Diagnoza dzieci z trudnościami w nauce szkolnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-DK-DDNS |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza dzieci z trudnościami w nauce szkolnej |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest omówienie symptomatologii trudności w nauce szkolnej dzieci oraz przedstawienie współczesnych teorii wyjaśniających te trudności. Podkreślone będzie znaczenie zaburzeń uwagi i innych funkcji wykonawczych, funkcjonowania emocjonalnego, motywacji oraz właściwości osobowości w powstawaniu i utrzymywaniu się trudności szkolnych. |
Literatura: |
Gruszczyk-Kolczyńska E. (1994). Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. (s. 103-124). Warszawa: WSiP Krasowicz-Kupis, G. (2008). Psychologia dysleksji. Warszawa: Wydawnictwo PWN. Oszwa, U., Borkowska, A.R. (2006). Specyficzne trudności szkolne w opanowywaniu czytania i pisania. W: Borkowska A.R., Domańska Ł. (red.). Neuropsychologia kliniczna dziecka. Wydawnictwo Naukowe PWN: Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci z trudnościami w nauce szkolnej Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci z trudnościami w nauce szkolnej Słuchacz rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem z trudnościami w nauce szkolnej Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem z trudnościami w nauce szkolnej oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca domowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.