MS1-Zarządzanie procesem edukacji w organizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NZ2-MS1-AND-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS1-Zarządzanie procesem edukacji w organizacji |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest poznanie przez studentów rozwiązań wykorzystywanych do wewnątrzorganizacyjnej analizy potrzeb edukacyjnych pracowników i adekwatnego do zidentyfikowanych potrzeb zaprojektowania rozwiązań edukacyjnych. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Studenci poznają zagadnienia dotyczące procesu uczenia sie w organizacji. Procedur identyfikacji potrzeb edukacyjnych całej organizacji, grup/zespołów pracowniczych oraz jej poszczególnych pracowników. Potrafia ocenić skuteczność przyjetych rozwiazań edukacyjnych |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy dotyczącej metod rozpoznawania potrzeb edukacyjnych w firmie w kontekście efektywności uczenia sie dorosłych. Wyróżnione zostaną potrzeby edukacyjne z trzech poziomów: organizacji, grup stanowisk oraz indywidualne pracowników. Omówione zostaną etapy procesu analizy potrzeb edukacyjnych oraz stosowane w każdym z nich techniki. Studenci poznaja równiez podejście procesowe do zarządzania kapitałem intelektualnym pracowników oraz rolę rozwiązań systemowych w organizacjach opartych na wykorzystaniu wiedzy pracowników. Studenci będa analizowali poszczególne rozwiązania organizacyjne oparte na uczeniu sie pracowników oraz identyfikowali ich rentowność. |
Literatura: |
wybrane zagadnienia z prac : • Boydell T., Leary M. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych • Senge P.M. Teoria i praktyka organizacji uczących się a także artykuły polecane przez wykładowcę. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu student: zna różne podejścia do zarządzania uczeniem sie pracowników w firmie zna różne sposoby uczenia się zależne od poziomu efektywności umie zastosować /wykorzystać techniki i narzędzia służące analizowaniu potrzeb edukacyjnych umie opracować narzędzie diagnozujące potrzeby edukacyjne umie dopasować sposoby uczenia się i szkolenia pracowników zależnie od poziomu efektywności – stosowanie się do reguł, adaptacja, odkrywanie powiązań, zdobywanie doświadczeń, eksperymentowanie, łączenie, zaangażowanie rozumie związek między efektywnością działania firmy a edukacją-ciągłym uczeniem się jej pracowników prezentuje pozytywną postawę wobec idei ciągłego uczenia się pracowników, rozumie jej konieczność |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne. Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie kolokwium obejmującego treści wykładu (test) oraz projektu narzędzia do analizy potrzeb edukacyjnych przygotowanego przez studentów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.