MD-Wprowadzenie do metodyki nauczania dzieci języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NZ2-MD-WNJ-WP-M |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MD-Wprowadzenie do metodyki nauczania dzieci języka angielskiego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Głównym celem kursu jest przygotowanie studentów do nauczania dzieci języka angielskiego. Podczas całego kursu szczególną uwagę zwraca się nad praktyczne przygotowanie studentów do ich przyszłej roli nauczycieli języka angielskiego w szkole podstawowej i przedszkolu. Na początku kursu studenci zapoznają się z podstawowymi informacjami dotyczącymi rozwoju językowego dzieci, które mają wpływ na przyswajanie języka obcego. Poznają też kontekst w jakim odbywa się nauka w polskim systemie edukacji. Podczas kursu studenci mają okazję poznać techniki efektywnej pracy na lekcji oraz sposoby planowania lekcji w różnych grupach wiekowych. Planują i prezentują na zajęciach swoje pomysły na wprowadzanie materiału językowego po to, by w sposób praktyczny przygotować się do pracy z dziećmi. |
Pełny opis: |
Poniższe zagadnienia będą omawiane w kontekście nauczania języka angielskiego w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej. 1. Charakterystyczne cechy różnych grup wiekowych dzieci a nauczanie języka obcego 2. Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej dzieci a przyswajanie języka obcego 3. Wczesna nauka języka obcego w Polsce 4. Rola nauczyciela we wczesnym nauczaniu języka obcego 5. Planowanie lekcji języka angielskiego i organizacja pracy na lekcji 6. Rodzaje interakcji w klasie i użycie języka obcego przez uczniów i nauczyciela 7. Techniki nauczania słownictwa, struktur językowych oraz wymowy 8. Wykorzystanie gier i zabaw na lekcjach językowych |
Literatura: |
Obowiązkowa: Ellis, G. & J. Brewster. 2003. The Storytelling Handbook. Penguin. London. Brewster, J. et al. 2003. The Primary English Teacher’s Guide. Penguin. London. Moon, J. 2000. Children Learning English. Macmillan: Oxford. Szpotowicz, M & M.Szulc-Kurpaska. 2009. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Slattery, M & M. Willis. 2001. English for Primary Teachers. OUP: Oxford. Uzupełniająca: Phillips, S. 1993. Young Learners. RBFT. OUP. Oxford Reilly, V. & S. Ward. 1997. Very Young Learners. RBFT. OUP. Oxford Wright, A. 1995. Storytelling with Children. RBFT. OUP. Oxford Wright, A. 1997. Creating Stories with Children. RBFT.OUP. Oxford Phillips, S.1999. Drama with Children. Resource Books for Teachers. OUP: Oxford Phillips, D, S, Burwood &H. Dunford. 2000. Projects with Young Learners. RBFT. OUP: Oxford Lewis, G. & G. Bedson. 2002. Games for Children. Resource Books for Teachers. OUP: Oxford |
Efekty uczenia się: |
Po zaliczeniu przedmiotu student: Wiedza: -zna techniki pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym dotyczące nauki słownictwa, struktur językowych i wymowy - zna różnice rozwojowe i różne potrzeby dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie rozwoju języka obcego -zna gry i zabawy odpowiednie dla różnych grup wiekowych dzieci do wykorzystania na lekcji języka angielskiego -zna zasady organizacji pracy na lekcji oraz sposoby dostosowania poziomu języka do umiejętności uczniów -zna zasady planowania lekcji językowej Umiejętności: - ocenia przydatność pomocy dydaktycznych do wieku uczniów i wybiera odpowiednie pomoce - adaptuje dany materiał dydaktyczny do potrzeb różnych grup uczniów -planuje, opisuje i przeprowadza fragmenty lekcji poświęcone nauczaniu słownictwa, struktur gramatycznych oraz wymowy -planuje całą lekcję poświęconą jednemu tematowi - opracowuje własne pomoce dydaktyczne i wykorzystuje je w pracy z uczniami lub w mini-lekcji kompetencje społeczne: - docenia rolę nauczyciela w rozwoju językowym dzieci - wykazuje się refleksją nad przeprowadzanymi samodzielnie mini-lekcjami oraz obserwacjami innych (np. lekcji nagranych na video) |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody kształcenia wykorzystywane podczas kursu to: warsztat, dyskusje na temat przeczytanych lektur, przygotowanie i prowadzenie mini-lekcji, obserwacje lekcji (video). Kurs kończy się zaliczeniem, którego uzyskanie zależy od wykonania następujących zadań: -złożenia dwukrotnie podczas semestru Young Learners’ Teacher’s Pack – teczki z samodzielnie przygotowanymi planami i materiałami dydaktycznymi - przeprowadzenia jednej mini-lekcji w semestrze - udziału w krótkich dyskusjach na podstawie wskazanych lektur: rozdziałów i artykułów (na każdych zajęciach) - przygotowanie zestawu zadań na podstawie materiałów z Biblioteki British Council - zaliczenie z wynikiem min. 65% testu śródsemestralnego i testu końcowego Student ma prawo do maksymalnie 2 nieobecności na zajęciach w semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.