MTP - Wprowadzenie do pedagogiki - wykład
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MTP-WP-W | Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | MTP - Wprowadzenie do pedagogiki - wykład | ||
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Tryb prowadzenia: | w sali |
||
Skrócony opis: |
Celem kursu jest ukazanie podstawowych problemów wchodzących a zakres „wprowadzenie do pedagogiki”. Kurs ma przywołać właściwe rozważaniom pedagogicznym kategorie pojęciowe i ukazać zróżnicowanie myśli pedagogicznej. |
||
Pełny opis: |
Wykład ma za zadanie: - ukazać w sposób systematyczny wiedzę niezbędną do zaliczenia przedmiotu; - wprowadzić w świat podstawowych pojęć pedagogicznych; - ukazać, jak rozumiane jest pojecie „pedagogika” i wybrane kategorie pojęciowe funkcjonujące w pedagogicznych dyskursach; - zapoznać z problematyka interdyscyplinarności pedagogiki; - ukazać zróżnicowanie myśli pedagogicznej i jej powiązanie z różnymi typami wiedzy; - ukazać kulturowe i społeczne konteksty/ uwarunkowania wychowania; - przedstawić otwartość pedagogiki na problemy współczesności. . |
||
Literatura: |
1. S. Amsterdamski: Kryzys scjentyzmu, (w): S. Nowak (red.):Wizje człowieka i społeczeństwa w teoriach i badaniach naukowych, Warszawa 1984, s. 306 – 327; 2. T. Hejnicka- Bezwińska : Pedagogika ogólna, Warszawa 2008, s. 220 -255; 3. S. Kunowski: Podstawy pedagogiki współczesnej, Warszawa 1997, część I , rozdziały II, III ,V. |
||
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student: 1. znaczenie podstawowych pojęć z zakresu pedagogiki; 2. posiada elementarną wiedzę dotyczącą zróżnicowania myśli pedagogicznej i struktury pedagogiki; 3. posiada elementarną dotyczącą tradycji wiedzy pedagogicznej i jej odniesień do współczesności; 4. posiada podstawową wiedzę dotyczącą relacji : pedagogik – inne dziedziny wiedzy. UMIEJĘTNOŚCI Student: 1. dokonuje analizy i syntezy treści wykładu; 2. wyjaśnia zależność między różnymi kontekstami teoretycznymi; 3. wyjaśnia zależność : kontekst teoretyczny myśli pedagogicznej –rozumienie wychowania. POSTAWY Student: 1. dostrzega złożoność wychowania i myśli pedagogicznej; 2. otwiera się poznawczo na wychowanie jako zjawisko społeczne i kulturowe; 3. otwiera się poznawczo na zróżnicowanie stanowisk teoretycznych. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne. 3 pytania otwarte. 90 minut. . |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 220 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Naumiuk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Dworakowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.