MS1-Wewnatrzorganizacyjne modele procesu szkoleniowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NZ2-MS1-AND-W |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS1-Wewnatrzorganizacyjne modele procesu szkoleniowego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Przemiotem zajęć są zagadnienia dotyczące uczenia się pracowników oraz uczenia się organizacji jako całości. Celem zajęć jest poznanie przez studentów różnych podejść do procesu szkolenia pracowników oraz krytyczna ocena stosowanych w firmach rozwiązań dotyczących procesu szkoleniowego. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest poznanie przez studentów różnych podejść do procesu szkolenia pracowników oraz krytyczna ocena stosowanych w firmach rozwiązań. W trakcie zajęć studenci analizują różne formy szkoleń oraz dokonują ich oceny. Przedmiotem zajęć są również inne szczegółowe kwestie dotyczące procesu szkoleniowego w organizacji. Tematyka zajęć obejmuje takie zagadnienia jak: przemiany polityki personalnej i ich konsekwencje dla modelu szkolenia procowników; podstawowe model procesów szkoleniowych; rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych; programy szkolenia pracowników w wybranych firmach; zarządzanie talentami; zarządzanie motywacją jako ważny element procesu szkolenia; webinary; proces szkoleniowy w środowisku międzykulturowym; od szkolenia do uczenia się – nowa perspektywa percepcji procesu szkoleniowego. |
Literatura: |
1. Andrzejczak A. (2010) Projektowanie i realizacja szkoleń, Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. 2. Boydell T., Leary M. (2006) Identyfikacja potrzeb szkoleniowych 3. Davis T. i in. (2013 )Ewaluacja talentu : nowa strategia zarządzania talentami w organizacji. Warszawa, Wolters Kluver S.A. 4. Dokąd zmierzają e-szkolenia?” – „Personel i Zarządzanie”, grudzień 2012. 5. Król H., Ludwiczyński A. (2006), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 6. Lenik P. (2012) Motywatory pozapłacowe czyli droga do nowej jakości pracowników. Warszawa, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o 7. Raport Webinaria w Polsce, dostępny na: http://z.nf.pl/img_obserwatorium/Raport_Webinary_w_Polsce_2012.pdf 8. Sloman M. (2010) Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Warszawa, Wolters Kluver. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza – Po zajęciach student: 1. zna główne podejścia do procesu szkolenia pracowników w firmach 2. zna różne rozwiązania edukacyjne w zakresie formalnej, pozaformalnej i nieformalnej edukacji adresowane do pracowników firm 3. zna główne komponenty organizacji procesu szkoleniowego i stosowane procedury Umiejętności – student: 1. potrafi przeprowadzić analizę procesu szkolenia pracowników w firmie 2. Potrafi krytycznie ocenić skuteczność przyjętych rozwiązań edukacyjnych oraz zaproponować działania usprawniające Kompetencje społeczne – student: 1. samodzielnie poszukuje informacji i wspólpracuje z innymi w celu realizacji wspólnych zadań 2. rozumie i docenia potrzebę ciągłego doskonalenia kompetencji zawodowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia zajęć jest przygotowana przez studentów praca pisemna dotycząca jednego z wybranych aspektów zajęć |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.