Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza dzieci z trudnościami w nauce szkolnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-DK-DDNS
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Diagnoza dzieci z trudnościami w nauce szkolnej
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Celem zajęć jest omówienie symptomatologii trudności w nauce szkolnej dzieci oraz przedstawienie współczesnych teorii wyjaśniających te trudności. Podkreślone będzie znaczenie zaburzeń uwagi i innych funkcji wykonawczych, funkcjonowania emocjonalnego, motywacji oraz właściwości osobowości w powstawaniu i utrzymywaniu się trudności szkolnych.

Literatura:

Gruszczyk-Kolczyńska E. (1994). Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. (s. 103-124). Warszawa: WSiP

Krasowicz-Kupis, G. (2008). Psychologia dysleksji. Warszawa: Wydawnictwo PWN.

Oszwa, U., Borkowska, A.R. (2006). Specyficzne trudności szkolne w opanowywaniu czytania i pisania. W: Borkowska A.R., Domańska Ł. (red.). Neuropsychologia kliniczna dziecka. Wydawnictwo Naukowe PWN: Warszawa.

Efekty uczenia się:

Słuchacz ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci z trudnościami w nauce szkolnej

Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci z trudnościami w nauce szkolnej

Słuchacz rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem z trudnościami w nauce szkolnej

Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem z trudnościami w nauce szkolnej oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

Metody i kryteria oceniania:

Praca domowa

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)