Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS1-Zarządzanie procesem edukacji w organizacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NZ2-MS1-AND-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS1-Zarządzanie procesem edukacji w organizacji
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Celem przedmiotu jest poznanie przez studentów rozwiązań wykorzystywanych do wewnątrzorganizacyjnej analizy potrzeb edukacyjnych pracowników i adekwatnego do zidentyfikowanych potrzeb zaprojektowania rozwiązań edukacyjnych.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Studenci poznają zagadnienia dotyczące procesu uczenia sie w organizacji. Procedur identyfikacji potrzeb edukacyjnych całej organizacji, grup/zespołów pracowniczych oraz jej poszczególnych pracowników. Potrafia ocenić skuteczność przyjetych rozwiazań edukacyjnych

Pełny opis:

Celem zajęć jest przekazanie wiedzy dotyczącej metod rozpoznawania potrzeb edukacyjnych w firmie w kontekście efektywności uczenia sie dorosłych. Wyróżnione zostaną potrzeby edukacyjne z trzech poziomów: organizacji, grup stanowisk oraz indywidualne pracowników.

Omówione zostaną etapy procesu analizy potrzeb edukacyjnych oraz stosowane w każdym z nich techniki.

Studenci poznaja równiez podejście procesowe do zarządzania kapitałem intelektualnym pracowników oraz rolę rozwiązań systemowych w organizacjach opartych na wykorzystaniu wiedzy pracowników.

Studenci będa analizowali poszczególne rozwiązania organizacyjne oparte na uczeniu sie pracowników oraz identyfikowali ich rentowność.

Literatura:

wybrane zagadnienia z prac :

• Boydell T., Leary M. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych

• Senge P.M. Teoria i praktyka organizacji uczących się a także artykuły polecane przez wykładowcę.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu przedmiotu student:

zna różne podejścia do zarządzania uczeniem sie pracowników w firmie

zna różne sposoby uczenia się zależne od poziomu efektywności

umie zastosować /wykorzystać techniki i narzędzia służące analizowaniu potrzeb edukacyjnych

umie opracować narzędzie diagnozujące potrzeby edukacyjne

umie dopasować sposoby uczenia się i szkolenia pracowników zależnie od poziomu efektywności – stosowanie się do reguł, adaptacja, odkrywanie powiązań, zdobywanie doświadczeń, eksperymentowanie, łączenie, zaangażowanie

rozumie związek między efektywnością działania firmy a edukacją-ciągłym uczeniem się jej pracowników

prezentuje pozytywną postawę wobec idei ciągłego uczenia się pracowników, rozumie jej konieczność

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie pisemne.

Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie kolokwium obejmującego treści wykładu (test) oraz projektu narzędzia do analizy potrzeb edukacyjnych przygotowanego przez studentów

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)