MS2-Kształtowanie kompetencji medialnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NZ2-MS2-ARM-KK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS2-Kształtowanie kompetencji medialnych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zrozumienie znaczenia komplementarności procesu edukacji i autoedukacji w warunkach mediatyzacji życia społecznego oraz poznanie uwarunkowań samokształcenia w cyberkulturze. |
Pełny opis: |
W ramach zajęć przedyskutowane zostanie znacznie kompetencji medialnych w płynnej nowoczesności oraz rola autoedukacji jako składnika procesów twórczego uczestnictwa w cyberkulturze. W celu zidentyfikowania trudności związanych z samodzielnym nabywaniem kompetencji studenci podejmą aktywność autoedukacyjną poprzez: określenie zakresu wiedzy i umiejętności, które chcą nabyć, prezentację kompetencji bazowych, sformułowanie ścieżki rozwoju, dzielenie się efektami swoich działań w mediach społecznościowych oraz ewaluację osiągniętych postępów. Wnioski płynące z doświadczenia będą inspiracją do określenia uwarunkowań autoedukacji w obszarze poznawczym, afektywnym i regulacyjnym (metapoznawczym). Zakres kształtowanej wiedzy i umiejętności powinien być związany z realizacją projektu opracowywanego w ramach przedmiotu „Interdyscyplinarne projekty twórcze” i spójny z potrzebami oraz predyspozycjami danego studenta. |
Literatura: |
D. Jankowski. Edukacja i autoedukacja, Współzależność Konteksty Twórczy rozwój, Toruń, Adam Marszałek, 2012 Pozostała literatura jest zależna od zakresu kompetencji wyznaczonych przez studentów. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza, student: • wyjaśnia znaczenie komplementarności procesu edukacji i autoedukacji; • omawia uwarunkowania procesu autoedukacji (aspekty poznawcze, afektywne i regulacyjne). Umiejętności, student: • prezentuje wstępny poziom swoich kompetencji w wybranym obszarze i wyznacza ścieżkę rozwoju; • podejmuje działania z zakresu samokształcenia, wskazuje trudności, których doświadcza, ustosunkowuje się do nich i proponuje potencjalne rozwiązania; • systematycznie udostępnia efekty swoich działań w mediach społecznościowych; • dokonuje ewaluacji osiągniętych postępów. Kompetencje społeczne, student: • student zabiera głos w dyskusji, argumentuje własny punkt widzenia; • nawiązuje współpracę z osobami i organizacjami, których kompetencje oraz zakres działalności pozwalają na rozwój zgodny z własnymi potrzebami oraz predyspozycjami. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student jest zobowiązany do: • publicznej prezentacji swoich aktualnych kompetencji z wybranego obszaru (portfolio, dotychczasowe osiągnięcia); • przedstawienia planu rozwoju zgodnego ze wzorcowym formularzem; • systematycznej publikacji w mediach społecznościowych efektów podejmowanych działań przez okres ustalony przez prowadzącego; • identyfikacji trudności z zakresu poznawczego, afektywnego i regulacyjnego (metapoznawczego) oraz uczestnictwa w dyskusji na temat uwarunkowań procesu autoedukacji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.