Wielowymiarowy charakter roli nauczyciela
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-SD70/WRN/1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wielowymiarowy charakter roli nauczyciela |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest wsparcie studenta w procesie wyboru i sformułowania tematu przyszłej pracy licencjackiej, doskonalenie jego wiedzy na temat metod, technik i narzędzi badawczych, oraz umiejętności ich wykorzystania, asystowanie w doborze odpowiedniej literatury naukowej, stałe monitorowanie i doradztwo w zakresie tworzenia projektu badawczego, jego przeprowadzenia i opisu w procesie przygotowania pracy licencjackiej. |
Pełny opis: |
Profesja nauczycielska wiąże się z wielopłaszczyznową koniecznością wyboru: najpierw konkretnej dziedziny pracy i zamierzonej grupy odbiorców, następnie metod, a jeśli namysł nauczyciela jest wystarczająco wnikliwy, dotyka również jego systemu wartości. Podobnie ma się rzecz z nauczycielską współpracą z innymi podmiotami włączonymi w proces edukacji. Różnorodność grup społecznych i ich oczekiwań wymaga od nauczyciela posiadania wielu kompetencji, nierzadko też jest źródłem jego zawodowych dylematów. Podczas proponowanego seminarium będziemy analizować te i inne problemy pedeutologiczne, dzielić się refleksjami na temat wyjątkowego zawodu, jakim jest praca nauczyciela. |
Literatura: |
- Bogaj A., Dróżka W.(red.) 2010, Proces stawania się nauczycielem, Kielce: Wszechnica Świętokrzyska. - Konarzewski K. 2000, Jak uprawiać badania oświatowe, Warszawa: WSiP. - Kwiatkowska H. 2008, Pedeutologia, Warszawa: Wydawnictwa Profesjonalne i Akademickie. - Pękala J.L. 2017, Etos nauczycieli – mit czy rzeczywistość? Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. |
Efekty uczenia się: |
- student ustala temat pracy, - bierze czynny udział w procesie poznawania metod, technik, narzędzi badawczych, - tworzy wstępną koncepcję pracy, - przedstawia listę lektur, - systematyczne dostarcza, omawia i udoskonala kolejne fragmenty powstającej pracy, - składa całą pracę na III roku, - przygotowuje się do obrony pracy, - zdaje egzamin licencjacki z pozytywnym efektem na III roku. |
Metody i kryteria oceniania: |
Czynne uczestnictwo w zajęciach, dostarczanie i omawianie kolejnych fragmentów pracy, refleksja własna i podatność na sugestie, motywacja do systematycznego doskonalenia pracy, przygotowanie do egzaminu, złożenie pracy dyplomowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.