Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS4 - Logistyka procesów edukacyjnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MS4-OED-LO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS4 - Logistyka procesów edukacyjnych
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem kursu jest zaznajomienie studenta z pojęciem logistyki i będą dokonywali charakterystyki podstawowych elementów procesu logistycznego

Pełny opis:

Celem kursu jest zaznajomienie studenta z pojęciem logistyki i będą dokonywali charakterystyki podstawowych elementów procesu logistycznego.

W czasie zajęć studenci zapoznają się z pojęciem logistyki i będą dokonywali charakterystyki podstawowych elementów procesu logistycznego. Osoby biorące udział w zajęciach poznają również zasady organizowania działań edukacyjnych dla osób dorosłych uwzględniając ich wiek, płeć, wykształcenie i sytuację życiową. Poza tym studenci poznają metody i narzędzia analizy efektywności procesu logistycznego realizowanego w sytuacjach edukacyjnych. Uczestnicy zajęć poznają zasady gromadzenia informacji niezbędnych do zorganizowania działania edukacyjnego.

Główne tematy:

RAPS- rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych (raport), określenie celów szkolenia.

Oferta szkoleniowa.

Zapytanie ofertowe (konkurs, ogłoszenie).

Raport ze szkolenia.

Ewaluacja szkolenia.

Follow-up- czym jest, kiedy stosować.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Blaik P. (2010), Logistyka, koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa.

Łaguna M. Metody prowadzenia szkoleń, czyli niezbędnik trenera, Gdańsk.

Łaguna M. Fortuna P. (2009), Przygotowanie szkolenia – czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu, Gdańsk.

Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny i innych

Efekty uczenia się:

Wiedza: Student

- wyjaśnia pojęcie logistyki i procesu edukacyjnego;

- charakteryzuje podstawowe elementy logistyki szkoleniowej (szkolenia wewnętrzne i otwarte);

- zna zasady organizowania działań edukacyjnych dla osób dorosłych;

- zna metody i narzędzia analizy efektywności procesu logistycznego realizowanego w sytuacjach edukacyjnych;

- rozumie zasady doboru rozwiązań edukacyjnych do potrzeb ludzi dorosłych uwzględniając ich: wiek, płeć, wykształcenie, sytuację życiową.

Umiejętności: Student

- umie dobrać odpowiednie działania wspierające procesy uczenia się adekwatnie do grupy dorosłych;

- umie zgromadzić różnorodne informacje niezbędne do zorganizowania działania edukacyjnego;

- umie zaplanować i zorganizować sytuację edukacyjną określonego typu;

- umie wykorzystać wiedzę z zakresu logistyki do zorganizowania sytuacji edukacyjnej.

Kompetencje społeczne: student

- docenia konieczność uczenia się przez całe życie;

- potrafi działać w sposób planowy;

- ma poczucie odpowiedzialności za jakość oferowanych uczestnikom edukacji działań i produktów edukacyjnych.

Metody i kryteria oceniania:

Kontrola obecność i przygotowanie zadań cząstkowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Marianowska
Prowadzący grup: Anna Marianowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Podczas zajęć poruszana będzie problematyka z zakresu doboru rozwiązań edukacyjnych do potrzeb ludzi dorosłych z uwzględnieniem ich wieku, płci, wykształcenia, sytuacji życiowej. Omawiane będą kwestie związane z doborem działań wspierających procesy uczenia się

ludzi dorosłych.

Pełny opis:

W czasie zajęć studenci zapoznają się z pojęciem logistyki i będą dokonywali charakterystyki podstawowych elementów procesu logistycznego. Osoby biorące udział w zajęciach poznają również zasady organizowania działań edukacyjnych dla osób dorosłych uwzględniając ich wiek, płeć, wykształcenie i sytuację życiową. Poza tym studenci poznają metody i narzędzia analizy efektywności procesu logistycznego realizowanego w sytuacjach edukacyjnych. Uczestnicy zajęć poznają zasady gromadzenia informacji niezbędnych do zorganizowania działania edukacyjnego.

Przykładowe tematy:

RAPS- rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych (raport), określenie celów szkolenia.

Oferta szkoleniowa.

Zapytanie ofertowe (konkurs, ogłoszenie).

Raport ze szkolenia.

Ewaluacja szkolenia.

Follow-up- czym jest, kiedy stosować.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Blaik P. (2010), Logistyka, koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa.

Łaguna M. Metody prowadzenia szkoleń, czyli niezbędnik trenera, Gdańsk.

Łaguna M. Fortuna P. (2009), Przygotowanie szkolenia – czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu, Gdańsk.

Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny i innych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Gromadzka
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Podczas zajęć poruszana będzie problematyka z zakresu doboru rozwiązań edukacyjnych do potrzeb ludzi dorosłych z uwzględnieniem ich wieku, płci, wykształcenia, sytuacji życiowej. Omawiane będą kwestie związane z doborem działań wspierających procesy uczenia się

ludzi dorosłych.

Pełny opis:

W czasie zajęć studenci zapoznają się z pojęciem logistyki i będą dokonywali charakterystyki podstawowych elementów procesu logistycznego. Osoby biorące udział w zajęciach poznają również zasady organizowania działań edukacyjnych dla osób dorosłych uwzględniając ich wiek, płeć, wykształcenie i sytuację życiową. Poza tym studenci poznają metody i narzędzia analizy efektywności procesu logistycznego realizowanego w sytuacjach edukacyjnych. Uczestnicy zajęć poznają zasady gromadzenia informacji niezbędnych do zorganizowania działania edukacyjnego.

Przykładowe tematy:

RAPS- rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych (raport), określenie celów szkolenia.

Oferta szkoleniowa.

Zapytanie ofertowe (konkurs, ogłoszenie).

Raport ze szkolenia.

Ewaluacja szkolenia.

Follow-up- czym jest, kiedy stosować.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Blaik P. (2010), Logistyka, koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa.

Łaguna M. Metody prowadzenia szkoleń, czyli niezbędnik trenera, Gdańsk.

Łaguna M. Fortuna P. (2009), Przygotowanie szkolenia – czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu, Gdańsk.

Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny i innych

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)