekty

• Materiały i materiały dydaktyczne

• Technologie edukacyjne

Literatura:

• Brewster J., Ellis G., Girard D. 2010. The Primary English Teacher’s Guide. Suffolk: Penguin Books

• Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001

• Ellis G., Brewster J. 2003. The Storytelling Handbook. London: Penguin.

• Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press.

• Halliwell S. 2006. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman.

• House S. 1997. An Introduction to Teaching English to Children. London: Richmond Publishing.

• Lewis G., Bedson G. 1999. Games for Children. Oxford: Oxford University Press.

• Linse Caroline T, Practical English Langauge Teaching: Young Learners, McGraw-Hill, 2005

• Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006

• Philips S. 2001. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Puchta H., Williams M. 2011. Teaching Young Learners to Think. Helbling Languages.

• Read C. 2007. 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers.

• Reilly V., Ward S. M. 2002. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Roth G. 1998. Teaching Very Young Children. London: Richmond Publishing.

• Scott W. A., Ytreberg L. H. 2002. Teaching English to Children. Harlow: Longman.

• Sikora-Banasik D.(red). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Warszawa: CODN.

• Slattery M. 2008. Teaching with Bear. Oxford: Oxford University Press.

• Slattery M., Willis, J. 2001 English for Primary Teachers. Oxford: Oxford University Press.

• Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

• Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2014. Język angielski w wychowaniu przedszkolnym. Program nauczania 3-, 4- i 5-latków. Warszawa: Oxford University Press

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy student zna i rozumie:

• Podstawowe metody i techniki wykorzystywane w dydaktyce języka angielskiego

• Materiały dydaktyczne wykorzystywane na lekcjach języka angielskiego

• Metody nauczania słownictwa

• Podejścia do nauczania gramatyki

• Metody wykorzystywane w nauczaniu słuchania i mówienia

• Metody wykorzystywane w nauczaniu pisania i czytania

• Zarządzanie klasą

• Podstawowe podejścia dotyczące oceniania języka w nauczaniu dzieci

W zakresie umiejętności student potrafi:

• wykorzystać wiedzę o podstawowych pojęciach nauczania języka

• planować działania związane z nauczaniem słownictwa

• korzystać z różnorodnych materiałów dydaktycznych, w tym środków audiowizualnych w celu wprowadzenia, ćwiczenia i ewaluacji języka (presentation, practice, production)

• wykorzystywać gry, piosenki, wierszy

• stosować odpowiednią organizację klasy

• tworzyć odpowiednią atmosferę w klasie

• wykorzystywać odpowiednie procedury, grupy i zasady w klasie

• prowadzić lekcję w języku angielskim (wydawanie poleceń, komunikacja w klasie)

W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:

• Pogłębiania wiedzy w zakresie nauczania dzieci

• Pogłębiania wiedzy w zakresie własnych umiejętności językowych

• Refleksji na temat społecznego znaczenia swojej wiedzy, pracy i umiejętności

Metody i kryteria oceniania:

Mikrolekcje

Test zaliczeniowy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)