MS3 - Wprowadzenie do nauczania dzieci języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS3-PWT-WNJA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS3 - Wprowadzenie do nauczania dzieci języka angielskiego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest wprowadzenie do przygotowanie do zawodu nauczyciela języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i podstawowej. Studenci zdobywają wiedzę teoretyczną na temat zagadnień związanych z dydaktyką nauczania języka oraz rozwojem językowym dzieci. Elementem nadrzędnym jest wprowadzenie koncepcji teoretycznych w praktykę edukacyjną poprzez planowanie aktywności i lekcji. Wszyscy uczestnicy mają okazję na zdobywanie doświadczenia w uczeniu poprzez przygotowanie krótkich mikro-lekcji, które następnie są omawiane w grupach zajęciowych. |
Pełny opis: |
Kurs ten jest pierwszym z serii dotyczącej nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Jego celem jest wprowadzenie pojęć oraz praktyczne ich wykorzystanie poprzez mikro-lekcje, obserwacje oraz refleksję nauczycielską. Tematy kursu obejmują następujące zagadnienia: • Organizacja zajęć w klasie językowej (układ sali - układ biurka, użycie ścian; wzorce grupowania i interakcji) • Język w klasie (udzielanie instrukcji, korzystanie z L1 i L2, język interakcji społecznych: procedury, procedury i zasady) • Zarządzanie klasą (strefa działania nauczyciela, pozycja, gesty i kontakt wzrokowy, głos; rozprzestrzenianie uwagi uczniów, zasady w klasie, obowiązki w klasie, dyscyplina w klasie i postępowanie z problematycznymi zachowaniami) • Planowanie lekcji i aktywności • Nauczanie słuchania na wczesnych etapach • Korzystanie z piosenek i filmów • Nauczanie słownictwa • Nauczanie mówienia na wczesnych etapach • Nauczanie czytania na wczesnych etapach • Opowiadanie historii • Nauczanie pisania na wczesnych etapach • Nauczanie zintegrowanych umiejętności • Projekty • Materiały i materiały dydaktyczne • Technologie edukacyjne |
Literatura: |
• Brewster J., Ellis G., Girard D. 2010. The Primary English Teacher’s Guide. Suffolk: Penguin Books • Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001 • Ellis G., Brewster J. 2003. The Storytelling Handbook. London: Penguin. • Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press. • Halliwell S. 2006. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman. • House S. 1997. An Introduction to Teaching English to Children. London: Richmond Publishing. • Lewis G., Bedson G. 1999. Games for Children. Oxford: Oxford University Press. • Linse Caroline T, Practical English Langauge Teaching: Young Learners, McGraw-Hill, 2005 • Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006 • Philips S. 2001. Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Puchta H., Williams M. 2011. Teaching Young Learners to Think. Helbling Languages. • Read C. 2007. 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers. • Reilly V., Ward S. M. 2002. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Roth G. 1998. Teaching Very Young Children. London: Richmond Publishing. • Scott W. A., Ytreberg L. H. 2002. Teaching English to Children. Harlow: Longman. • Sikora-Banasik D.(red). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Warszawa: CODN. • Slattery M. 2008. Teaching with Bear. Oxford: Oxford University Press. • Slattery M., Willis, J. 2001 English for Primary Teachers. Oxford: Oxford University Press. • Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. • Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2014. Język angielski w wychowaniu przedszkolnym. Program nauczania 3-, 4- i 5-latków. Warszawa: Oxford University Press |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy student zna i rozumie: • Podstawowe metody i techniki wykorzystywane w dydaktyce języka angielskiego • Materiały dydaktyczne wykorzystywane na lekcjach języka angielskiego • Metody nauczania słownictwa • Podejścia do nauczania gramatyki • Metody wykorzystywane w nauczaniu słuchania i mówienia • Metody wykorzystywane w nauczaniu pisania i czytania • Zarządzanie klasą • Podstawowe podejścia dotyczące oceniania języka w nauczaniu dzieci W zakresie umiejętności student potrafi: • wykorzystać wiedzę o podstawowych pojęciach nauczania języka • planować działania związane z nauczaniem słownictwa • korzystać z różnorodnych materiałów dydaktycznych, w tym środków audiowizualnych w celu wprowadzenia, ćwiczenia i ewaluacji języka (presentation, practice, production) • wykorzystywać gry, piosenki, wierszy • stosować odpowiednią organizację klasy • tworzyć odpowiednią atmosferę w klasie • wykorzystywać odpowiednie procedury, grupy i zasady w klasie • prowadzić lekcję w języku angielskim (wydawanie poleceń, komunikacja w klasie) W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: • Pogłębiania wiedzy w zakresie nauczania dzieci • Pogłębiania wiedzy w zakresie własnych umiejętności językowych • Refleksji na temat społecznego znaczenia swojej wiedzy, pracy i umiejętności |
Metody i kryteria oceniania: |
Mikrolekcje Test zaliczeniowy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.