MS5 - Pracownia metodyczna do praktyki językowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS5-EPiWNJA-PM2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS5 - Pracownia metodyczna do praktyki językowej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Głównym celem kursu jest ugruntowanie wiadomości i umiejętności zdobytych na kursach metodyki nauczania języka angielskiego oraz metodyki pracy z dziećmi na lekcjach języka angielskiego i nadanie im wymiaru praktycznego. Dzięki kursowi, który zbudowany jest wokół praktyk językowych odbywanych w semestrze letnim trzeciego roku, studenci mają okazję obserwować doświadczonych nauczycieli dzieci i uczyć się od praktyków jak efektywnie rozwijać umiejętności językowe uczniów. Oprócz możliwości obserwacji praktyki szkolnej studenci będą mieli też okazję planować i przeprowadzać samodzielnie lub w parach zaplanowane lekcje i dzielić się nowymi doświadczeniami w grupie studenckiej oraz z prowadzącym zajęcia. Kurs daje również możliwość bieżących konsultacji w trakcie praktyk z prowadzącym zajęcia. |
Pełny opis: |
Poniższe zagadnienia będą omawiane w kontekście nauczania języka angielskiego w przedszkolu i młodszych klasach szkoły podstawowej. 1. Obserwacja pracy nauczyciela języka angielskiego nauczającego dzieci wczesnoszkolne i/lub przedszkolne. 2. Obserwacja umiejętności językowych uczniów w wieku wczesnoszkolnym i/lub przedszkolnym. 3. Planowanie programu nauczania języka angielskiego w perspektywie krótkiej i długiej (sekwencja kilku lekcji, planowanie rocznego rozkładu materiału). 4. Planowanie lekcji odpowiadających zindywidualizowanym potrzebom uczniów. 5. Tworzenie podstawowych narzędzi obserwacyjnych. |
Literatura: |
Ellis, M. 2001. Observation – A Course for Teachers of English. CODN: Warszawa. Pinter, A. 2006. Teaching Young Language Learners. OUP: Oxford. Slattery, M & M. Willis. 2001. English for Primary Teachers. OUP: Oxford. Tanner, R. & C. Green. 1998. Tasks for Teacher Education. Harlow: Longman. |
Efekty uczenia się: |
Po zaliczeniu przedmiotu student: Wiedza: - rozpoznaje podczas lekcji techniki pracy z dziećmi poznane na kursach metodyki; - zna zasady zachowania się podczas obserwacji lekcji; -zna efektywne sposoby pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym Umiejętności: - stosuje poznane techniki pracy z dziećmi na lekcjach języka angielskiego; - planuje i szczegółowo opisuje przebieg lekcji - opisuje przebieg odbytej lekcji w formie refleksyjnej notatki -adaptuje materiały dydaktyczne, stosowane w klasie, w której odbywa się praktyka, aby dostosować je do potrzeb uczniów -opracowuje własnoręczne pomoce dydaktyczne do planowanych i przeprowadzanych lekcji -obserwuje lekcje i wyciąga wnioski dotyczące pracy dydaktycznej z dziećmi na podstawie przeprowadzonych obserwacji Postawy : - samodzielnie opracowuje swoje plany lekcji - służy radą koledze, koleżance odbywającej praktykę w tej samej placówce - wykazuje się refleksją nad przeprowadzanymi samodzielnie lekcjami oraz obserwacjami innych -docenia rolę autorefleksji oraz informacji zwrotnej w rozwoju zawodowym nauczyciela |
Metody i kryteria oceniania: |
Aby uzyskać zaliczenie kursu studenci są zobowiązani złożyć kompletny dziennik praktyk językowych, którego skład jest określany w opisie praktyk na każdy rok akademicki. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.