MNP-Andragogika
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NZ2-MNP-A |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MNP-Andragogika |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Kształtowanie kompetencji andragogicznych studentów jako istotnej części przygotowania pedagogicznego szczególnie dla studentów nie posiadających wykształcenia pedagogicznego na poziomie licencjatu. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne w pracy andragoga, które jednocześnie stanowią podstawę do samokierowanego uczenia się. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne w pracy andragoga. Studenci będą zdobywać podstawową i najnowszą wiedzę andragogiczną, która pozwoli im zrozumieć współczesne problemy edukacji dorosłych w szerokich kontekstach oraz ocenić zastosowane rozwiązania praktyczne tych problemów. Studenci będą poznawać wiedzę dotyczącą współczesnych koncepcji edukacji dorosłych oraz praktycznych aplikacji tych koncepcji. Ponadto, studenci zostaną wyposażeni w kompetencje potrzebne do zaplanowania własnego rozwoju poznawczego w toku studiów, a także pomagające im w samodzielnym zdobywaniu wiedzy pedagogicznej. |
Literatura: |
1. T. Aleksander: Andragogika. Podręcznik akademicki 2.J. Kargul: Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych. Przesłanki do budowy teorii edukacji całożyciowej 3. M. Malewski : Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice 4. Z. Pietrasiński: Rozwój człowieka dorosłego 5. J. Półturzycki i In.(red.): Edukacja ustawiczna – idee i doświadczenia |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student: 1. posiada wiedzę dotyczącą podstawowych pojęć andragogicznych oraz rozumie prawidłowości dotyczące podłoża ich cech konstytutywnych i zakresów znaczeniowych 2. posiada wiedzę na temat prawidłowości rozwoju człowieka w okresie wczesnej, średniej i późnej dorosłości, konsekwencji zmian rozwojowych dla procesu uczenia się oraz możliwości edukacyjnego wspomagania rozwoju człowieka dorosłego 3. zna podstawowe koncepcje rozwoju człowieka dorosłego, rozumie ich istotę, potencjał i ograniczenia 4. zna podstawowe modele pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi, rozumie różnice między nimi oraz tkwiący w nich potencjał edukacyjny Umiejętności: Student 1. potrafi zidentyfikować stadia rozwoju człowieka dorosłego z uwzględnieniem specyficznych zadań rozwojowych 2. potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do autorefleksji na temat zmian zachodzących w poszczególnych fazach i obszarach życia człowieka dorosłego 3. wykorzystując zdobytą wiedzę potrafi zaproponować różne edukacyjne formy wspomagania rozwoju Kompetencje: Student 1. odpowiedzialnie realizuje przebieg własnego procesu edukacji wypełniając sumiennie swoje obowiązki 2. ustosunkowuje się krytycznie do analizowanych podczas zajęć problemów |
Metody i kryteria oceniania: |
Test pisemny (quiz) identyfikujący zakres orientacji studentów w omawianej podczas wykładów problematyce |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Pierścieniak, Jan Rutkowski | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Pierścieniak, Jan Rutkowski | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.