MS4 - Logistyka procesów edukacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS4-OED-LO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS4 - Logistyka procesów edukacyjnych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zaznajomienie studenta z pojęciem logistyki i będą dokonywali charakterystyki podstawowych elementów procesu logistycznego |
Pełny opis: |
Celem kursu jest zaznajomienie studenta z pojęciem logistyki i będą dokonywali charakterystyki podstawowych elementów procesu logistycznego. W czasie zajęć studenci zapoznają się z pojęciem logistyki i będą dokonywali charakterystyki podstawowych elementów procesu logistycznego. Osoby biorące udział w zajęciach poznają również zasady organizowania działań edukacyjnych dla osób dorosłych uwzględniając ich wiek, płeć, wykształcenie i sytuację życiową. Poza tym studenci poznają metody i narzędzia analizy efektywności procesu logistycznego realizowanego w sytuacjach edukacyjnych. Uczestnicy zajęć poznają zasady gromadzenia informacji niezbędnych do zorganizowania działania edukacyjnego. Główne tematy: RAPS- rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych (raport), określenie celów szkolenia. Oferta szkoleniowa. Zapytanie ofertowe (konkurs, ogłoszenie). Raport ze szkolenia. Ewaluacja szkolenia. Follow-up- czym jest, kiedy stosować. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Blaik P. (2010), Logistyka, koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa. Łaguna M. Metody prowadzenia szkoleń, czyli niezbędnik trenera, Gdańsk. Łaguna M. Fortuna P. (2009), Przygotowanie szkolenia – czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu, Gdańsk. Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny i innych |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student - wyjaśnia pojęcie logistyki i procesu edukacyjnego; - charakteryzuje podstawowe elementy logistyki szkoleniowej (szkolenia wewnętrzne i otwarte); - zna zasady organizowania działań edukacyjnych dla osób dorosłych; - zna metody i narzędzia analizy efektywności procesu logistycznego realizowanego w sytuacjach edukacyjnych; - rozumie zasady doboru rozwiązań edukacyjnych do potrzeb ludzi dorosłych uwzględniając ich: wiek, płeć, wykształcenie, sytuację życiową. Umiejętności: Student - umie dobrać odpowiednie działania wspierające procesy uczenia się adekwatnie do grupy dorosłych; - umie zgromadzić różnorodne informacje niezbędne do zorganizowania działania edukacyjnego; - umie zaplanować i zorganizować sytuację edukacyjną określonego typu; - umie wykorzystać wiedzę z zakresu logistyki do zorganizowania sytuacji edukacyjnej. Kompetencje społeczne: student - docenia konieczność uczenia się przez całe życie; - potrafi działać w sposób planowy; - ma poczucie odpowiedzialności za jakość oferowanych uczestnikom edukacji działań i produktów edukacyjnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kontrola obecność i przygotowanie zadań cząstkowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Marianowska | |
Prowadzący grup: | Anna Marianowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć poruszana będzie problematyka z zakresu doboru rozwiązań edukacyjnych do potrzeb ludzi dorosłych z uwzględnieniem ich wieku, płci, wykształcenia, sytuacji życiowej. Omawiane będą kwestie związane z doborem działań wspierających procesy uczenia się ludzi dorosłych. |
|
Pełny opis: |
W czasie zajęć studenci zapoznają się z pojęciem logistyki i będą dokonywali charakterystyki podstawowych elementów procesu logistycznego. Osoby biorące udział w zajęciach poznają również zasady organizowania działań edukacyjnych dla osób dorosłych uwzględniając ich wiek, płeć, wykształcenie i sytuację życiową. Poza tym studenci poznają metody i narzędzia analizy efektywności procesu logistycznego realizowanego w sytuacjach edukacyjnych. Uczestnicy zajęć poznają zasady gromadzenia informacji niezbędnych do zorganizowania działania edukacyjnego. Przykładowe tematy: RAPS- rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych (raport), określenie celów szkolenia. Oferta szkoleniowa. Zapytanie ofertowe (konkurs, ogłoszenie). Raport ze szkolenia. Ewaluacja szkolenia. Follow-up- czym jest, kiedy stosować. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Blaik P. (2010), Logistyka, koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa. Łaguna M. Metody prowadzenia szkoleń, czyli niezbędnik trenera, Gdańsk. Łaguna M. Fortuna P. (2009), Przygotowanie szkolenia – czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu, Gdańsk. Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny i innych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gromadzka | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć poruszana będzie problematyka z zakresu doboru rozwiązań edukacyjnych do potrzeb ludzi dorosłych z uwzględnieniem ich wieku, płci, wykształcenia, sytuacji życiowej. Omawiane będą kwestie związane z doborem działań wspierających procesy uczenia się ludzi dorosłych. |
|
Pełny opis: |
W czasie zajęć studenci zapoznają się z pojęciem logistyki i będą dokonywali charakterystyki podstawowych elementów procesu logistycznego. Osoby biorące udział w zajęciach poznają również zasady organizowania działań edukacyjnych dla osób dorosłych uwzględniając ich wiek, płeć, wykształcenie i sytuację życiową. Poza tym studenci poznają metody i narzędzia analizy efektywności procesu logistycznego realizowanego w sytuacjach edukacyjnych. Uczestnicy zajęć poznają zasady gromadzenia informacji niezbędnych do zorganizowania działania edukacyjnego. Przykładowe tematy: RAPS- rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych (raport), określenie celów szkolenia. Oferta szkoleniowa. Zapytanie ofertowe (konkurs, ogłoszenie). Raport ze szkolenia. Ewaluacja szkolenia. Follow-up- czym jest, kiedy stosować. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Blaik P. (2010), Logistyka, koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa. Łaguna M. Metody prowadzenia szkoleń, czyli niezbędnik trenera, Gdańsk. Łaguna M. Fortuna P. (2009), Przygotowanie szkolenia – czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu, Gdańsk. Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny i innych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.