Edukacyjne konteksty sztuki i kultury
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-OSM/28/2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.905
|
Nazwa przedmiotu: | Edukacyjne konteksty sztuki i kultury |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
12.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Tematyka seminarium: Sztuka (teatr, plastyka, muzyka, literatura) i wychowanie. Współczesna edukacja medialno-artystyczna. Obszary i zjawiska paraartystyczne w kulturze współczesnej. Sztuka w funkcji kształcenia wielokulturowego. Sztuka i wychowanie w czasach popkultury. Edukacyjne funkcje dramy. |
Pełny opis: |
Tematyka seminarium: 1. Pedagogiczne aspekty różnych dziedzin sztuki, takich jak teatr, plastyka, muzyka, literatura, film, taniec i in. Wychowawcze i rozwojowe walory indywidualnych (amatorskich) działań artystycznych . Ekspresja artystyczna we współczesnej animacji kultury. 2. Media elektroniczne w edukacji i życiu współczesnego człowieka. (w tym min.1.Funkcje i formy edukacji medialnej, 2. „Telewizja jako kultura”, 3. Internet w edukacji kulturalnej) 3. Obszary i zjawiska paraartystyczne w kulturze współczesnej (np. muzyka w subkulturach młodzieżowych, sztuka ulicy, blogi jako ekspresja paraliteracka itp.). 4. Sztuka w funkcji kształcenia wielokulturowego (w tym m.in.1.funkcje sztuki w różnych kulturach, np. sztuka afrykańska, sztuka chińska, sztuka kurpiowska itd.,2.sztuka jako medium komunikacyjne, 3.pogranicza kultur). 5. Sztuka i wychowanie w czasach popkultury (w tym: 1.popkulturowe mechanizmy oddziaływania (np. mody i trendy), 2. autorytety a/i idole popkultury a problemy wychowania itp.). 6. Edukacyjne funkcje dramy (1. dydaktyczno-wychowawcza, terapeutyczna, resocjalizacyjna), drama wśród zjawisk pokrewnych (np. drama a teatr), historia dramy w edukacji, psychologiczne i pedagogiczne podstawy dramy, współczesne teorie dramy. |
Literatura: |
literatura do uzgodnienia |
Efekty uczenia się: |
W efekcie wieloetapowego procesu działań dydaktycznych prowadzących do napisania pracy dyplomowej student potrafi: 1. analizować rzeczywistość kulturowo-edukacyjną i formułować problemy badawcze, 2.uzyskiwać niezbędną wiedzę teoretyczną na podstawie literatury przedmiotu, 3.przeprowadzać procedurę badawczą, prowadzącą do analizy i syntezy materiału badawczego oraz wnioskowania. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą do oceny będzie realizowanie poszczególnych etapów programowych dokumentowanych postępami w pisaniu pracy dyplomowej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM-MGR
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krystyna Milczarek-Pankowska | |
Prowadzący grup: | Krystyna Milczarek-Pankowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krystyna Milczarek-Pankowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.