Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS5 - CLIL - Content and Language Integrated Learning

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MS5-EPiWNJA-CL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS5 - CLIL - Content and Language Integrated Learning
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

This course focuses on the integration of teaching English with other subject areas in pre-primary and lower-primary education. It aims at developing the skills of teaching specific content areas through the medium of English and the skills of developing non-linguistic skills while teaching English. It will also equip trainees with the theoretical knowledge regarding main concepts of CLIL oriented teaching models in different European countries and give an insight on the practice of introducing CLIL in the Polish educational context.

Pełny opis:

r

Literatura: (tylko po angielsku)

Readings for the topic/meeting

Coyle, D., P. Hood & D. Marsh (2010) Content and Language Integrated Learning.

Ioannou-Georgiou, S., Pavlou P. (eds.) (2011) Guidelines for CLIL Implementation in Primary and Pre-primary Education.

Johnstone, Kubanek, Edelenbos

Mehisto, Marsh and Frigols. Uncovering CLIL. 2007.

Bilingual programme Evaluation. 2010. British Council

http://www.carla.umn.edu/

Polish Core Curriculum -translation ciculated by the trainer

http://www.carla.umn.edu/

Marsh, D., Langé, G. (eds.) (1999) Implementing Content and Language Integrated Learning, A TIE-CLIL Foundation Course Reader, TIE-CLIL Project, Jyväskylä, Finland.

Criteria for producing CLIL learning material

Peeter Mehisto

Towards quality-CLIL: successful planning

and teaching strategies. Oliver Mayer

CLIL Teacher competences 2001.Kazianka et al.

Szpotowicz, M. i M.Szulc-Kurpaska. Teaching English to Young Learners. 2009. PWN.

European Commission (2006) Content and Language Integrated Learning (CLIL) at School in Europe. Eurydice: Brussels

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Upon finishing the course, the participants will:

Knowledge

• know and understand the features of CLIL

• know the general principles of applying CLIL in pre-primary and primary school contexts

• be able to give examples of different models of CLIL teaching

• know the areas of the Polish Core Curriculum which lend themselves to integration with English language teaching

• understand the principles of planning CLIL-oriented syllabus

• know CLIL teacher competences which are indispensable in pre-primary and primary education

Skills

• plan lessons following the principles of content and language integrated learning

• evaluate teaching aids and materials designed for CLIL education

• assess the learning outcomes in CLIL programmes

• integrate the content and language in teaching young learners in different educational contexts and situations

• Competences

• is active and engaged in developing their language competences and their teaching competences in teaching English to young learners

• is critical in evaluating the usefulness of new ideas in teaching and is open to the dialogue with other teachers and learning from others

• appreciates the need of applying varied forms of teaching and their role in developing children’s motivation and positive attitude to language learning

• self-evaluates their own teaching and language skills

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

The course ends with a credit which depends on the student’s fulfillment of the following course requirements.

1. A CLIL unit (portfolio task)

2. Reflection on the process of creating and delivering CLIL materials (portfolio task)

3. Short homework assignments (reading and tasks)

4. A final test

5. Participation – 2 absences allowed

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)