MSN-Moduł studiów nauczycielskich
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MSN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MSN-Moduł studiów nauczycielskich |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1.wie czym jest metapoznanie i jego uwarunkowania. 2.zna podstawy teoretyczne działań edukacyjnych i pracy nauczyciela oraz ich psychologicznie ,kulturowe , społeczne uwarunkowania. 3.rozumie potrzebę badania współpodmiotów edukacyjnych w perspektywie celów i skuteczności działań 4. zna różne opcje myślenia o zawodzie nauczycielskim i podstawowe kategorie umożliwiające rozumienie uwarunkowań, funkcjonowania i rozwoju zawodowego nauczyciela 5 rozumie potrzebę uwzględniania kontekstu przemian kulturowo – społecznych w modyfikowaniu funkcji zawodowych nauczyciela 6. zna swoistość/naturę działania pedagogicznego jako nie mającego postaci finalnej działania komunikacyjnego , zna rolę dialogu nauczyciel - uczeń 7.rozumie znaczenie funkcji refleksji w badaniu własnej praktyki, jako podstawy tworzenia wiedzy indywidualnej i samowiedzy nauczyciela , 8.zna najważniejsze orientacje w naukach społecznych, opisujące i wyjaśniające funkcjonowanie i przebieg procesów edukacyjnych, zna najważniejsze orientacje badawcze w obszarze edukacji, posiada wiedzę opisującą działania instytucji edukacyjnych, wyjaśniającą mechanizmy ich działania , oceniania, ewaluacji 9. posiada orientację w najnowszych wynikach badań ,raportach edukacyjnych, , 10. zna metodologię i bazę techniczną badań w dziedzinie edukacji UMIEJĘTNOŚCI 1. umie wskazać czynniki pozwalające na zrozumienie funkcjonowania , rozwoju zawodowego nauczyciela, umie dokonać rozróżnienia między wiedzą osobistą a akademicką 2.umie dokonać refleksji nad własną praktyką, dokonać krytycznej autoanalizy ,rozpoznać własne zasoby i deficyty, zaplanować koncepcję własnego rozwoju 3. potrafi opracować projekt badania, w tym umie zaprojektować badanie ewaluacyjne interwencji/ innowacji pedagogicznych 4.potrafi dokonać krytycznego osądu doświadczonego zdarzenia, umie ocenić wartość metodologiczną badań, reinterpretować wyniki oraz przewidzieć skuteczność różnych metod działania 5. umie integrować i wykorzystać praktycznie wiedzę teoretyczną z pedagogiki i powiązanych z nią dyscyplin, planować własną działalność edukacyjną, w tym współpracę z rodziną i instytucjami pozarządowymi. KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1. ma świadomość etycznego wymiaru zawodu nauczycielskiego ,granic własnego sprawstwa i świadomość odpowiedzialności za współtworzenie etosu zawodu. 2.umie współpracować z zespołem badawczym pełniąc w nim różne role 3. ma świadomość potrzeby ustawicznego korygowania swoich działań edukacyjnych, różnicowania ich w zależności od ucznia, kontekstu sytuacyjnego, celu , jest rozważny i krytyczny, gdy chodzi o projektowanie, planowanie i realizację działań edukacyjnych i badawczych 4. docenia znaczenie interpretacji zachowań własnych i uczniowskich w sytuacjach dialogu, konfliktu i sporu, wykazuje aktywność poznawczą, w tym gotowość do analizy i podnoszenia efektów swej pracy w kontekście własnych możliwości. 5. jest wrażliwy na problemy edukacyjne i gotowy do komunikowania się z różnymi współuczestnikami procesów edukacyjnych, potrafi tworzyć związki więzi i zaufania w klasie i grupach uczniowskich, |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.