Kulturowy wymiar edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NUSM2-WIŁ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kulturowy wymiar edukacji |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Skrócony opis: |
Problematyka seminarium koncentruje się wokół związków edukacji zarówno formalnej (np.szkoły) jak i nieformalnej ( alternatywne formy rozwoju zainteresowań) i wybranych aspektów kultury XXI wieku. Trzy, proponowane obszary zagadnień: 1. Problemy społeczne i wychowawcze (np. przemoc, nierówności społeczne, zaburzenia relacji międzyludzkich, konflikty pokoleń i innych grup społecznych). 2. Problemy wartości i celów edukacji formalnej vs wartości, cele i postawy współczesnej młodzieży (także analiza programów wychowawczych szkół), 3. Przemiany kultury i ich odzwierciedlenie w edukacji i życiu codziennym (np. globalizacja, feminizm, rosnący wpływ mediów). Studenci będą zachęcani do modyfikacji i rozszerzania listy zagadnień. |
Pełny opis: |
Problematyka seminarium koncentruje się wokół związków edukacji zarówno formalnej (np.szkoły) jak i nieformalnej ( alternatywne formy rozwoju zainteresowań) i wybranych aspektów kultury XXI wieku. Trzy, proponowane obszary zagadnień: 1. Problemy społeczne i wychowawcze (np. przemoc, nierówności społeczne, zaburzenia relacji międzyludzkich, konflikty pokoleń i innych grup społecznych). 2. Problemy wartości i celów edukacji formalnej vs wartości, cele i postawy współczesnej młodzieży (także analiza programów wychowawczych szkół), 3. Przemiany kultury i ich odzwierciedlenie w edukacji i życiu codziennym (np. globalizacja, feminizm, rosnący wpływ mediów). Studenci będą zachęcani do modyfikacji i rozszerzania listy zagadnień. |
Literatura: |
literatura do uzgodnienia |
Efekty uczenia się: |
Studenci dokonują wyboru i stosują wybrane metody badania, najczęściej sondażowe (ankieta i wywiad) oraz analizy dokumentów. Studenci interpretują wyniki własnych badań empirycznych. Studenci wyjaśniają wyniki własnych badań empirycznych na gruncie teorii naukowych oraz dotychczasowej wiedzy naukowej z danego zakresu. Studenci oceniają własny warsztat metodologiczny. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia drugiego roku seminarium jest napisanie rozdziałów wprowadzających w problematykę pracy, rozdziału metodologicznego oraz przeprowadzenie badan i ustalenie zasad i struktury ich opracowania. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.