Innowacyjne metody edukacyjne w pracy z małym dzieckiem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-SD62/1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Innowacyjne metody edukacyjne w pracy z małym dzieckiem |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Problematyka seminarium będzie skoncentrowana wobec zagadnień związanych z tematem Jakie są przyczyny i metody przeciwdziałania zjawisku nudy w szkole i przedszkolu? Podczas seminarium będziemy poszukiwać odpowiedzi na pytanie jakie znaczenie dla edukacji i rozwoju małych dzieci ma stosowanie metod innowacyjnych, jakie uwarunkowania decydują o ich stosowaniu przez nauczycieli, a także jaki stosunek do metod innowacyjnych mają dyrektorzy placówek oświatowych oraz rodzice. |
Pełny opis: |
Problematyka seminarium będzie skoncentrowana wobec zagadnień związanych z tematem Jakie są przyczyny i metody przeciwdziałania zjawisku nudy w szkole i przedszkolu? Będziemy poszukiwać odpowiedzi na to pytanie w kontekście: -analizy zgromadzonych na ten temat opinii dzieci, nauczycieli i rodziców, a także dyrektorów placówek oświatowych, -oceny znajomości przez nauczycieli innowacyjnych metod edukacyjnych oraz deklarowanych przez nich przyczyn ich stosowania w pracy z dziećmi, - efektywności metod innowacyjnych w różnych obszarach rozwoju i edukacji małych dzieci, - wzajemnych implikacji pomiędzy stosowaniem metod innowacyjnych a wskaźnikami syndromu wypalenia zawodowego u nauczycieli -badaniu związków pomiędzy teoriami indywidualnymi i osobistymi ideologiami nauczycieli a stosunkiem do innowacyjnych metod edukacyjnych w pracy z małym dzieckiem -analizy przebiegu procesu współpracy z rodzicami w zakresie stosowania metod innowacyjnych. Podczas seminarium omawiane są zagadnienia istotne do przygotowania koncepcji pracy dyplomowej oraz zaprojektowania procesu badawczego. Studenci mają okazję do zaprezentowania uzyskanych wyników badań, dokonują prób ich analizy i interpretacji w kontekście poznanej literatury przedmiotu. |
Literatura: |
E. Babbie, Badania społeczne w praktyce Janowski A, Uczeń w teatrze życia szkolnego Konarzewski K, Jak uprawiać badania oświatowe Kruszewski K, Pedagogika w pokoju nauczycielskim PilchT.,BaumanT - Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe Tripp D, Zdarzenia krytyczne w nauczaniu. Kształtowanie profesjonalnego osądu |
Efekty uczenia się: |
- zna zasady konstruowania koncepcji pracy naukowej - zna strategie prowadzenia badań ilościowych i jakościowych - charakteryzuje techniki i metody badań pedagogicznych - formułuje cele i problemy badawcze - organizuje i przeprowadza badania - dokonuje analizy i interpretacji uzyskanych wyników badań - zna i przestrzega prawnych podstaw ochrony własności intelektualnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega: samodzielność studenta w pogłębianiu wiedzy - poszukiwaniu źródeł niezbędnych wiadomości, w ich gromadzeniu i systematyzowaniu, umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy do opracowania projektu badań, systematyczność pracy nad teoretyczną podstawą badań oraz ich planowaniem, prowadzeniem i analizowaniem zebranych danych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.