Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS4 - Praktyki pedagogiczne w instytucjach ochrony dzieci

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NZ1-MS4-PSW-PR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS4 - Praktyki pedagogiczne w instytucjach ochrony dzieci
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Praktyki realizowane są w instytucjach związanych z problematyką szeroko rozumianej ochrony i wspierania dziecka oraz jego rodziny. Student wybiera miejsce praktyk samodzielnie lub korzysta z oferty przedstawionej przez Prowadzącego zajęcia.

Pełny opis:

W ramach praktyk student poznaje specyfikę instytucji, w której odbywa praktykę. Obserwuje codzienną prace instytucji, wykonuje zadania powierzane mu przez opiekuna praktyk.

Zbiera i analizuje dokumentację dotyczącą działalności instytucji w zakresie opieki i wspierania dziecka i jego rodziny. Obserwuje codzienną prace specjalistów i przeprowadza z nimi wywiady/rozmowy na temat ich pracy, jej specyfiki, celów, metod i codziennych praktyk, a także teoretycznych podstaw ich pracy, standardów i postaw etycznych. Student przeprowadza także dogłębną analizę własnych doświadczeń praktycznych.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. zna system i formy pomocy dziecku i rodzinie w środowisku rodzinnym i instytucjonalnym,

2. posiada wiedzę dotyczącą systemów i instrumentów ochrony dziecka przed krzywdzeniem,

3. zna organizację i zasady działania instytucji ochrony dzieci i wspierania rodziny oraz obowiązujące w nich programy i standardy etyczne.

Umiejętności:

1. potrafi pogłębiać i aktualizować swoją wiedzę dotyczącą form ochrony dziecka i rozwiązań systemowych w tym zakresie,

2. potrafi porównać różne koncepcje i systemy wspierania dziecka i rodziny, dokonywać analizy rozwiązań występujących w tych systemach pomocy,

3. potrafi rozpoznawać zagrożenia dla dziecka i wskazywać odpowiednie formy zapobiegania,

4. potrafi zastosować wiedzę dotyczącą systemów wspierania rodziny i ochrony dziecka dla planowania i realizowania konkretnych działań na rzecz dziecka i rodziny.

Kompetencje społeczne:

1. dostrzega złożoność problematyki pomocy dziecku i rodzinie,

2. potrafi komunikować się z innymi specjalistami, tworzyć projekty wykorzystujące różne rozwiązania systemowe i różne formy pomocy dziecku,

3. analizuje własne doświadczenia z doświadczeń praktycznych i wyciąga z nich wnioski,

4. przestrzega zasad etyki w pracy z dzieckiem i rodziną.

Metody i kryteria oceniania:

Praca zaliczeniowa opisująca działania instytucji praktyk w zakresie ochrony i wspierania dziecka (i jego rodziny) na podstawie badań własnych.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)