Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wielowymiarowy charakter roli nauczyciela

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-SD70/WRN/1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wielowymiarowy charakter roli nauczyciela
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria licencjackie

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Celem zajęć jest wsparcie studenta w procesie wyboru i sformułowania tematu przyszłej pracy licencjackiej, doskonalenie jego wiedzy na temat metod, technik i narzędzi badawczych, oraz umiejętności ich wykorzystania, asystowanie w doborze odpowiedniej literatury naukowej, stałe monitorowanie i doradztwo w zakresie tworzenia projektu badawczego, jego przeprowadzenia i opisu w procesie przygotowania pracy licencjackiej.

Pełny opis:

Profesja nauczycielska wiąże się z wielopłaszczyznową koniecznością wyboru: najpierw konkretnej dziedziny pracy i zamierzonej grupy odbiorców, następnie metod, a jeśli namysł nauczyciela jest wystarczająco wnikliwy, dotyka również jego systemu wartości. Podobnie ma się rzecz z nauczycielską współpracą z innymi podmiotami włączonymi w proces edukacji. Różnorodność grup społecznych i ich oczekiwań wymaga od nauczyciela posiadania wielu kompetencji, nierzadko też jest źródłem jego zawodowych dylematów. Podczas proponowanego seminarium będziemy analizować te i inne problemy pedeutologiczne, dzielić się refleksjami na temat wyjątkowego zawodu, jakim jest praca nauczyciela.

Literatura:

- Bogaj A., Dróżka W.(red.) 2010, Proces stawania się nauczycielem, Kielce: Wszechnica Świętokrzyska.

- Konarzewski K. 2000, Jak uprawiać badania oświatowe, Warszawa: WSiP.

- Kwiatkowska H. 2008, Pedeutologia, Warszawa: Wydawnictwa Profesjonalne i Akademickie.

- Pękala J.L. 2017, Etos nauczycieli – mit czy rzeczywistość? Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.

Efekty uczenia się:

- student ustala temat pracy,

- bierze czynny udział w procesie poznawania metod, technik, narzędzi badawczych,

- tworzy wstępną koncepcję pracy,

- przedstawia listę lektur,

- systematyczne dostarcza, omawia i udoskonala kolejne fragmenty powstającej pracy,

- składa całą pracę na III roku,

- przygotowuje się do obrony pracy,

- zdaje egzamin licencjacki z pozytywnym efektem na III roku.

Metody i kryteria oceniania:

Czynne uczestnictwo w zajęciach, dostarczanie i omawianie kolejnych fragmentów pracy, refleksja własna i podatność na sugestie, motywacja do systematycznego doskonalenia pracy, przygotowanie do egzaminu, złożenie pracy dyplomowej.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)